به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیداحمد صفوی با اشاره به افزایش تعداد مراجعه شهروندان تهرانی به میادین
میوه و ترهبار گفت: برای عرضه هر چه بهتر خدمات میوه و تره بار، ستادی از
ابتدای بهمن ماه تشکیل شد تا برنامه ریزی های لازم برای ارتقاء کیفیت و
عرضه محصولات مورد نیاز شهروندان انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات
این سازمان برای دسترسی آسانتر شهروندان به بازارهای میوه و تره بار گفت:
در این ایام پنج بازار جدید به شبکه میادین میوه و تره بار اضافه شد و
بازارها از 181 بازار به 186 بازار افزایش پیدا کرد همچنین حدود 10 درصد از
غرفه ها به محصولات بسته بندی شده اختصاص یافت.
صفوی با بیان اینکه
44 جایگاه موقت در میادین اصلی و بازارهای تعاونی ایجاد شده است، گفت:
تلاش شده محل هایی را برای عرضه اقلام هفتسین، ماهی قرمز و گل و گلدان
اختصاص یابد.
مدیرعامل سازمان میوه و تره بار از ایجاد سامانه فروش
غیرحضوری میوه و تره بار خبر داد و گفت: شهروندان برای اطلاع از نحوه خرید
از این سامانه می توانند به سایت این سازمان مراجعه کنند.
وی با
بیان اینکه ساعت کار میادین از 24 اسفند تا 26 اسفند از 7:30 صبح تا 13:00 و
از 14:30 تا 21:00 شب است، گفت: در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم ساعت
کاری از 7:30 صبح تا 23:00 شب و 29 اسفند از 7:30 تا 17:30 و روزهای اول و
دوم فروردین ماه سال 93 کلیه میادین و بازارها تعطیل هستند.
صفوی
از تشکیل کمیته های کنترل برای مقابله با تخلفات احتمالی خبر داد و گفت:
همچنین 12 اکیپ نظارت بهداشتی از 26 بهمن ماه تا پایان سال به طور ویژه بر
فعالیت های میادین نظارت میکنند. همچنین 15 اکیپ ویژه نظارت عمومی بر
وضعیت محصولات و عملکرد و رفتار متصدیان نظارت خواهند داشت.
مدیرعامل
سازمان میوه و تره بار از تخفیف 5 تا 25 درصدی برخی از غرفه های عرضه
محصولات پروتئینی و کشاورزی خبر داد و گفت: 60 درصد شهروندان، 35 درصد
نیازهایشان را از این میادین تامین می کنند و اختلاف قیمت در این میادین با
بازارهای مشابه 40 درصد است، این در حالی است که ما 7 درصد مراکز عرضه
میوه و تره بار را در تهران دارا هستیم.
به گفته صفوی 50 درصد مرغ
تهران از پایانه های میدان بهمن و پیروزی تامین می شود و 70 درصد آبزیان
شهر تهران از میدان بعثت تامین می شود.