کد خبر: ۲۱۷۴۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
شورای امنیت سازمان ملل خشم خود را نسبت به حملات مسلحانه اخیر علیه غیرنظامیان پناه گرفته در یک پایگاه سازمان ملل در سودان جنوبی ابراز داشت و خواستار محاکمه عاملان این حملات توسط دولت جوبا شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل خشم خود را بابت حملات اخیر گروههای مسلح در سودان جنوبی که هدفمند صورت گرفته و علیه غیرنظامیان و هیات سازمان ملل در سودان جنوبی بود، ابراز داشت. این حملات 17آوریل سال جاری میلادی در منطقه بور صورت گرفت که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

این شورا همچنین اقدامات این گروههای مسلح را به شدیدترین شکل ممکن مورد انتقاد قرار داد و گفت: احتمال دارد که این حملات علیه غیرنظامیان و نیروهای حافظ صلح به عنوان یک جنایت جنگی مدنظر قرار گیرد.

گروه‌های مسلح روز پنج شنبه از نارنجک‌انداز علیه پایگاههای سازمان ملل که 5000 تن در آن ساکن هستند، استفاده کرده که طی آن 20 تن کشته و 70 تن دیگر زخمی شدند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین از دولت جوبا خواست تا اقدامات سریعی را برای تضمین یافتن از امنیت تمام غیرنظامیان و پناهگاه‌های سازمان ملل در سودان جنوبی انجام دهد تا دیگر افراد مسلح دست به حملات علیه این افراد و این پناهگاه‌ها نزنند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین تسلیت خود را به خانواده قربانیان این حملات ابراز داشت و از تمام طرف‌ها و گروه‌ها خواست تا به هیات سازمان ملل در سودان جنوبی اجازه دهد به صورت کامل به انجام اقداماتش در این کشور آفریقایی بپردازد.

درگیری‌های خشونت بار از اواسط دسامبر 2013 در سودان جنوبی تاکنون هزاران کشته و حدود یک میلیون بی‌خانمان بر جای گذاشته است. این درگیری‌ها میان نیروهای سالوا کر، رئیس جمهوری سودان جنوبی و نیروهای حامی ریک مچار معاون سابق وی رخ داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها