کد خبر: ۲۱۵۴۸۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت نباید تبلیغ کند که تنها فقرا برای دریافت یارانه ثبت نام کنند،‌ گفت: نظر قانونگذار این است که سرپرست خانوار مختار باشد که ثبت نام کند نه اینکه از ترس جریمه ثبت نام نکنند.
به گزارش پایگاه 598 ، غلامرضا کاتب در گفت و گو با شریان نیوز، با بیان اینکه دولت نباید تبلیغ کند که تنها نیازمندان برای دریافت یارانه ثبت نام کنند،‌ افزود: قانونگذار به دنبال این نبود که عده ای را از دریافت یارانه محروم کند.
 
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: بهتر است که دولت در فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها افرادی که تمکن مالی دارند و یارانه ها تاثیری در زندگی آنها ندارد را پالایش و از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف کند.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید تبلیغ شود که یارانه برای فقراست، افزود: با توجه به مشخص نبودن شاخص برای قرار گرفتن افراد در لیست دریافت یارانه، این شایبه و ترس ایجاد شده است که اگر سرپرستان خانوار ثبت نام کنند جریمه می شوند.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نباید در این مرحله از هدفمند سازی یارانه ها ثبت نام کننده ای جریمه شود، در این باره که با توجه به اینکه مردم برای یارانه دریافتی برنامه ریزی کرده و به طور قطع انصراف برای آنها سخت است، افزود: دولت در مرحله اول برای ثبت نام دریافت یارانه تبلیغ زیادی کرد و این عطش را به وجود آورد که برای دریافت یارانه ثبت نام کنند اما در این مرحله با توجه به اینکه مردم می دانند 45 هزار تومان در زندگی آنها تاثیری ندارد ثبت نام نخواهند کرد.
 
کاتب افزود: نظر قانونگذار این است که سرپرست خانوار مختار باشد که ثبت نام کند نه اینکه از ترس جریمه ثبت نام نکنند.
 
نماینده مردم گرمسار در مجلس درباره میزان افزایش قیمت حامل های انرژی، گفت: دولت اعلام کرد که شیب افزایش قیمت حامل های انرژی ملایم خواهد بود با این وجود از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و سایر مسولان برای ارایه توضیحات پیش از تعیین قیمت دعوت خواهیم کرد.
 
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این باره که آیا تا پایان برنامه پنجم یارانه ها هدفمند خواهد شد، گفت: زمان برای اجرای کامل هدفمند سازی یارانه ها کافی نیست چرا که افزایش قیمت باید با شیب ملایم انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها