کد خبر: ۲۱۹۱۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان گفت: «حرکت فراگیر شفاف سازی باید تمام خانواده ورزش و فوتبال را شامل شود.»

به گزارش پايگاه 598 به نقل از برنا، محمدرضا ساکت در خصوص شفاف سازی قراردادها در فوتبال اظهار داشت: «اراده وزارت ورزش و دستوری که در این مورد به عنوان کار راهبردی ابلاغ شده محض شفاف سازی در همه ابعاد ورزش است. این حرکت مشخصاً از وزارت ورزش آغاز شده و هر باشگاه و فدراسیون باید در این راه گام بردارد. شفافیت در مسائل مالی سیاست اجرایی و مورد تاکید وزارت ورزش است که حرکت درست و منطقی است. چرا که قرار است برگزاری مزایده برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شود و دیدگاه مجموعه باید شفاف باشد و شفافیت قراردادها به عنوان دستور کار مطرح شده است.»

 

وی ادامه داد: «وزارت ورزش به این سیاست کاربردی عمل کرده و مشخص است که فدراسیون ها و سازمان لیگ هم به تاسی از دستورات راهبردی وزارتخانه در راه شفاف سازی حرکت می کند. حرکت فراگیر شفاف سازی در قراردهای فوتبال الگوی خوبی است که باید تمام خانواده ورزش را در بر بگیرد.»

 

ساکت در خصوص کاهش دستمزد فوتبالیست ها افزود: «همه خانواده ورزش، مدیران باشگاه ها و مسئولین از اصل کاهش هزینه دفاع می کنند که یکی از بحث ها کاهش دستمزد هاست. شخصاً با توجه به سوابقم در حوزه مدیریت ورزش اعتقاد به کارانه ای و عملکردی کردن قراردادها دارم. البته سقف همه بازیکنان از لحاظ دریافت نباید یک سطح و یک سویه باشد برای منطقی کردن پرداخت ها باید قراردادهای کارانه ای در دستور کار قرار بگیرند.»

 

وی بیان کرد: «طرح دیگری که به ذهن من می رسد، رده بندی بازیکنان است. بازیکنان باید در رنکینگ مشخص قرار بگیرند و سطح بندی شوند و نباید به همه به یک میزان پول داد. تعداد انگشت شماری در رنکینگ یک قرار می گیرند که حتماً باید قراردادهایشان بیشتر از بقیه باشد اما قطعا آنها تعداد محدودی هستند. این روش و طرح کارانه ای شدن قراردادها می تواند برای فوتبال مفید باشد و تا جاییکه من از تفکرات کفاشیان سراغ دارم می دانم تاکید فدراسیون و سازمان لیگ هم بر همین است.»

 

ساکت با بیان اینکه برخی بازیکنان از کشورهای عربی پیشنهادهای میلیاردی دارند گفت: «ارزش همه بازیکنان یکسان نیست. مثلاً جواد نکونام وقتی پیشنهاد 5 میلیاردی از کشور عربی دارد حاضر است به دلیل تعصبات باشگاهی با یک چهارم آن مبلغ در ایران بماند. طبیعی است که بازیکنان به دلیل حضور در تیم ملی و سابقه ای که دارند بیشتر از بقیه پول بگیرند اما نفرات معدودی هستند که در عرصه بین المللی جایگاه خاصی دارند.»

 

مدیرعامل سابق سپاهان درباره خصوصی سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: «خصوصی سازی این دو باشگاه در مرحله اول به صورت معمول قابل انجام نیست. جایگاه و منزلت آن دو باشگاه آنقدر بالاست و موقعیت اجتماعی و ضریب نفوذ آنها در حدی است که نمی توان به سادگی از جایگاهشان گذشت.»

 

وی خاطرنشان کرد: «پیشنهاد من این است که دو باشگاه ابتدا از وزارت ورزش منفک و به یکی از صنایع مادر کشور و شرکت های صنعتی که سهام شان خصوصی شده و دولت هم در آن شریک است واگذار شده تا ساختار مدیریتی و صنعتی پشت باشگاه باشد و سپس در سال های آینده این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها