کد خبر: ۲۱۵۸۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
سعيد فائقي مي‌گويد که براي مدير عاملي باشگاه پرسپوليس هيچ صحبتي با او نشده است. او تاکيد دارد که در صورت تماس هيات مديره اين باشگاه هم چنين سمتي را نمي‌پذيرد.

 

معاون پيشين سازمان تربيت بدني در پاسخ به اين پرسش که آيا با شما صحبتي شده است اظهار کرد: با بودن پيشکسوتان با سابقه در باشگاه پرسپوليس، من اين مسئوليت را نمي‌پذيرم. وزارت ورزش و هيات مديره بايد به پيشکسوتان خودش روي بياورد. سال 80 من به علي پروين حکم مدير عاملي دارم و در اولين سال ليگ برتر، پرسپوليس قهرمان شد. اکنون هم بهتر است از ميان پيشکسوتان مدير عامل انتخاب شود. معتقدم، آوردن افراد از بيرون از بدنه باشگاه کار خوبي نيست.

به گزارش ايسنا، او با تاکيد بر اينکه براي مدير عاملي کسي با من صحبتي نداشته تاکيد کرد:‌ اگر پيشنهادي مي‌شد قطعا مخالفت مي‌کردم. به نظر من، اگر مسائلي که براي پرسپوليس پيش آمد در زمان بازي با راه آهن رخ نمي‌داد، اکنون آنها قهرمان ليگ بودند. ما بي‌تدبيري کرديم و زماني که پرسپوليس نياز داشت، حرف و حديث‌هايي زده شد که باعث افت باشگاه شد.

فائقي ياد آور شد: اين گونه تضعيف روحيه بي‌سابقه بود. در رقابت‌هاي ليگ 5 تيم اول شرايط حساسي داشتند، اما هوشمندي دايي باعث شد که سهميه بگيرند. پرسپوليس مجموعه خوبي دارد، اما از نظر مديريتي متزلزل شده است. چه اشکالي داشت يکي، دو ما منتظر مي‌مانديم و بعد مسائل مربوط به 2 ميليارد را مطرح مي‌کرديم؟ تخصيص 2 ميليارد براي استقلال و پرسپوليس عين قانون بودجه است. براي اين باشگاهها رديف بودجه تعريف شده است و اگر به موقع اعتبارات را مي‌دادند مشکلاتي پيش نمي‌آمد.

معاون پيشين سازمان تربيت بدني درباره‌ي موانع موجود براي واگذاري اين باشگاهها خاطر نشان کرد: در امر باشگاه‌داري تجربه‌اي براي خصوصي سازي وجود ندارد، بنابراين بايد با آرامش و تدبير تصميم‌گيري کنيم. واگذاري باشگاههاي سرخابي به اين راحتي‌ها نيست. بهتر است مديريت باشگاه را به اهل آن بسپريم. طبق اصل 44 بايد باشگاهها به کساني واگذار شوند که اهليت داشته باشند. به پيشکسوتان اعتماد کنيم. اخيرا 150 نفر از پيشکسوتان استقلال نامه‌اي را براي رئيس جمهور، رئيس سازمان خصوصي سازي و وزير ورزش ارسال کردند و گفتند که مي‌خواهند خودشان باشگاه را اداره کنند. به نظر من، امثال کلاني، جعفر کاشاني و دايي هم تحصيل کرده‌اند هم صاحب تدبير.

او در واکنش به اظهارات خادم که مسئوليت اين باشگاهها با سازمان خصوصي سازي است اما آنها حاضر نيستند اين شرکت‌ها را به طور رسمي تحويل بگيرند به ايسنا گفت: اظهارات وزارت ورزش درست است. طبق قانون سازمان خصوصي سازي متولي است و قانون تکاليف را قبل از واگذاري روشن کرده است و بايد اين شرکت‌ها به کارشان ادامه دهند. براي تداوم فعاليت هم هر قراردادي طبق اصول قانوني مي‌تواند منعقد شود. سالهاي گذشته هم بحث واگذاري اين باشگاهها مطرح بود، اما نمي شد.

او در پايان اظهار کرد: اکنون اعضاي مجمع اين باشگاهها مي توانند اختيارات خود را براي ايجاد تغيير در پست‌هاي هيات مديره و مدير عاملي به وزارت ورزش و جوانان دهند. اکنون ليگ به پايان رسيده و زمان مناسب است تا از اين وضعيت خارج شوند. مي‌توانند از هر نسل يک نفر را براي هيات مديره انتخاب کنند .

اميدوارم مجلس هم قانون ساماندهي باشگاهها را به تصويب برساند. يک سال براي واگذاري باشگاههاي سرخابي وقت داريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها