کد خبر: ۲۱۲۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۴ مهر ۱۳۹۰

"براي اولين بار اينجا مي‌گويم كه خانه سينما يك حزب سياسي است كه 15-10 نفر آن را مي‌چرخانند و چهار هزار عضو آن هم هيچ نقشي ندارند و هنوز هم شمقدري نتوانسته كاري بكند، اگر بگوييم جريان برانداز در جايي هنوز دست نخورده همين جا است." این جملات را سال گذشته ابوالقاسم طالبی در نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد، در سالی کمتر کسی پیش بینی می کرد «خانه سینما» مرکز التهابات سیاسی شود!

 
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، دستگیری همکاران بی بی سی که مشخص شد جرمشان جاسوسی بوده است و نیز حمایت صریح خانه سینما از این افراد، بالاخره مشخص کرد سخن یکسال پیش طالبی مبنی بر فعالیت جریان برانداز در خانه سینما صحت داشته است.
 
طالبی گفته بود چند نفری در خانه سینما هستند که ممکن است از جریان برانداز به حساب آیند. این کارگردان سینما و تلویزیون در توضیح خبر مربوط به نشست یازدهم انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در آن نشست سوالی درباره اینکه چرا با جریان برانداز در خانه سینما برخورد نمی شود از من پرسیده شد، که من در جواب گفتم، خانه سینما بیش از 4000 نفر عضو دارد. چند نفری در خانه سینما هستند که ممکن است از جریان برانداز به حساب آیند که با آن‌ها برخورد نشده است و توانسته‌اند به عنوان حزب درخانه سینما فعالیت کنند. ولی اکثر اعضای آن‌ طرفدار کشور هستند.
 
طالبی در پایان خاطر نشان کرده بود: این چند نفر حسابشان از خانه سینما جدا است.
 
پس از این سخنان بود که محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل «خانه سینما» در واكنش به صحبت‌های طالبی باز هم در گفت‌وگو با خبرآنلاین سایت منتسب به علی لاریجانی گفت: در خصوص صحبت‌های افتراآمیز اخیر یكی از كارگردانان درباره خانه سینما موضوع به‌زودی در شورای صیانت طرح و بررسی و رأی شایسته صادر خواهد شد.
 
پس از اظهارات محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل «خانه سینما» مبنی بر پیگیری صحبت‌های ابوالقاسم طالبی در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، طالبی در پاسخ به عسگرپور به ذكر یك جمله بسنده كرد و گفت: «حتی اگر من را اعدام هم كنید، مشكلات شما حل نخواهد شد.»
 
اما حيدر مصلحي در حاشيه جلسه هيات دولت روز يكشنبه 3 مهر 90 در پاسخ به اين سوال كه مطرح‌ترين اشخاصي كه مرتبط با شبكه بي بي سي دستگير شدند چه كساني بودند؟ گفت: آخرين نتايج همان چيزي است كه امروز مطرح شد.
 
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از رسانه‌هاي داخلي افرادي با آن‌ها فعاليت مي‌كردند؟ گفت: نه اين افراد كساني بودند كه به صورت فردي اقدام كرده و پول‌هاي قابل توجهي به آن‌ها داده مي‌شد و مي‌توانم بگويم كه دقيقاً‌ حركت ضد انقلابي بود.
 
این درحالی بود که خانه سینما در دو بیانیه روز یکشنبه 3 مهرماه 90 خود که خبرآنلاین سایت منتسب به علی لاریجانی آن را منتشر کرد از جاسوسان بی بی سی که اخیرا بازداشت شده اند به عنوان "هنرمندان همکار" یاد کرد.
 
خانه سينما بدون محكوميت صريح همكاري با بي‌بي‌سي بیانیه دوم خود را صادر کرد و اقدام خود را صنفی دانست.
 
انتشار بیانیه های اخیر خانه سینما مبنی بر حمایت از جاسوسان بی بی سی و نیز حواشی جشن خانه سینما، در حالی است که رئیس خانه سینما همکاری صمیمانه ای با صدا و سیما آغاز کرده است.
 
خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» کسب اطلاع کرد برخی مدیران سازمان صدا و سیما (آقای پ) به شدت از عسگر پور مدیر عامل خانه سینما حمایت می کنند و اخیرا مبلغ 300 میلیون تومان برای سریال جدید وی پرداخت کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها