کد خبر: ۲۱۳۴۲۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
با داغ شدن تب رابطه واشگتن - تهران؛
سخنان سناتور راند پل، نماینده حزب جمهوری خواه کنگره درباره سیاست خارجی کاخ سفید علیه ایران، یک سال بعد از انتشار آن ویدئو، در موسسه هریتج پاسخ های شدیدالحنی را در پی داشت. واشگتن پست در این رابطه می نویسد: ”کارشناسان این اتاق فکر [هریتیج]، اظهارات عجیب و غریب راند پل و مخالفتش با اعمال تحریم علیه ایران را به دلیل ضدیتش با شخص اوباما عنوان کرده و با مشکل ساز خواندن آنها، ریشه این اعتقادات سیاسی را در تفکرات رادیکالی دانست که از پدرش به ارث برده است."
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 ، حدود سیزده ماه پیش، ویدئویی در سایت طرفداران یکی از سناتورهای جمهوری خواه امریکایی پخش شد که قسمتی از یکی از سخنرانی های تند وی علیه سیاست های کاخ سفید را نشان میداد.

سناتور راند پل، نماینده حزب جمهوری خواه کنگره، در آن ویدئو با انتقاد از سیاست های ایالات متحده و بی مورد دانستن فشارها بر ایران، امریکا را عامل آغاز جنگ جهانی دوم اعلام کرد.

با داغ شدن تب رابطه واشگتن-تهران، بار دیگر این ویدئو –بیشتر توسط مخالفین رابطه ظالمانه امریکا و اسرائیل علیه ایران- در فضای مجازی برای بار چندم بازنشر داده شده و جنجال هایی را به همراه داشته است. مخصوصا که سناتور پل در این ویدئو مدعی می شود تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای بهانه ای است که حتی خود مقامات کاخ سفید و اسرائیل نیز به بی اساس بودن آن اذعان دارند.



اما از آنجایی که تحمل آزادی بیان و نظر مخالف در ایالات متحده فقط در حد یک شعار توخالی و دهان پر کن باقی مانده است، بلافاصله پس از انتشار مجدد این ویدئو موسسه امریکن اینترپرایز دیوید آدسنیک متنی منتشر کرده و جواب شبهات راند پل را داده است تا مبادا به قیمت آزادی بیان ظاهری، خدشه ای در باور مردم به سیاست خارجی کشورشان پدید آید.

موسسه آدسنیک با لحنی تند و توهین آمیز درباره راند پل می نویسد: ”این ادعاها نشان دهنده بی سوادی تاریخی است! اطلاعات به شدت ضعیف سناتور راند پل باعث شده تا وی تصور کند جنگ جهانی به دلیل سیاست های امریکا ضد ژاپن آغاز شد."

اما سخنان وی درباره سیاست خارجی کاخ سفید علیه ایران، یک سال بعد از انتشار آن ویدئو، در موسسه هریتج پاسخ های شدیدالحنی را در پی داشت. واشگتن پست در این رابطه می نویسد: ”کارشناسان این اتاق فکر [هریتیج]، اظهارات عجیب و غریب راند پل و مخالفتش با اعمال تحریم علیه ایران را به دلیل ضدیتش با شخص اوباما عنوان کرده و با مشکل ساز خواندن آنها، ریشه این اعتقادات سیاسی را در تفکرات رادیکالی دانست که از پدرش به ارث برده است."

مایکل ماکوفسکی، عضو گروه جینسا (JINSA) که یک گروه طرفدار صهیونیست هاست نیز در این باره می گوید: ”اگر دسترسی ایران به بمب اتم –که راند پل آن را انکار می کند- واقعیت داشته باشد برای منافع ایالات متحده و متحدین منطقه ای وی فاجعه به وجود می آید؛ و این را نیز باید درنظر داشت وقتی همیشه عواقب ناخواسته ای از جمله جنگ برای هر اقدامی [مثلا تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای] وجود دارد، باید برای آنان آماده بود."

این اظهارات در حالی است که بنا به گفته راند پل اصل مدعای کاخ سفید مبنی بر کوشش ایران برای داشتن تسلیخات هسته ای زیر سوال است و منطقی نیست که فقط در مواجهه با یک احتمال، اقدامات غیرانسانی از جمله تحریم دارو و ... صورت پذیرد. همچنین، محافظه کاران مسیحی نیز که راند پل در سخنان خود آنها را ”دلالان جنگ" معرفی می کند با اعتراض شدید نسبت به این گفته، بر حمایت خود از صهیونیسم پایفشاری کردند.

تخریب این سناتور جمهوری خواه از زمانی شدت یافته است که زمزمه های نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا به گوش می رسد. اما به نظر نمی رسد لابی های قدرتمند اقتصادی و سیاسی صهیونیستی، اجازه دهند یک رئیس جمهور مخالف سیاست های ضد ایرانی بر مسند قدرت بنشیند. راند پل اخیرا در یک نظر سنجی با کسب 30 درصد آرا محبوب ترین چهره جمهوریخواهان شناخته شده است.

لازم بذکر است میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری قبل آمریکا بود که با فاصله اندکی از اوباما شکست خورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها