کد خبر: ۲۲۰۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
بسیاری از معترضان به پیامدهای بحران اقتصادی در آمریکا می گویند از انقلابهای خاورمیانه الهام گرفته اند.

به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در حالی که اعتراضات وال استریت روز دوشنبه وارد سومین هفته شد ، اوضاع اکنون جدی تر به نظر می رسد و حتی دامنه اعتراضات مشابه از بوستون تا شیکاگو و لس آنجلس افزایش یافته است.
 
دو هفته قبل زمانی که معترضان امریکایی با کیسه های خواب و پلاکارد در یکی از پارک های کوچک نزدیک وال استریت اجتماع کردند ، گفتند که از معترضان مصری در میدان التحریر الگو گرفته اند.
 
اما در این میان تفاوت ها خیلی بیشتر از شباهت ها به نظر می رسد و هر کدام از معترضان پاسخ های متفاوتی در جواب به این سوال که به دنبال چه هستند ، ارائه می دهند.
 
به نظر می رسد که برخی از آنها به کمک مالی دولت به نهادهای مالی بزرگ وال استریت اعتراض دارند ، برخی از نرخ بیکاری خشمگین هستند و گروهی دیگر به نحوه مقابله با پدیده گرم شدن کره زمین یا اقدامات بی رحمانه ماموران پلیس اعتراض دارند.
 
اما با افزایش شمار معترضان امریکایی به نظر می رسد که اعتراضات آنها شکل مشابه تری به خود گرفته و در حال تبدیل به یک جنبش معترض واحد است.
 
از روز شنبه تاکنون اجتماعات اعتراض آمیزی در لس آنجلس و بوستون برگزار شده است و حتی در شیکاگو حدود پنجاه نفر به مدت یازده روز در یکی از مناطق تجاری اردو زدند.
 
اگرچه شباهت نزدیکی بین اعتراضات به پیامدهای اقتصادی در امریکا و اعتراضات در میدان التحریر مصر وجود ندارد اما در اروپا نیز رکود اقتصادی و بحران های مالی عده زیادی را به خیابان ها کشانده است.
 
اسپانیا در روزهای اخیر صحنه اعتراضات گسترده موسوم به جنبش خشم بود و معترضان به نحوه رسیدگی دولتمردان به اوضاع اقتصادی کشور اعتراض داشتند. اعتراضات خیابانی مشابهی نیز در سراسر ایتالیا برگزار شد و خیابان های یونان صحنه بزرگترین اعتراضات و ناآرامی های جوانان و کارکنان بخش دولتی بود.
 
معترضان در بسیاری از شهرهای فلسطین اشغالی ، رژیم صهیونیستی را به چالش کشیدند. همه اعتراضات از لس آنجلس تا تل آویو حاکی از اختلاف و فاصله شدید میان دولت ها و مردم عادی جامعه در زمینه بی ثباتی اقتصادی و فشارهای مالی است.
 
حتی به نظر می رسد شورش ها و غارتگری های تابستان امسال در لندن و دیگر شهرهای انگلیس نیز ریشه در ناامیدی مردم داشته است. روز دوشنبه جرج سوروس یکی از ثروتمندترین مردان جهان نیز ضمن حمایت از معترضان گفت اعتراض آنها را به نحوه کمک انبوه دولت به بانک ها درک و با آنها ابراز همدردی می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها