کد خبر: ۲۱۱۶۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۲     ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران با اعلام آغاز توزیع میوه شب عید از فردا تا ۱۵ فروردین گفت:قیمت هر کیلو پرتقال درجه یک تامسون شمال ۱۷۵۰ تومان، سیب درجه یک هر کیلو ۳ هزار تومان و سیب ممتاز دماوند هم۳۶۰۰ تومان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، یداله صادقی با اشاره به این که این میوه ها به صورت ویژه و در جعبه ای  7 تا 8 کیلوگرمی و با بسته بندی طرح تنظیم بازار عرضه می شود، گفت: قیمت ها را شورای کنترل و نظارت بر تنظیم بازار استان تصویب کرده است و دستکم در 200 نقطه استان از جمله میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه مصرف محلی و واحدهای صنفی عضو اتحادیه صنف میوه و سبزی تهران توزیع می شود.

وی با یادآوری این که پارسال 15 میدان میوه و تره بار میوه های شب عید را عرضه می کردند، گفت : امسال حدود 60 میدان هم اضافه شده است که از ساعت 8 تا 23 و در سال جدید ، غیر از نخستین روز و سیزدهمین روز فروردین ، تا ساعت 14 میوه عرضه خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این میدان مرکزی میوه و تره بار به عنوان محل ثقل عرضه استان تنها در روزهای اول و سیزدهم فروردین تعطیل خواهد بود و برخی مراکز سیار حتی در سیزده بدر در اطراف بوستان ها و اماکن تجمع مردم انواع میوه و کاهو عرضه خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر کافی و مناسب بودن ذخایر میوه در سال جاری گفت: سازمان صنعت استان تهران با حدود 5500 تن، سازمان میادین میوه و تره بار با 8 هزار تن سیب و پرتقال و همین طور سازمان تعاون روستایی با مقادیر زیادی پرتقال ذخیره سازی شده آماده جلوگیری از هر گونه اختلال در تامین میوه است.

وی از تداوم نظارت و بازرسی تا 15 فروردین بر مراکز و میادینی که میوه و تره بار و سایر محصولات موردنیاز را توزیع می کند، خبر داد و گفت: طرح نظارتی روی کالاهای پرتقاضا معطوف است و با سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسان صنفی  نیز همکاری داریم.

صادقی با رو به رشد اعلام کردن روند تولید و عرضه گوشت مرغ و قرمز گفت: قیمت این دو قلم کالا برغم نوسان بازار تقریبا با ثبات بوده است و با توجه به فرهنگ مصرف ماهی نیز مشکلی در تامین آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ماهی شب عید به دو شکل گرم و منجمد ذخایر شیلات کشورعرضه می شود و در مبادی عرضه نیز بر اساس قیمت، درصد سود و بهداشت و سلامت که با همکاری دامپزشکی و دانشکده علوم پزشکی صورت می گیرد، کنترل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تاکید کرد: شهروندان استانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را با راحت ترین و سریعترین شیوه معمول و از طریق سامانه 124 منتقل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها