کد خبر: ۲۱۴۰۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
حسن روشن معتقد است کي‌روش تيم ملي ايران را به جام جهاني نبرده بلکه تيزهوشي بازيکنان، غيرت و دعاي مردم باعث اين اتفاق شده است.

 

کارشناس فوتبال افزود:‌ مشکل حال حاضر ما پولي است که وارد اين فوتبال شده است و مستقيم و غير مستقيم پدر فوتبال ما را درآورده است. بازيکنان براي سال آينده خودشان از الان فکر مي‌کنند و برنامه‌ريزي انجام مي‌دهند و همين مسئله تعصب و غيرت را کم کرده است. ما زماني که با تيم ملي آرژانتين بازي کرديم بعد از بازي متوجه شديم اين تيم آرژانتين است اما امروز قبل از بازي، خودشان همه چيز را به هم مي‌ريزند. زماني که ما فوتبال بازي مي‌کرديم تيم هاي عربي اصلا مهم نبودند اما الان برابر اين تيم‌ها با استرس بازي مي‌کنيم.

به گزارش ايسنا، روشن درباره تدارک تيم ملي براي جام جهاني و جام ملت‌ها گفت: قبل از رفتن به کره‌جنوبي کارلوس کي‌روش اظهار کرد که به پلي آف صعود مي‌کنيم اما با اشتباه بازيکن کره و تيزهوشي قوچان‌نژاد بازي را برديم و به عنوان تيم اول صعود کرديم و در اين‌ راه همه به ما کمک کردند اما الان که بايد به خودمان کمک کنيم و تدارکات خوبي را براي جام جهاني بگذاريم اين کار را انجام نمي‌دهيم.

او درباره تغيير نسل تيم ملي پس از جام جهاني تصريح کرد: به نظرم نمي توانيم براي جام ملت‌هاي آسيا جوان‌گرايي کامل کنيم، زمان اندک است. اگر کشورهايي مثل کره و ژاپن در جام ملت‌ها با بازيکنان جوان خود شرکت مي‌کنند به اين دليل است که سال‌ها پيش اين بازيکنان اردوها و بازي‌هاي تدارکاتي مناسبي را پشت سر گذاشته‌اند. تيم المپيک 2012 ژاپن که به مقام چهارم رسيد از پايه با يکديگر تمرين کردند و حتي همين تيم در بازي‌هاي آسيايي 2010 شرکت کرد. بنابراين نمي‌توان بعداز جام جهاني جوان‌گرايي کرد. ما بايد اين کار را زودتر انجام مي داديم.

روشن، همچنين قرعه ايران را در جام ملت هاي آسيا 2015 خوب توصيف کرد و در اين رابطه اظهار کرد: قرعه از اين بهتر نمي‌شد و به نظرم اين اصلا قرعه نيست .اگر مشکلي پيش نيايد ما هر سه بازي خود را برابر قطر، امارات و بحرين با پيروزي پشت سر مي‌گذاريم. هرچند به نظرم بين اين سه تيم قطر مي‌تواند براي ما خطرناک باشد که آن هم به دليل اينکه چند بازي گذشته خود را برابر ما واگذار کرده و از تيم ما ترس دارد. همان‌طور که تيم کره جنوبي حتي اگر از ما قوي‌تر باشد باز هم به ما مي‌بازد.

وي درباره نتايج ايران در جام‌ ملت‌هاي آسيا گفت:‌ کسب عنوان قهرماني در اين رقابت‌ها کار خيلي سختي است. ما حدود 38 سال است که نتوانستيم قهرمان آسيا شويم و يا به المپيک صعود کنيم. اما من اميدوارم که جام را بگيريم. با اين تدارکات که براي رقابت‌هاي مهم‌تري از آسيا يعني جام جهاني فراهم کرده‌ايم نمي‌توانيم قهرمان آسيا شويم. در حال حاضر تمام فکر ما جام جهاني است، در حالي که ما بايد از مدت‌ها پيش به اين مسابقات فکر مي‌کرديم. ما بايد پشتوانه‌سازي مي‌کرديم، بازيکنان جوان گاهي در ترکيب تيم ملي قرار مي‌گيرند اما اين حضور مداوم نيست، ولي در هرصورت بازهم اميدوارم قهرماني آسيا را به دست بياوريم.

روشن درباره ادامه همکاري با کارلوس کي‌روش بعد از جام جهاني تصريح کرد: اگر قرارداد کي‌روش بعد از تمديد مانند قرارداد فعلي او يک طرفه باشد خوب نيست اما اگر بتواند به مانند برخي ديگر از مربيان جهان تاثير گذار باشد بهتر است در ايران بماند. اين کي‌روش نبوده است که تيم ملي ايران را به جام جهاني برده بلکه تيزهوشي بازيکنان، غيرت و دعاي مردم باعث اين اتفاق شده و کي‌روش هم به همين دليل احيا شد. اگر ايران به پلي‌آف مي‌رفت و حذف مي‌شد اسم کي‌روش از بين مي‌رفت. در حال حاضر با صعود ايران به جام جهاني بهترين تيم هاي دنيا به او پيشنهاد مي‌دهند، با اين حال اگر با برنامه‌ريزي درست و با نظارت کميته فني باشد و بدون اينکه قرارداد يک‌طرفه باشد خوب است که کي‌روش در ايران بماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها