کد خبر: ۲۱۹۰۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
جشن هم‌آواز توفان با اجرای جدیدترین ترانه‌های حامد زمانی و محمد گلریز و سروده‌های شاعران برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، در مراسم بزرگداشت سی‌وچهارمین سالروز شکست آمریکا در طبس که همراه رونمایی ترانه جدید حامد زمانی برگزار شد، انتقاداتی نسبت به برخی بدرفتاری‌‌ها و ناملایمات‌‌ها با کسانی که آثار ضدآمریکایی و استکباری انجام می‌دهند مطرح شد.

در این مراسم که عصر پنجشنبه در حسینیه هنر تهران برگزار شد، حامد زمانی با بیان اینکه زمانی که ترانه «قلاده‌های طلا» را در این حسینیه اجرا کردم بسیاری انتقاداتی را نسبت به من مطرح کردند، اظهار کرد: ما خطمان را از آن زمان مشخص کرده‌ایم. حتی برخی می‌گفتند یک دیوانه پیدا شده که هر چه می‌گوییم می‌خواند. من هم می‌گویم این دیوانگی را با صد عقلانیت عوض نمی‌کنم.

او ادامه داد: امروز نیز قطعه جدیدی درباره شکست آمریکا در صحرای طبس با نام «هم‌آواز توفان» که شعر آن سروده علی فردوسی است و تنظیم آن برعهده کامران میرزایی بوده را با آهنگسازی خودم در این مکان اجرا می‌کنم.

در بخش دیگری از این مراسم محمد گلریز با اشاره به جنایت آمریکا در جهان خاطرنشان کرد: آمریکا از همان ابتدا درصدد مقابله با انقلاب اسلامی بود و حمله به صحرای طبس هم هنگامی صورت گرفت که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام سفارت آمریکا را که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود گرفتند.

این خواننده سرودهای انقلابی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر در یک وضعیت حساس و خطرناک قرار گرفته‌ایم. حتی خود آمریکا اعتراف می‌کند که میلیون‌ها دلار برای جنگ نرم علیه ایران هزینه کرده است. امیدوارم در این میان مسئولان فرهنگی ما رسالت خود را به درستی انجام دهند. فراموش نکنیم که نمی‌شود جلوی ماهواره‌‌ها و رسانه‌‌ها را گرفت ولی می‌توان با ارائه آثار فاخری که به روز و هنرمندانه باشند و جایگاه انقلاب را حفظ کنند به مقابله با این تهاجمات برخاست.

وی خاطرنشان کرد: گاهی برخی احساس می‌کنند اگر کنسرت‌های موسیقی را با مضامین ترانه‌های انقلابی و ارزشی برگزاری کنیم کسی از آن‌ها استقبال نمی‌کند ولی من به آن‌ها می‌گویم روزهایی همچون 22 بهمن را ببینید که خیل عظیم مشتاقان به انقلاب به میدان می‌آیند و متاسفانه در این زمینه تبلیغات وارونه گاهی چنان وسیع بوده که برخی خودباوری‌‌ها را از دست داده‌ایم.

در این مراسم همچنین شاعرانی چون امیری اسفندقه، داودی و محمدمهدی سیار از حماسه‌سرایان انقلاب اسلامی نیز به قرائت شعرهای حماسی و انقلابی پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها