کد خبر: ۲۱۵۴۵۶
زمان انتشار: ۰۸:۲۱     ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، دیروز از برقراری امکان ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه نقدی در صورت تغییر وضع درآمدی افراد خبر داد.

به گزارش پایگاه 598 ، نرگس نجفی در گفت و گو با ایسنا، درباره‌ گروهی از افراد که قصد دارند پس از مرحله جدید شناسایی متقاضیان یارانه نقدی ، انصراف دهند یا ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: دولت کاملا بر سیال‌ بودن شرایط اقتصادی ـ اجتماعی خانوارها اشراف دارد به همین دلیل قطعا پس از پایان این مرحله شرایطی فراهم خواهد شد تا خانواده‌هایی که به دلیل تغییر وضع اقتصادی خانوار در ماه‌های آتی ممکن است در گروه درآمدی پایین‌تر یا بالاتر از وضع فعلی‌شان قرار بگیرند، بتوانند نسبت به ثبت‌نام مجدد یا انصراف اقدام کنند.

اظهارات این مقام مسئول به این معنی است که در آیند ه اگر در وضع درآمدی افراد تغییری ایجاد شود، یعنی برخی افراد از شرایط مالی بهتری نسبت به امروز برخوردار شوند یا برعکس شرایط مالی برخی دیگر روبه افول بگذارد ، امکان ارائه تقاضا برای انصراف از دریافت یارانه یا دریافت یارانه وجود خواهد داشت.

این در حالی است که دولت قبلا پایان مهلت مقرر برای ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در سی‌ام فروردین ماه جاری را به منزله پایان دریافت هرگونه تقاضا برای تغییر در وضع یارانه ای افراد اعلام کرده بود، به این معنی که حتی اگر امکان انصراف از دریافت یارانه نقدی پس از تاریخ یاد شده وجود داشت، امکان ارائه تقاضا برای دریافت یارانه منتفی بود، اما اکنون سازمان هدفمندی یارانه ها با درنظر گرفتن وضع سیال درآمدی افراد و امکان تغییر مثبت یا منفی در آن در آینده چنین امکانی را درنظر گرفته است، هرچند به زمان ثبت نام یا انصراف مجدد برای یارانه نقدی اشاره ای نشده است.

نجفی با بیان این‌که فعلا امکان ویرایش اشتباهات ثبت شده از سوی خانوارها در سامانه وجود ندارد، تاکید کرد: مردم با دقت و حوصله فراوان فرم‌ها را پر کنند تا اشتباه سهوی یا عمدی در درج اطلاعات صورت نگیرد.

وی افزود: درباره ویرایش اشتباهات هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و فعلا امکان تصحیح آنها وجود ندارد، از این رو از متقاضیان درخواست داریم فرم‌های ثبت‌نامی را در نهایت صبر و حوصله و با دقت فراوان پر کنند تا اشتباهی در سامانه ثبت نشود، زیرا در صورت نهایی‌ شدن این اشتباهات فعلا امکان ویرایشی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

نجفی با بیان این‌که برای سامانه رفاهی پیغام «ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد» به منزله‌ نهایی‌شدن نام‌نویسی است، تصریح کرد: حتی اگر پیامکی که قرار است بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال شود، با تاخیر به دست سرپرست برسد، همین که افراد در پایان ثبت‌نام با پیغام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» مواجه شوند به منزله تکمیل فرآیند ثبت‌نام آنهاست.وی افزود: از این‌رو تمامی سرپرستان خانواری که این پیغام را در زمان نام‌نویسی روی سامانه دریافت کرده‌اند نگرانی از ثبت‌نام نشدن نداشته باشند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره‌ شرایط محل‌های ثبت‌نام حضوری متقاضیان دریافت یارانه نیز اظهار کرد: در کشور شش درگاه رسمی ثبت‌نام یعنی دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پلیس +10، دفاتر ict روستایی، دفاتر سازمان بهزیستی، دفاتر کمیته امداد و ادارات پست و پست‌بانک از متقاضیان به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کند. نجفی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور رفاه حال متقاضیان تمامی این دفاتر حتی در روزهای تعطیل نیز به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار هموطنان خواهد بود و کسانی که نام‌نویسی‌شان در روزهای جمعه صورت می‌گیرد نباید هیچ نگرانی از این موضوع داشته باشند.

تشریح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین با تشریح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار، گفت: خانوارها باید مجموع درآمد همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد ناشی از سود سهام، سود سپرده و عایدی از مستغلات را محاسبه و تقسیم بر 12 ماه کنند.

نرگس نجفی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از آنجا که این امکان وجود داشت که درآمد خانوار در یک ماه خاص کمتر یا بیشتر از دیگر ماه‌ها باشد، برای جلوگیری از اجحاف قرار شد میانگین درآمد ماهانه طی یک سال در نظر گرفته شود.

وی گفت: به عنوان مثال روزهای گذشته برخی خانوارهایی که دارای دو فرد شاغل بوده‌اند مجموع درآمد را تقسیم بر دو کرده‌اند که این روش محاسبه اشتباه است یا این‌که برخی خانوارها مجموع درآمد ماهانه را تقسیم بر تعداد اعضای خانوار کرده‌اند که این روش هم اشتباه است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها امکانات فنی سامانه ثبت تقاضای یارانه را مطلوب اعلام کرد و گفت: امکانات فنی این سامانه به میزانی مهیاست که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها توانست گروه چهار میلیون نفری را که آخرین شماره سمت راست کد ملی آنها «یک» بود به دلیل بالا بودن جمعیت این گروه و تامین آرامش روانی آنها جهت ثبت‌نام بموقع از ساعت 22 چهارشنبه شب آغاز کند و این در حالی است که این ساعات با ثبت‌نام گروه قبل (آخرین رقم سمت راست کد ملی صفر) همزمان بود.

نجفی تصریح کرد: شرایط سامانه ثبت‌نام یارانه‌ها امکان ورود 25 هزار نفر در هر ثانیه را برای ثبت‌نام مهیا کرده است و به همین دلیل ثبت‌نام کنندگان می‌توانند براحتی و با فراغ بال ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی درباره ثبت‌نام در روستاهای صعب‌العبور و از عشایر کشور نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت پست 7800 واحد سیار کار ثبت‌نام از این روستا‌ها و عشایر را انجام می‌دهند، ضمن آن‌که 2600 واحد دیگر آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را برای ثبت‌نام انجام دهند.وی با بیان آن‌که متاسفانه در روزهای گذشته افرادی به صورت غیرمجاز به این مناطق مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام از این روستاییان و عشایرکرده‌اند، گفت: به همین دلیل توصیه می‌شود روستاییان و عشایر در زمان مراجعه تیم‌های سیار معرفی‌نامه‌های پست را بررسی و سپس نسبت به ارائه اطلاعات خود اقدام کنند.

یارانه نقدی؛ همان 455 هزار ریال

از سوی دیگر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها همان 455 هزار ریال به ازای هر نفر است اما به گروه‌هایی که بیشتر نیازمندند کالاهایی برای امنیت غذایی اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در جمع خبرنگاران افزود: برای گروه‌هایی که بیشتر نیازمند هستند و امنیت غذایی آنها جزو اولویت‌های کشور است، پیش‌بینی شده به صورت غیرنقدی کالاهایی اختصاص یابد تا مطمئن شویم که امنیت غذایی این افراد نیز مناسب است.

وی در‌ خصوص تعیین سقف درآمدی برای حذف یارانه در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها نیز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده اما به اطلاعات مناسبی دسترسی خواهیم یافت و دولت بنا را بر دریافت اطلاعات دقیق از مردم گذاشته است.

جهانگیری در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی مصرف درآمدهای ناشی از انصراف دریافت یارانه‌ها، اظهار کرد: معتقدیم بیماران فقط باید رنج بیماری را داشته باشند، اما هم‌اکنون بیش از بیماری مساله هزینه‌ها مورد دغدغه است و به همین دلیل از سال 93 یکی از اولویت‌های اصلی دولت رسیدگی به حل مسائل درمان است.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت در بودجه سال 93 براساس میزان درآمدها به بخش درمان توجه ویژه‌ای داشته و تخصیص برای این بخش را افزایش داده، البته قرار است به صورت خاص نیز ارقام دیگری را به این بخش تخصیص دهیم. وی گفت: برهمین اساس 3000 میلیارد تومان به مناطق حاشیه شهرها و روستاها و 4800 میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی برای این امر در نظر گرفته شده است.

جهانگیری ادامه داد: بیمه‌های درمانی و همگانی نیز از دیگر موارد صرف منابع حاصل از انصراف است و علاقه‌مندیم فردی در کشور وجود نداشته باشد که به دلیل هزینه‌ها و حق بیمه، دفترچه بیمه نداشته باشد.

وی بخش تولید و اشتغال را جزو موارد کلیدی در این زمینه دانست و اظهار کرد: تعدادی از نیروهای تحصیلکرده که می‌توانند برای کشور سرمایه و تولید ایجاد کنند، هم‌اکنون به‌دلیل کمبود شغل بیکار هستند و امیدواریم از این محل برای افزایش میزان اشتغال و تولید نیز بهره‌گیری کنیم.

نیازمندان به یارانه از گردونه حذف نمی‌شوند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مردم مطمئن باشند تصمیم‌گیری دولت به گونه‌ای است که نیازمندان به یارانه از دریافت آن حذف نخواهند شد و هر فردی که فکر می‌کند به یارانه نیاز دارد به وی پرداخت می‌شود و از گردونه حذف نخواهد شد.

وی افزود: به مردم این اطمینان داده می‌شود که دولت هیچ قدمی که برای مردم نگرانی ایجاد کند، انجام نمی‌دهد و در این زمینه براساس تدبیر و علم رفتار خواهد کرد.

جهانگیری تصریح کرد که برخی از بانک‌های اطلاعاتی خط قرمز دولت است و دولت حاضر نیست که اقتصاد کشور را با بهره‌گیری از این بانک‌ها با مشکل مواجه کند که یکی از آنها حساب‌های مردم در بانک‌هاست.

وی با بیان آن‌که اطلاعات در اختیار دولت محرمانه‌ترین اطلاعات است و دولت خود را صاحب اسرار مردم می‌داند، تاکید کرد که می‌دانیم بهره‌گیری از اطلاعات محرمانه به مصلحت دولت و مملکت نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
با سلام .تو را به خدا به مردم اطلاع رسانی کنید مرد باید پس از اینکه یارانه ها به حسابش ریخته میشود یارانه زن را جدا و به حسابش بریزد وگرنه محکوم میشود .همانند پدر من که چون درچند سال زندگی مشترک یارانه همسر دوم خود را دستی به ایشان میدادند و پس از طلاق و طرح شکایت زن بدلیل مدرک نداشتن فقط برای یک میلیون ششصد هزار تومان یارانه متاسفانه الان در زندان بیرجند (خراسان جنوبی) هستند .خواهشا پس از بررسی صحت موضوع منتشر کنید .
پاسخ
حسین زبرجد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۳
۰
۰
باسلام وخسته نباشید.اینجانب بعلت تغییرهویت شناسنامه ام(ابطال شناسنامه وکدملی از تاریخ 10/6/61باکدملی1552491684به تاریخ جدید 15/7/64 باکدملی 1541161424باشرایط وظوابط قانونی متاسفانه یارانه هرسه نفرمان ازدریافت شناسنامه جدید قطع شده لطفا راهنمایی بفرمائید درظمن هیچگونه درامدی ندارم بامدرک فوق لیسانس
پاسخ
افسون
United States
۱۷:۰۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
سلام خواهشمندم برای جداسازی یارانه از حساب سرپرست خانوعده برای افراد مجردی که جدا از خانواده زندگی میکنند راهنمایی کنید که کی وچگونه باید اقدام کنیم
پاسخ
امیرطاهرفعال غازانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
باسلام
من نه در آمد میلیونی دارم نه مال واموالی اما یارانه مو قطع کردین میشه بدونم دلیلش
پاسخ
محمد زمانی کلجاهی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
۰
۰
من یک کارگر با در آمد نهصد هزار تومان در ماه و در ضمن مستاجر نیز می باشم از مهرماه 94 یارانه هر سه عضو خانوار قطع شده است و در سامانه ثبت اعتراض رفاهی نیز ثبت نام کرده ام ولی متاسفانه الان بعد از چهار ماه هیچ ترتیب اثری داده نشده لطفا مرا راهنمایی بفرمایید چه کار باید بکنم.
پاسخ
حسین قشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
براي ثبت يارانه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
سلام ما وضع مالی خوبی نداریم باهزار بدبختی یه خونه 60متری خریدیم تازه بااین وجود یارنه مون به پدر ومادرپیرم می دادم که درامدی نداشتند توروخدا یارانه ما پرداخت کنید
پاسخ
Good محمد ابراهیم فدایی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
داشتن یک ماشین چینی باید باعث قطع یارانه یک بازنشسته شود این چه عدالتی. آنرا هم بعلت عدم تمکن مالی مجبور به فروش شدم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها