کد خبر: ۲۱۳۵۷۶
زمان انتشار: ۰۰:۱۲     ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید ایران و گروه 1+5 از اواسط اردیبهشت مذاکره برای تهیه پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای را آغاز می‌کنند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی جمعه شب به خبرنگاران گفته است ایران و گروه 1+5 از ماه می میلادی (اواسط اردیبهشت) کار تهیه پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای را آغاز می‌کنند.

مذاکره‌‌کننده‌های ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز 19 فروردین برای سومین بار در چارچوب مذاکرات جامع در شهر وین دیدار می‌کنند.

پیشتر «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود طرفین احتمالا بعد از این دور از مذاکرات به مرحله تهیه پیش‌نویس نزدیک می‌شوند.

مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، همچنین از گزارش‌های منتشر شده در مورد احتمال انعقاد قرارداد تهاتر نفتی ایران و روسیه نیز ابراز نگرانی کرده و گفته است که واشنگتن از اجرایی شدن چنین معامله‌ای بی‌اطلاع است. وی همچنین تصریح کرده است که اگر این توافق ناقض تحریم‌ها باشد، آمریکا با آن برخورد می‌کند.

خبرگزاری رویترز دیروز به نقل از منابعی در روسیه و ایران از پیشرفت مذاکرات دوجانبه در مورد قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار خبر داد. در صورت انعقاد این قرارداد، ایران روزانه 500 هزار بشکه نفت به روسیه صادر کرده و در ازای آن کالا و خدمات دریافت می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها