کد خبر: ۲۱۶۲۷
زمان انتشار: ۲۳:۵۸     ۰۷ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598، حجت الاسلام و المسلمين 'محمدجواد ادبي' روز پنجشنبه در حاشيه همايش نكوداشت آيت‌الله محمد محمدي‌گيلاني به ايرنا گفت: اين پيشنهاد از سوي رئيس دفتر مقام معظم رهبري مطرح شد و هماهنگي هاي لازم از سوي نماينده ولي فقيه در گيلان نيز انجام مي شود.
وي افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگي به‌عنوان مهمترين متولي پرداختن به پاسداشت مفاخر فرهنگي، پيشنهاد مطرح شده را به فال نيك گرفته و براي برگزاري اين مراسم، آمادگي دارد.
حجت الاسلام ادبي ادامه داد: بايد مواريث فرهنگي و تاثيرگذاري‌ شخصيت‌هاي بزرگ كشور به نسل هاي دوم و سوم انقلاب انتقال يابد.
وي برگزاري مراسم بزرگداشت فرزانگان را زمينه انتقال مواريث فرهنگي دانست و اضافه كرد: بايد مجاهدت‌هاي بزرگاني چون آيت الله محمدي گيلاني امروز براي جوانان و نوجوانان كشور تبيين شود.
همايش بزرگداشت آيت الله محمد محمدي‌گيلاني صبح روز پنجشنبه با حضور شخصيت‌هاي مهم كشوري و فرهنگي در مجتمع زيباكنار رشت گشايش يافت.
آيت الله محمد محمدي گيلاني در سال 1307 در روستاي دعوي سراي رودسر به دنيا آمد. او در سال 1323 وارد حوزه علميه رودسر شد و پس از دو سال به حوزه علميه قم رفت.
آيت الله بروجردي، علامه سيد محمدحسين طباطبايي و حضرت امام خميني(ره) از استادان آيت الله محمدي گيلاني بودند.
وي از مبارزان انقلاب اسلامي و از ياران نزديك امام خميني (ره) بود كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي؛ رياست دادگاه انقلاب، ديوان عالي كشور، نماينده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبري، عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبيري و عضويت در فقهاي شوراي نگهبان قانون اساسي را بر عهده داشته است.
كتاب هاي قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در كتاب و سنت، قرآن و سنن الهي در اجتماع بشر و ترجمه كتاب شفا ابوعلي سينا از آثار آيت الله محمدي گيلاني است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها