کد خبر: ۲۱۴۹۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۰ فروردين ۱۳۹۳

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور، مرحله جدید جمع آوری و فرایند خوداظهاری برای یارانه نقدی از امروز، 20فروردین ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- کسانی که به هر دلیل به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند چگونه می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند؟

آیا تسهیلات و خدمات ویژه‌ای برای ثبت نام آنها در نظر گرفته شده است؟

مردم هیچ گونه نگرانی برای ثبت نام در یارانه‌ها نداشته باشند

مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند هیچ گونه نگرانی برای ثبت نام در یارانه‌ها نداشته باشند تصریح کرد: برای کسانی هم که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که می‌توانند از این طریق اقدام به ثبت نام کنند.

نرگس نجفی تصریح کرد: سرپرستان خانوارها که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر فناوری ارتباطات و اطلاعات روستایی و دفاتر پست بانک اقدام به ثبت نمایند.

وی به شرایط افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره و خاطرنشان کرد: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند می توانند با در اختیار داشتن کارت ملی خود به مراکز نهادها در شهرستان‌های خود مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

نجفی نقش استانداری‌ها و فرمانداری‌ها را نظارتی و نه ثبت نامی دانست و گفت: استانداری‌ها و فرمانداری‌ها هیچ گونه وظیفه ای نسبت به ثبت نام از سرپرستان خانوارها ندارند و تنها بر عملکرد بخش‌ها و قسمت های مسئول نظارت خواهند کرد.

به گفته وی، ثبت نام از سرپرستان خانوارها وظیفه دستگاه‌های مسئول و متولی است و استانداری و فرمانداری‌ها نظارت و کنترل نسبت به ثبت نام خواهند داشت و هیچ گونه مسئولیتی در قبال ثبت نام ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان، پلیس +10، پست بانک، کافی نت‌ها، مراکز کمیته امداد و بهزیستی و سایر مراکزی که از سوی مسئولین برای ثبت نام از متقاضیان اعلام شده، به صورت کتبی ثبت نام نمی‌کنند و فقط اینترنت خود را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند.

نجفی به سایت ثبت نام اشاره و خاطرنشان کرد: سرپرستان برای ثبت نام در یارانه‌ها باید به سایت رفاهی به آدرس www.refahi.ir مراجعه کنند که در آن جا متقاضیان به پنج گروه، درآمد کمتر از ششصد هزار تومان، ششصد هزار تا یک میلیون، یک میلیون تا دو میلیون، دو میلیون تا دو و نیم میلیون و بیشتر از دو و نیم میلیون تومان تقسیم شده‌اند.

آمادگی دفاتر پستی چهارمحال و بختیاری برای ثبت نام از متقاضیان یارانه

مدیر اداره پست چهارمحال وبختیاری نیز در گفت‌وگو با ایسنا از آمادگی دفاتر پستی برای ثبت نام از متقاضیان مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد.

فضل الله علیپور افزود: طبق هماهنگی‌های لازم با ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها در کشور کار ثبت نام از متقاضیان در مناطق شهری و روستایی توسط دفاتر پستی انجام خواهد شد.

علیپور با توافقات به عمل آمده با سازمان هدفمندی یارانه‌ها تمامی دفاتر پستی شهری و دفاتر خدمات ارتباطی روستایی(ICT ) در ایام ثبت نام طرح هدفمندی یارانه ها آماده ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به استقرار 157 دفتر آی سی تی(ICT) در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: طبق زمان بندی اعلام شده بر اساس شماره سمت راست شماره ملی سرپرست خانوار دفاتر پستی در سراسر استان ثبت نام مردم را انجام خواهند داد.

علیپور به وضعیت روستاهای فاقد دفاتر پستی و (ICT) اشاره و خاطرنشان کرد: ماموران با حضور در روستاهای فاقد اینترنت و دفتر خدماتی ثبت نام از مردم را به صورت فرمی انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه شناسه و رمز کاربری سرپرست خانوارها پس از وارد شدن در سامانه به تلفن همراه آنان پیامک خواهد شد افزود: با اعزام اکیپ سیار از نیروهای متعهد اداره پست فرم‌های مربوط ثبت نام در بین سرپرست خانوارها توزیع و تکمیل خواهد شد سپس اطلاعات توسط اداره پست وارد سامانه می‌شود و نتیجه از طریق پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.

علیپور با تاکید بر اینکه دفاتر پستی به صورت شبانه روزی آماده ثبت نام از خانوارها هستند تصریح کرد: در طول مدت تعیین شده برای ثبت نام از 20 تا 31 فروردین ماه سال جاری واحدهای پستی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به صورت شبانه روزی و در سه نوبت را به متقاضیان دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها