کد خبر: ۲۱۷۷۰
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلاش برای ایجاد وحدت امت اسلامی را مهمترین مسئولیت اسلامی به ویژه در موسوم حج دانست و از برگزاری اجلاس "تقریب مذاهب و بیداری اسلامی" اوایل ذی الحجه در مکه خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از مهر،آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: هرچه فعالیت ما به مسئله تقریب و وحدت نزدیکتر باشد خود زمینه ساز بیداری اسلامی است؛ چراکه یکی از ویژگی های بیداری اسلامی کوشش در راه وحدت اسلام است، فلذا فعالیتهای تقریبی در حج خود بستری برای گسترش بیداری اسلامی است.

وی از برگزاری اجلاس "تقریب مذاهب و بیداری اسلامی" در مکه خبر داد و گفت: این نشست ویژه در روز دوم یا سوم ذی الحجه برگزار می شود و در آنجا کتابهایی درباره بیداری اسلامی در فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) توزیع خواهد شد و امیدواریم با دعوت از شخصیتهای مختلف از کشورهای متفاوت درباره این موضوع به هم اندیشی پرداخته و به نتایج مثبتی دست یابیم.
 
آیت الله تسخیری در مورد بحث حج و رابطه آن با مسئولیت اسلامی گفت: بزرگترین مسئولیت اسلامی بحث وحدت است، اگر امت اسلامی متحد شد می تواند در مقابل چالشهای بزرگی که فراروی آن قرار گرفته ایستادگی کند و نگذارد دشمن اهداف شوم خود را محقق کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: نکته بعدی این است که بدون وحدت امت اسلامی نمی توان آن رسالتی که در قرآن و در متون اسلامی منظور شده را تحقق بخشد. بر این اساس مسئله تقریب مقدمه وحدت است و وحدت امت اسلامی بزرگترین مسئولیت اسلامی برای مسلمانان محسوب می شود.
 
وی در پایان به حجاج ایرانی توصیه کرد: امیدواریم حجاج ایرانی الگوی یک حاجی وحدت بخش و متعهد باشند و نگذارند افراد افراط گر و جاهل به تفرقه امت اسلامی بپردازند و  در طول ایم حج در راه تحقق انسجام و وحدت اسلامی کوشش کنند و چهره هایی که امام امت برای بیداری اسلامی ترسیم کردند را در آنجا نشان دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها