به گزارش پایگاه 598 ،محسن
فرهادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: سامانه
تلفنی 1490 به شکایات و مشکلات مردمی در مورد بهداشت اماکن عمومی از جمله
رستوران ها و هتل ها رسیدگی می کند.
وی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به شکایات دریافتی، طی مدت 72 ساعت رسیدگی می کنند.
رییس
اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: بازرسان
بهداشت محیط وزارت بهداشت درصورت نیاز، اقدامات قانونی لازم درمورد تخلف
بهداشتی اماکن مربوطه را انجام داده و نتیجه را به شاکیان اعلام می کنند.
فرهادی
با یادآوری اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند سال گذشته افزود:
این برنامه تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه دارد و با هدف بسیج همه
امکانات برای حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های
قابل انتقال از آب و غذا در سراسر کشور اجرا می شود.
وی
یادآور شد: دو هزار تیم بازرسی از ساعت هشت تا 20 در ایام تعطیل و غیر
تعطیل و از 20 تا هشت به صورت آنکال(پیام گیری شکایات و پیشنهادات مردم از
طریق سامانه تلفنی) به بهداشت اماکن عمومی نظارت دارند.
فرهادی
گفت: بازرسان بر وضعیت بهداشت فردی صاحبان اماکن عمومی، موادغذایی، ابزار و
تجهیزات ساختمان، مراکز تهیه توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی
حساس شامل هتل، متل، مسافرخانه، مهمانپذیر، مهمانسرا، استخر و سونا،
پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، شیرینی فروشی، مراکز فروش آجیل و
خشکبار، مکان های بین راهی، پمپ بنزین، مساجد، پارک ها، سرویس های بهداشتی،
کترینگ، رستوران، کافه تریا و کارگاه های حلوا، سوهان و گزپزی نظارت
خواهند داشت.