کد خبر: ۲۱۲۹۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۶ فروردين ۱۳۹۳
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به رسانه‌ای شدن ورودش به لندن گفت: با ورود من به انگلیس، کیهان ضدانقلاب لندن با تیتر درشتی اعلام کرد: نماینده خامنه‌ای وارد لندن شد!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در خرداد ماه سال 1392 آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در خبرگزاری فارس در نشستی صمیمی به 10 سال فعالیت‌هایش در کشور انگلیس به عنوان نماینده مقام معظم رهبری اشاره کرد که مشروح آن از اینجا قابل مطالعه است.

در ادامه گزیده‌ای از این گفت‌وگو را با هم مرور می‌کنیم.

*انگلیس به نماینده رهبری ویزا نمی‌داد

-انگلیس به من ویزا نمی‌داد و ما بیش از یک سال تلاش داشتیم که ویزا بگیریم، سرانجام از طریق روابط اقتصادی توانستیم این ویزا را بگیریم که البته آن هم ماجرایی دارد، به گونه‌ای که «شرکت کالای نفت لندن» - که یک شرکت ایرانی است- اصرار کرد اگر این ویزا داده نشود، دفتر شرکت کالا را به کشور دیگری منتقل خواهد کرد و از آنجایی که کشور انگلیس در آن زمان از وجود شرکت کالا بسیار بهره می‌برد؛ یعنی گزارش مالی این شرکت حدود یک میلیارد دلار در سال بود، سرانجام قبول کرد و ویزا داده شد.

*کمکی که ضدانقلاب‌ها در لندن کردند

-بنا نداشتیم که به عنوان نماینده مقام معظم رهبری رسماً خودمان را در لندن معرفی کنیم، منتها یک خدمات مجانی و خوبی که ضد انقلاب به ما کرد، همین بود که با ورود من به انگلیس، کیهان ضد انقلاب لندن با تیتر درشتی اعلام کرد که «نماینده خامنه‌ای وارد لندن شد»، این خبر بسیار مفید واقع شد، لذا آنچه را که ما نخواستیم اعلام کنیم، آن‌ها اعلام کردند و منشأ این شد که در لندن معروف شویم و ایرانی‌ها بدانند نماینده حضرت آقا به لندن آمده و استقرار پیدا کرده است.

*راه‌اندازی کالج اسلامی در انگلیس

-در همان بدو ورود به لندن کار گسترده‌ای را آغاز کردیم، در ابتدا مرکز اسلامی لندن را با نام «Islamic Center of England» و بعد کالج اسلامی لندن را تأسیس کردیم؛ یعنی اولین کالج اسلامی در کل اروپا بود که تأسیس شد، این کالج، دانشکده علوم اسلامی بود که علوم اسلامی را در انگلیس تدریس می‌کرد و متخصصان علوم اسلامی را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت کرد.

*هنگامی که لندن تاب رسانه‌ای شدن کنفرانس امام خمینی(ره) را نداشت

-کنفرانس بزرگ «اندیشه‌ها و نوآوری‌های امام خمینی(ره)» در لندن در سال 2000 میلادی و یا اواخر سال 79 یا اوایل 80  بود. این کنفرانس را نخستین ‌بار بعد از انقلاب با همکاری دانشگاه لندن در این دانشگاه برگزار کردیم، البته باز هم در اینجا دشمن به کمک ما آمد و کنفرانس را رسانه‌ای کرد، زیرا دانشگاه لندن از ما تعهد گرفته بود که این کنفرانس به هیچ وجه نباید رسانه‌ای شود، به این علت که کنفرانس علمی محض است و باید پشت درب‌های بسته انجام شود!

*نقد جایگاه زنان در زمان طاغوت در یک کالج انگلیس 

-یکی از مقاله‌های بسیار مؤثر و بسیار عمیق علمی، «مسئله آزادی زنان در تفکر حضرت امام(ره)» بود، یکی از سخنرانان که یک بانویی بی‌حجاب بود، در مقاله خود کاملاً تبیین کرد که این رژیم پهلوی بود که روح زن را به بند کشید، در حالی که امام خمینی(ره) و انقلاب او توانست روح و شخصیت زن را از بند آزاد کند و امروز زنان در ایران بهترین موقعیت‌ها را دارند.

*افطار پیروان ادیان مختلف در مرکز اسلامی لندن

در این ده سال ارتباطی با سران ادیان برقرار کردیم و با هماهنگی کلیسای انگلیس و علمای مسیحی و همچنین تعدادی از علمای یهودی، پیشنهاد کردیم که روز اول ماه رمضان را به عنوان اتحاد با مسلمانان و احترام به ماه رمضان روزه بگیرند، بنابراین مسیحیان و تعدادی از علمای مسیحی و یهودی اعلام کردند که ما روزه می‌گیرند و در همان روز در افطاری که در مرکز اسلامی تدارک دیده شده بود، با ما افطار کردند، حتی در مراسم نماز نیز شرکت می‌کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها