نیازهای مشروع جنسی و دنیوی جوانان یکی
از مسائلی است که همواره سوء استفاده گران به منظور رسیدن به اهداف و
خواست خود بر روی آن سرمایه گذاریهای کلانی نموده اند.
به گزارش 598 به نقل از بی باک،
یادمان نرفته در دوران اصلاحات زمانیکه برخی کاندیدا موقعیت خویش را در
خطر می دیدند، بحث آزادی های خلاف ضابطه و قانون و شرع را مطرح می کردند و
از این قبال با فریب افکار عمومی، برای خود کرسی هایی در مجلس یا سایر
مناصب فراهم می نمودند.
استفاده از دختران و پسران زیبا در ستادهای انتخاباتی و انتشار تصاویر
آنان بصورت گسترده، راه اندازی میتینگ های مختلط انتخاباتی و... تنها گوشه
ای از اقدامات آشکار برخی سیاسیون برای فریب جوانان بوده است.
این
شیوه در بین بسیاری از سیاسیون دنیا تبدیل به یک امر متداول و طبیعی شده
است به گونه ای که چندی پیش"ولادیمیر پوتین"، رئیسجمهور سابق و نخستوزیر
کنونی روسیه از روش آنلاین برای تبلیغات خود استفاده کرده و کسانی که برای
او تبلیغ میکردند ، خود را "ارتش پوتین" مینامیدند؛ اما سربازان این
ارتش مجازی کسانی نبودند جز دخترکان زیبارو و مدلهایی که با جاذبههای
جنسی خود برای آقای نخستوزیر دست به تبلیغ میزدند!
این سوء
استفاده ها تنها به کار برخی سیاسیون خلاصه نمی شود بلکه کسانیکه بدنبال
منافع اقتصادی و مالی نیز هستند، برای فروش بیشتر کالاهای خود از این شیوه
نامشروع استفاده می کنند.
تحقیقی قدیمی در این زمینه حاکی است:
«جاذبههاي
جنسي» تكنيك رايجي است كه كارشناسان تبليغاتي غرب سعي دارند با بهرهگيري
از آن فرصتهاي مطلوبي براي عرضه و فروش بيشتر محصولات و كالاها
بيافرينند.
كارشناسان تبليغاتي در جلسات گفتوگو و
تصميمگيريبارها دربارهء اثربخشي اين تكنيك اظهار نظر كرده و عقايد و
باورهاي خود را براي نمايندگان شركتها به وضوح تشريح كردهاند. پايه ی
اساسي استدلال كارشناسان بر اين باور مبتني است كه تجربيات فراوان به
همراه گزارشهاي عيني فروش نشان ميدهد «جاذبههاي جنسي» بيشترين تاثير
را بر مخاطبان و خريداران بر جاي ميگذارد.
به اين رو كارشناسان
تاكيد ميورزند «آزموده را آزمودن خطاست» به گفته ی آنان هنگامي كه جداول
فروش به خوبي مهر تاييدي است بر صحت اين نظر، پس بايد از نمادها و
جاذبههاي جنسي بيشتر و بهتر در تبليغات سود جست.
مجريان تبليغات
نيز براساس تصميمگيري و هماهنگي نمايندگان شركتها و كارشناسان تبليغاتي
به سرعت وارد كارزار شده و با هنرآفرينيهاي ساحرانه تلاش ميكنند اين
تكنيك را در عرصههاي متنوع آگهيهاي مطبوعاتي و تلويزيوني اجرا كنند.
براساس پژوهشهاي انجام شده بيش از يك چهارم آگهيهاي مجلات كشورهاي غربي، حاوي مدلهاي زنانه ی جذاب است.
مجريان
تبليغاتي نيز با تكيه بر علم و هنر تلاش فراواني داشتهاند تا از اين
مدلهاي زنانه و نمادهاي ترغيببرانگيز نهايت استفاده در عرضه ی كالا به
عمل آيد. پژوهشهاي پيگير و متوالي درباره آگهيهاي مطبوعاتي نشان ميدهد
بهرهمندي از مدلهاي زنان روند رو به رشدي داشته است.
همچنان كه
در سال 1951 اين تبليغات 10 درصد از آگهيها را به خود اختصاص داده و در
سال 1971 با سير صعودي 27 درصدي اين نوع از آگهيهاي مطبوعاتي روبهروييم.
كارشناسان
تبليغاتي با آگاهي از پژوهشها، توانستند توجه بسياري از شركتهاي
بازرگاني و تجاري و توليدي را به اين سمت و سو بيشتر جلب كنند كه هيچ
نماد و مدل ديگري به اندازه ی «جاذبههاي جنسي» قادر به تامين فروش بيشتر
يا ارايهء بهتر كالا نيست.
قدرت «جاذبههاي جنسي» آشكار بود، اما
بهرهمندي وسيع در عرصه بلامنازع و بدون رقيب، اين فكر را برانگيخت كه آيا
اين مسير هميشه ما را به سلامت به نتيجه نهايي يعني فروش بيشتر خواهد
رساند؟
مطالعات پژوهشي كه به صورت تك موردي اجرا ميشد نشان ميداد كه
مدل جنسي ميتواند «ادراك» بينندگان را تحت تاثير قرار دهد و در عمل فرد
را برانگيزد تا به خريد اتومبيل به خصوصي اقدام كند.
براي مثال در سال 1968 پژوهشي_ به نام «تاثير مدلهاي زنانه بر روي دريافت ويژگيهاي اتومبيل» اجرا شد.
حاصل
اين پژوهش آشكار كرد كه مردان و زنان هم به آگهيهاي چاپي كه مدلهاي
زنانه در آن به كار رفته توجه ميكنند و هم آگهيهايي كه از مدلهاي زنان
استفاده نكرده است.
با اين تفاوت كه آگهيهايي كه در آنها مدلهاي
زنانه استفاده شده بود باعث شدند اشخاص، اتومبيل را پرجاذبهتر، جوانتر،
زندهتر و داراي طرح بهتر ارزيابي كنند. در حالي كه گروهي كه آگهيهاي نوع
دوم را ديده بودند، اتومبيل را داراي توان موتور بيشتر، ايمني كمتر،
گرانتر و داراي سرعت متوسط بيشتر درجهبندي كردند.
با همه این
تفاصیل ، اینکه جاذبه های جنسی و دنیوی تا چه حد می تواند بر روی افکار
مخاطبان تاثیر بگذارد بسته به میزان درک و بینش مخاطبان و جوامع انسانی
دارد. به قطع جوامعی چون ایران که مردمانش با تفکر ناب اسلامی و الهی رشد
کرده باشند اسیر جاذبه های صرف جنسی نمی شوند. از همین رو برخی سیاسیون
داخلی در کنار جاذبه های جنسی برای فریب برخی افراد ساده لوح، از رنگ و
لعاب دینی نیز بهره بسیار بردند بعنوان مثل برخی از لباس مقدس روحانیت و
همراهی خود با حضرت امام (ره) سوء استفاده نمودند و عده ای نیز سیادت و
نسب خویش را علم کردند.
امّا
با این حال این شیوه همچنان کارایی خاص خود را در برخی از اقشار جامعه
دارا می باشد به گونه ای که فرق ضاله و گروههای انحرافی همچنان آنرا
بهترین شیوه برای تبلیغات خود می دانند.
به گزارش بی باک به نقل از
سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری؛ معاونت مطالعات راهبردی گروه های
سلفی با روش های نوین در میادین اصلی شهر اصفهان به ترویج افکار خود می
پردازند، اخیرا گروه های سلفی در سطح شهر اصفهان به صورت گسترده ای برای
ترویج عقاید خود در میان جوانان فعالیت می کنند که این تبلیغات بطور علنی
به میادین اصلی شهر نیز رسیده است.
یکی از فعالیت های تبلیغی که
اخیراً در اصفهان صورت می گیرد، حضور جوانان آراسته و بسیار شیک پوش در
میادین اصلی شهر است که قرآن های کوچکی را به همراه شماره تماس های محل
هایی که بیشتر آنان محل آموزش قرآن و در محل های بالای شهر اصفهان است به
دختران هدیه می کنند. بر اساس این گزارش، این قرآن های کوچک که محل چاپ
آنان در خارج ایران بوده است، تنها به دخترانی که پوشش مناسبی ندارند داده
می شود.
گفتنی است، گروه ها و فرق متعددی در اصفهان در حال فعالیت
هستند که فعال ترین آنها گروه های سلفی هستند که با برگزاری مراسم های
آموزش قرآن، تفاسیر ضد شیعی خود را به جوانان ارائه می کنند