کد خبر: ۲۱۰۷۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر با بیان اینکه دعوت از شاعران به جشنواره با اجازه شورای سیاست‌گذاری انجام می‌شود،‌ گفت:‌ شخصی که از خط قرمزه‌های نظام جمهوری اسلامی عبور نکرده و قانون اساسی را قبول داشته باشد، دعوت خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، علیرضا قزوه عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره شعر فجر با اشاره به دعوت جشنواره شعر فجر از یدالله رویایی شاعر خارج‌نشین برای شخنرانی در این جشنواره گفت:‌  اتاق فکر جشنواره به منظور ارائه ایده و طرح برای برگزاری بهتر جشنواره تشکیل شده است،‌ و اینکونه نیست که برای جشنواره شعر فجر تصمیم‌گیری کند،‌ هر طرح و ایده‌ای که در این اتاق ارائه شود،‌ باید در شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز به تصویب برسد. و بدون اجازه و موافقت شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر اتفاقی رخ نخواهد داد.
 
وی ادامه داد:‌ مطمئنا هر شخصی که از خط قرمزه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران عبور نکرده باشد و قانون اساسی ما را به رسمیت بشناسد‌، می‌تواند در جشنواره شعر فجر شرکت کند، من آقای یدالله رویایی را چندان نمی‌شناسم‌، در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر که به احتمال بسیار روز شنبه تشکیل می‌شود،‌ با حضور اساتید چون علی معلم،‌ علی موسوی گرمارودی‌، مشفق، بهمنی و .. در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
 
قزوه تصریح کرد:‌ اما آنچه مسلم است،‌ این است که هر فردی که ضدیتی با نظام انقلاب اسلامی ایران داشته باشد‌، مطمئنا به جشنواره شعر فجر دعوت نخواهد شد. چرا که تنها نمی‌توان دیدگاه‌های ادبی و خلاقیت‌های ادبی افراد را بدون در نظرگرفتن دیدگاه‌ها و اعتقادات سیاسی‌شان در نظر گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها