کد خبر: ۲۱۴۵۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
وزارت خارجه آلمان در اعتراض به تصمیم پیونگ یانگ برای انجام یک آزمایش هسته ای جدید، سفیر کره شمالی را احضار کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که اعتراض وزارت امور خارجه آلمان به کره شمالی پس از آن صورت گرفت که این کشور موشک های میان برد خود را آزمایش کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت خارجه آلمان سی هونگ سفیر کره شمالی در برلین را با توجه به اعلام تصمیم دولت کره شمالی مبنی بر انجام یک آزمایش هسته ای دیگر احضار کرد.

وزارت خارجه آلمان با بیان اینکه برلین از کره شمالی می خواهد تا در راستای کاهش تنش ها برای ازسرگیری گفتگوها اقدام کند، هشدار داد که اگر این آزمایش طبق برنامه ریزی های قبلی محقق شود، واکنش شدیدی را از سوی جامعه بین المللی در پی خواهد داشت.

کره شمالی در تاریخ 26 ماه مارس دو فروند موشک را شلیک کرد. این اقدام کره شمالی زمانی صورت گرفت که سران کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در حال مذاکره با هدف محدود کردن تهدید هسته ای کره شمالی بودند.

شلیک توپخانه کره شمالی در آب های کره جنوبی و واکنش متقابل کره جنوبی باعث تشدید تنش ها در این منطقه شده است و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ 27 مارس، این اقدام کره شمالی را محکوم و آن را نقض قطع نامه های سازمان ملل متحد عنوان کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها