کد خبر: ۲۱۳۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۵ مهر ۱۳۹۰
حجت الاسلام میرباقری در مراسم افتتاحیه گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکر بشیر گفت: اقامه توحید و کلمه ولایت حق، معروف حقیقی و اقامه ولایت غیر حقه، منکر حقیقی است و امام حسین(ع) در طول تاریخ با این منکر بزرگ به مبارزه پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی میرباقری، عضو هیات امنای گروه جهادی بشیر، شامگاه دوشنبه، چهارم مهر در مراسم آغاز به کار گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر با اشاره به این که برخی از کارها صرف انجام واجب است و برخی از کارها در مرحله بالاتر اقامه یک واجب است، ابراز داشت: انجام امر به معروف و نهی از منکر از جمله اعمالی است که در مرحله با ارزش اقامه واجب است.

وی با بیان این که عمل به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر یک همت عالی می‌طلبد، بیان داشت: افرادی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهند باید خود را متخلق به اخلاق نیکو کنند تا حدی که بتواند با نفوذ در نفوس دیگران اثرگذار باشد و عقل عملی جامعه را بدست گیرند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که آمران به معروف و ناهیان از منکر طبق فرمایش اهل بیت(ع) نباید جز از خداوند از فرد دیگری ترس داشته باشند، خاطرنشان کرد: حقایق در وجود ما باید به مرحله ای برسد که در امواج مختلف، انسان تغییر نکند و بجای تاثیرگذاری از شرایط تاثیر نپذیرد.

وی در ادامه توصیه کرد: برای مقابله با منکر و اقامه معروف باید این دو مقوله خوب شناخته شوند و با تدبیر لازم و مناسب مشغول به امر به معروف و نهی از منکر شوید.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به این که امیرمومنان(ع) می‌فرماید بالاترین معروف ولایت اهل بیت(ع) و دشمنان اهل‌بیت(ع) بزرگترین منکرات هستند، اظهار داشت: هرجا ولایت حضرت علی (ع) اقامه شود نماز و حج و دیگر واجبات به سمت انسان خواهد آمد.

وی با بیان این که اقامه توحید و کلمه ولایت حق، معروف حقیقی و اقامه ولایت غیر حقه، منکر حقیقی است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در طول تاریخ با این منکر بزرگ به مبارزه پرداختند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی در ادامه افزود: تشکیل حکومت حق امام زمان(عج) ادامه امر به معروف و نهی از منکر اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به این که برخی از افراد بدون پذیرش ولایت حق، مشغول به عبادت و انجام واجبات شده‌اند، تاکید کرد: منکر اینگونه اعمال از افرادی که در برابر اهل بیت(ع) ایستاده اند از منکر کارهای زشت افراد فاسد بیشتر و ناپسندتر است.

این مدرس خارج فقه با تاکید بر این که برای مبارزه با منکر باید برنامه ریزی داشت، خاطرنشان کرد: این برنامه باید یک منظومه عملیات متصل به هم باشد که همه کارهای فکری و عملی و جهات گوناگون در آن لحاظ شده باشد.

وی با اشاره به قصد اقامه ولایت غیر حق در جامعه از سوی دشمنان و تلاش آنان در رسیدن به این هدف گفت: برای مبارزه با دشمنان مطالعات خود را افزایش دهید و با یک اتاق فکر و برنامه در برابر آنان مقابله کنید.

حجت الاسلام میرباقری با بیان این که دشمن در زمان رضاخان برای اقامه فساد و بدحجابی به زور و فشار روی آورده بودند، اظهار داشت: جریان سکولار و مدرن امروز برای اقامه بی دینی یا دین حداقلی با فعالیت های فرهنگی وارد میدان شده است.

وی با تاکید فراوان بر تشکیل اتاق فکر برای مبارزه با منکرات دشمنان ابراز داشت: این اتاق فکر باید برنامه ها و تدبیرهای دشمنان را رصد کند و با ارایه یک تدبیر لازم افراد میدانی را وارد عرصه کند.

این مبلغ معارف دینی با اشاره به این که برخی در دنیا طراح و اقامه کننده منکر هستند و برخی دیگر منکر را اشاعه می‌دهند و افرادی نیز در دام آنان گرفتار می‌شوند، گفت: برخورد با هر یک از این گروه‌های منکر متفاوت خواهد بود و ضربه زدن به گروه اول مهمترین و اصلی ترین کار شما خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت شناخت طرح کامل دشمنان افزود: اگر پرچم آمریکا در جهان به زمین بیفتد بسیاری از کافران مسلمان خواهند شد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که افرادی که قصد مبارزه با دستگاه ضاله را دارد باید افرادی دلسوز و دردمند از منکر باشد، اظهار داشت: با استواری در مسیر خود بایستید و بدانید که خداوند با نگاه به مقاومت شما مسیرهای بزرگتر را برای شما باز می‌کند.

وی با اشاره به این که حرکت در فعالیت های بزرگ نباید انسان را از کارهای کوچک باز بدارد، بیان داشت: اگر فردی منکرات کوچک را ببیند و به آسانی از آن بگذرد نسبت به منکرات بزرگتر نیز بی تفاوت خواهد بود.

عضو هیات امنای گروه جهادی بشیر در پایان گفت: حوزه علمیه باید از متن دین، شیوه‌های مبارزه با منکرات را بدست بیاورد و با ارایه طرحی جامع، با دستگاه های بزرگ منکر در جهان مبارزه کند.

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر با حضور روحانیان و طلاب این گروه شامگاه دوشنبه، چهارم مهر در قم برگزار شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها