کد خبر: ۲۱۱۳۹۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۰     ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
رییس شورای عالی استان‌ها می‌گوید بایستی به اقتصاد مقاومتی چشم بدوزیم و بر اساس آن جلو برویم. ما نمی‌توانیم در شوراها و شهرداری‌ها که ناظر آن هستیم، شاهد ریخت و پاش، دوباره‌کاری و کم‌کاری باشیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شهریران، مهدی چمران رییس شورای عالی استانها در سومین اجلاس دوره چهارم شورای عالی استانها که صبح امروز پنج شنبه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه اظهارداشت: امروز 22 اسفند روز شهید است، شهید ارزنده ترین واژه در مکتب ماست. 

وی افزود: شهید اوج تکامل انسانی و رسیدن به مقام والا و تکامل است. ما نمی دانیم این مقام و جایگاه چیست و فقط می دانیم که شهدا نزد خداوند روزی دارند.

رییس شورای عالی استانها با بیان اینکه روز شهدا از روزهایی است که باید به آن افتخار کنیم؛ گفت قطعا و یقینا ما در مقابل خون شهدا مسئولیم و باید در این دنیا در برابر فرزندان شهدا جواب دهیم زیرا به جهت خون آنهاست که امروز در دنیا اقتدار و اعتبار داریم و یکی از قدرت های مطرح دنیا هستیم.

چمران ادامه داد این اقتدار به بهای خون پاک شهدای عزیز ماست که جوانی خود و بهترین ایام زندگانیشان را در جبهه های جنگ گذراندند. علاوه بر آنها عده ای نیز جانباز و آزاده شدند و حاصل تلاش آنها استقلال آزای و جمهوری اسلامی است که ما از آن بهره مندیم .

چمران با تأکید بر اینکه بهترین وسیله ادا کردن حق شهدا استمرار راه آنهاست تصریح کرد: اگر کشورمان هم این راه را ادامه دهد قطعا آزادی، استقلال و هویت خود را به خوبی حفظ خواهد کرد. اگر این ارزش در کشور قویتر بماند در مقابل دشمنان پیروز نهایی خواهیم بود.

وی در ادامه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ایشان با قدرت و استحکام تمام و منطق عالی این بحث و همچنین فرهنگ را مطرح کردند و برای ما مهم بودند.

رییس شورای عالی استانها با تأکید بر اینکه ما هم وظیفه داریم این راه را دنبال کنیم اظهار داشت راه شهدا مسیر امام خمینی ، امام حسین و امیرالمومنین نیز بود و ما نیز باید همان مسیر را دنبال کنیم، امروز هم باید هم مسیر رهبری باشیم تا بتوانیم به آنچه ترسیم شده برسیم.

چمران ادامه داد: در این دنیا که همه علیه ما تلاش می کنند باید با اقتصاد مقاومتی خودمان را قویتر و شادابتر کنیم . رهبری نیز فرمودندن منظور از اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست و هدف آن جوگیری از اصر افها ، ریخت و پاشها و ...... است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدین معنی نیست که مانند بعضی کشورها اجبارا تدابیر ریاضتی اعمال شود، گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی تنظیم درست اقتصاد، تولید صحیح و رسیدن به جایگاهی ست که بتوانیم روی پای خود بایستیم و مقاوم باشیم اینگونه است که میتوانیم در مقابل دنیا مقاومت کنیم . ما چیزی کم نداریم اما باید با برنامه از منابعمان بهره بگیریم تا به جایگاه ترسیم شده برسیم.

رییس شورای عالی استانها یکی از لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی را انسجام و همفکری در درون ملت دانست و افزود امروز می بینیم ملتی به خاطر عدم انسجام و نفوذ بیگانگان از هم پاشیده و مشکلاتی برایش بوجود آمده است . باید از اوکراین عبرت بیریم و درس بیاموزیم که مسیر آنها را طی نکنیم.

چمران ادامه داد ملت ما نشان داده هر جا نیاز به اتحاد بوده به خوبی متحد شده و پشت سر رهبری ایستاده اند و این مسأله باعث پیروزی و موفقیت ما در طول تاریخ شده است البته یاری الهی هم تأثیر گذار بود ولی اتحاد و انسجام نیز به همراه آن وجود داشت.

وی با بیان اینکه اگر اتحاد نداشته باشیم از درون می پاشیم خاطر نشان کرد کشورهای مختلف به جهت عدم انسجام و رهبری دچار تفرق شدند و انقلابشان به خطر افتاده و اکنون نیز در خطر هستند. 

رییس شورای عالی استانها تفرقه گرایی، شقه شقه شدن و بر اساس غرور و خودخواهی حرکت کردن را باعث عدم حصول نتیجه دانست و خاطر نشان کرد دنیای استکبار در مقابل ما ایستاده ما هم باید با تمام توان بر روی پایمان بایستسم زیرا آنان هر روز مسأله جدیدی را برای ما طرح خواهند کرد.

چمران مسأله هسته ای را یک  بهانه دانست و اظهار داشت هنوز مسأله هسته ای حل نشده آنان موضوع دیگری را مطرح می کنند . امروز حقوق بشر را مطرح کردند و اگر آن نیز به زعم آنان حل شود موشک های بالستیک و دور پرواز را مطرح می کنند و آن نیز حل شود پهپادها را مطرح می‌کنند و بعد مسأله دیگری را مطرح خواهند کرد.

به گفته وی اصل مسأله ما و غرب هویت مکتبی و اعتقادات مذهبی ماست . هویت ملتی که نشان داده هوشمند است و اگر علم در ثریا باشد به آن دست پیدا می کند .

رییس شورای عالی استانها پیشرفت های علمی ایران را برای دشمنان  ما خطرناک دانست و گفت هر چه ما در علم بیشتر پیشرفت می کنیم آنها ناراحت می‌شوند و در مقابل ما می ایستند امروز دانشمندان ما نمی توانند ا بسیاری از کتابخانه های خارجی استفاده کنند ولی با این حال توانستند به جایگاه هایی برسند که بسیار ارزشمند و غیرقابل تصور برای غرب بود.

چمران با تأکید بر اینکه ما باید این راه را دنبال کنیم و پیش برویم تصریح کرد: هر رهی و کاری که برای خدا دنبال شود پیروزی در پی دارد.

وی با شاره به انتخابات ریست جمهوری و تحقق حماسه سیاسی اظهار داشت: مردم حماسه سیاسی را محقق کردند ولی در حماسه اقتصادی هنوز نتوانستیم موفق باشیم یا اینکه هنوز قوانین را پیاده نکردیم که ان شاءالله با نقشه راه اقتصاد مقاومتی بتوانیم حماسه اقتصادی را پیاده کنیم.

رییس شورای عالی استانها حماسه اقتصادی را پایدار و مستمر دانست و گفت باید این مسأله از سوی خود ما دنبال شود و بعد از دیگران انتظار داشته باشیم که بدان عمل کنند . منظور از خودمان شوراهای سراسر کشور است.

چمران با طرح این پرسش که بودجه عمرانی  سال 92 چقدر بود و بودجه عمرانی سال اتی چقدر است، گفت: سال 92 بین 12-18 درصد از بودجه به امرو عمرانی تخصیص داده شد و سال 93 نیز همین مقدار است. ما امیدوارم در سال آینده بتوتانیم با درآمد بیشتر به بودجه بیشتری دست یابیم و به خوبی کار کنیم تا نتیجه بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شوراها اعتباراتشان از بودجه عمرانی هم بیشتر است، اظهار داشت: ما بایستی به اقتصاد مقاومتی چشم بدوزیم و بر اساس آن جلو برویم. ما نمی‌توانیم در شوراها و شهرداری‌ها که ناظر آن هستیم، شاهد ریخت و پاش، دوباره‌کاری و کم‌کاری باشیم.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه به بیان مثالهایی پرداخت و افزود: ب عنوان مثال خیابانی را آسفالت می‌کنیم و بعد از 2 سال عمر آسفالت در حالی به پایان می‌رسد که استاندارد آن حداقل 12 سال اس. یا اینکه دول گذاری می‌کنیم و بعد 3 سال جدولها از بین می‌رود. چرا ساختمانها در کشور ما زیر 30 سال عمر مفید دارند در حالی که در خارج ساختمان 300 ساله را هتل می‌کنند؟

چمران با تاکید بر اینکه باید از درآمدهایمان ثروت بسازیم، تصریح کرد: از اعضا می خواهم در کمیسیون‌های تخصصی روی این مساله سریع کار کنند و اداری نباشند. یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی حرکت جهادی است؛ حرکت جهادی یعنی جهشی کار شود نه اینکه اداری و خشک کار انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در کار شوراها و شهرداری باید مدیرت جهادی داشته باشیم، به دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان بحث مدیریت جهادی و جلوگیری از ریخت‌و‌پاش‌ها را داشتند و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: باید اقتصاد مقاومتی در کمیسیون‌ها در دستور کار قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود. باید اقتصاد مقاومتی را تسری به شوراهای استانها بدهیم و شوراهای استانها را موظف به تسری آن به شوراهای شهرها کنیم زیرا اصل این مساله در شوراهای شهر و روستا باید عملیاتی شود. در شهرها و روستاهاست که شوراها در صف تلاش می‌کنند.

چمران تصریح کرد: شروع کار هم با همفکری و هماهنگی خواهد بود. ما جمع 75 نفره در مقابل تعداد انسانهای روی زمین ناچیزیم ولی اگر با هم باشیم، همه چیز هستیم. چرا باید متفرق باشیم؟ اگر ما اتحاد نداشته باشیم، انتظار اینکه دیگران بیایند و چیزی به ما بدهند را نباید داشته باشیم و همین چیزی که الان داریم را هم مممکن است از ما بگیرند.

وی با اشاره به شوراهای دوره قبل و حل مسائل به صورت جمعی گفت: در آن زمان اگر طرحی به مجلس می‌رفت، همه کمک می کردیم؛ اگر لایجه‌ای به نفع شوراها نبود، می‌ایستادیم و نماینده‌ها را قانع می‌کریدم. در کنار آن، نمایندگان مجلس را در همه استانها به کمک می‌طلبیدیم.

رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه چرا باید خدای ناکرده در بعضی شوراها اختلاف باشد، اظهار داشت: اگر احتلاف در شورای عالی استانها داشته باشیم، قطعا اختلافات به زیرمجموعه‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد. ما باید برای سایر شوراها الگو باشیم. یادتان نرود که ما از دل مردم برخاستیم و به قرآن مجید سوگند یاد کردیم که خدمت کنیم و ان شا الله هم که بتوانیم در این امر موفق باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها