کد خبر: ۲۱۸۴۶۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۸     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

سه مردی که در روند دوپینگ لانس آرمسترانگ در مسابقات تور دو فرانس نقش داشتند، از فعالیت محروم شدند. جرم این افراد پخش و گسترش مصرف داروهای دوپینگ در تیم دوچرخه‌سواری USPS آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیر این تیم جان برونیل ، دکتر تیم پدرو سلایا و مربی تیم خوزه پپه مارنی هر سه به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ طی سال‌های متمادی برکنار و محروم شدند.

انجمن قضایی آمریکا برونیل را 10 سال و سلیاومارتی را هشت سال محروم کرد. آرمسترانگ بین سال‌های 1999 تا 2005 هفت بار برنده مسابقات تور دو فرانس شد. اما در سال 2012 به دلیل اعتراف به دوپینگ، اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری تمامی مقام ها را از او گرفت.

تراویس تیگارت ، مدیر آژانس ضد دوپینگ آمریکا در این باره، اظهار کرد: از ابتدا تلاش کردیم که از سلامت ورزشکاران مطلع شویم و از مصرف داروهای دوپینگ جلوگیری کنیم تا ورزش پاکتری داشته باشیم. هیچ بهانه‌ای برای این افراد و پزشکان وجود ندارد که ورزشکاران را به دوپینگ بکشانند.

مسئولان دریافتند که برونیل قاچاق داروهای دوپینگ انجام می داده و ورزشکاران را به مصرف مواد دوپینگ و استفاده از روش‌های دوپینگ ترغیب می کرده است. ضمنا او از موفقیت آمیز بودن فعالیت‌های تیم سود کلانی به دست می‌آورده است.

روش‌های دوپینگ مورد استفاده دوچرخه‌سواران مصرف EPO ، تزریق خون، مصرف تستسترون و کرتیزول بوده است.

برونیل 49 ساله بین سال‌های 1999 تا 2007 مدیر تیم USPS بود. بین سال‌های 2008 تا 2009 او مدیر تیم دوچرخه‌سواری آستانا و از سال 2010 تا 2012 مدیر تیم رادیو شیک بود.

17 نفر شاهد برای این پرونده‌ وجود داشت که هشت نفر آنها دوچرخه‌سوار بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها