کد خبر: ۲۱۴۰۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست مطبوعاتی خود جدیدترین شرایط تیم ملی را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: آقایان البته مسلما در درجه اول خانم ها لطف کردید تشریف آوردید. در درجه اول افتخار دارم دستیار خود را معرفی کنم. خوش آمد می‌گویم به او اعتقاد دارم که اهداف را در تیم ملی دنبال کنیم همان اهداف گذشته را دنبال کنیم. به عنوان بازیکن و دستیار در کنار من بوده و اولین بار در پرتغال با او کار کردم. دآکروز دستیار من است.

وی ادامه داد: 1994 در کنار تیم ملی بود متاسفانه فرصت حضور در جام جهانی را از دست دادیم. البته الان این فرصت را داریم که بهترین دستآوردها را برای تیم ملی ایران داشته باشیم. به او تبریک می‌گویم موفقیت او نتیجتا موفقیت تیم ملی ایران خواهد بود. این فرصت را به او می‌دهم.

کی‌روش ادامه داد: چند هفته‌ای وقت داریم تا تلاش کنیم کار بسیار دشواری برای آماده‌سازی در جام جهانی داریم. مطمنئا همگی شما بازی‌های لیگ آسیا و اروپا را تماشا کرده‌اید که احتیاجی نیست در مورد تفاوت این دو جام صحبت کنم. تیم نیجیریه بازیکنان بسیار زیادی دارد که در اروپا هستند. بازیکنان آرژانتین تمامی در اروپا هستند. بوسنی هم همین طور بازیکنان زیادی دارند که مشغول بازی در اروپا هستند. دقیقا همان سطح فوتبالی است که می‌خواهیم بازی کنیم نه سطح فوتبال در اسیا،با آن سرعت و بازی‌های فشرده. دقیقا همان دلیلی است که با حداقل برنامه می‌خواهیم با آن سطح رقابت کنیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: مطمئنا برای اجرای این برنامه‌ها احتیاج به گذشتهای زیادی است. گذشت از طرف باشگاه‌ها مربیان و بازیکنان. گذشته از طرف افراد نهادهایی که به ما کمک خواهند کرد. وقتی درباره تیم ملی صحبت می‌کنیم به عنوان سرمربی از تمامی باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان تشکر کنم به خاطر گذشت‌ها. اما یک معنا و دلیلی پشت این برنامه خواهد بود. هدفی که ما در ذهن داریم ساده است و آن این است که با افتخار نماینده ایران باشیم و با کسب موفقیت بازگردیم. سوال ساده‌ای مطرح می‌شود چرا این کار را می‌کنیم بار دیگر می‌گویم به خاطر اینکه شانس تیم ملی را ارتقا بخشیم. برای هواداران افتخار و لذت کسب کنیم. برنامه‌های ما دو دلیل ساده دارد. این دو محور اهداف ما و گذشته‌ها هستند.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: روز 14 آوریل به آفریقای جنوبی می‌رویم اردوی 3 هفته‌ای داریم. دلیل اینکه این کشور را انتخاب کردیم ساده است چون اولین بازی ما با نیجریه است. به همین منظور اعتقاد داریم اردوی آنجا توانایی به بازیکنان می‌دهد که با فوتبال آفریقای جنوبی آشنا شوند. آنجا برنامه توسعه بخشی و آماده سازی خواهد بود و به بازیکنان داخلی اختصاص دارد. با 22 - 24 بازیکن در آفریقای جنوبی حاضر می‌شویم.می‌دانیم که خارج از ایران بین 7-8 بازیکن در قطر و کویت و کشورهای دیگر داریم. بعد از این اردو چشم به 36 بازیکن خواهیم داشت. سپس از بین 36 بازیکن، نفرات نهایی را انتخاب می‌کنیم. با تمام زحماتی که کشیده شده اردوی اتریش قطعی شده است.با توجه به تمامی مخارج و ارتباطاتی که وجود دارد 4 بازی را در اروپا ببندیم بدون پرداخت هیچ گونه مبالغی از طرف ما. بعد از اردوی اتریش به تهران می‌آییم و پس از آن به برزیل می‌رویم. برنامه‌ریزی که در نظر گرفته‌ایم در یک هفته آینده با 24 بازیکن به آفریقای جنوبی می‌رویم.

وی در مورد اینکه مهم ترین دستاوردش در بازه زمانی حضور در ایران چه چیزی بوده یادآور شد: فکر نمی‌کنم زیاد جالب باشد که درباره دستاوردهای خودم صحبت کنم اما با کمال افتادگی می‌گویم که از بدو ورودم تفاوت‌های زیادی می‌بینیم ایمان دارم که جایگاه پیراهن را ارتقا ببخشیم در آسیا جایگاه نخست را داریم. توانستیم به جام جهانی بدون هیچ شک و شبهه‌ای برویم. صعود خود را به جام ملت‌های اسیا بدون هیچ دردسری انجام دادیم. در چند سال گذشته بازی را انجام دهیم بدون بازیکنان اصلی سایرین شروع می‌کردند به گریه کردن اما هم‌اکنون با تیم دوم خود بازی کردیم و موفق شدیم.در مراسم قرعه‌کشی استرالیا نشسته بودم و نام ایران را به عنوان تیم اول اعلام کردند افتخار کردم اما کاملا رضایت ندارم زیرا کارهای زیادی است که باید انجام دهیم.

کی‌روش در مورد اینکه برای تمدید قرارداد باید دولت کمک کند تصریح کرد: 5 میلیون دلار در سال؟! حسابدار نیستم که بخواهم این اعداد و ارقام را متوجه شوم. در درجه اول که حائز اهمیت است نمی‌خواهم آینده خود را با هدف حضور در جام جهانی میکس کنم. باید به این جام جهانی به عنوان یک پل نگاه کنیم که برای آینده تیم ملی موفق باشد. نوعی که جام جهانی را ترک کنیم می‌تواند برای جام ملت‌های آسیا تعیین کننده باشد. به نظر من اعتقاد دارم که در رنکینگ فیفا رده اول آسیا هستیم اما بهترین تیم آسیا نیستیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها