کد خبر: ۲۱۰۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
رهبر انقلاب: اينكه ما بيائيم مسئله‌ى عقلانيت را مطرح كنيم و بگوئيم «بر سر عقل آمدن انقلاب»، اين ما را به نتيجه نميرساند. من يادم هست آن سالهاى اول انقلاب، از جمله‌ى حرفهائى كه زده ميشد، اين بود كه بايستى ما انقلاب را سر عقل بياوريم! يعنى عقلانيت را به عنوان يك وسيله، بهانه قرار بدهند و از اصول و مبانى و پايه‌هاى اصلى صرف نظر كنند؛ اين نبايد انجام بگيرد./ هاشمی رفسنجانی:دیپلماسی عقلانیت می خواهد نه شعار. همین الان هم اگر اراده‌ای برای انجام یک دیپلماسی عاقلانه و غیراحساسی باشد، می‌توان روابط خوبی با کشورهای دنیا و در جهت منافع ملی داشت
سرویس سیاسی پایگاه 598، بررسی سخنان مسئولان و دست اندرکاران نظام با فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همیشه راه گشا و شاخصی برای همگان بوده است می تواند تحلیلی روشن از مواضع و نگرش افراد را نمایان سازد.

حال با نگاهی به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص پايبندى به اصول و حفظ خطوط اصلى نظام اسلامى و همچنین سخنان حجت الاسلام و المسلمین هاشمی  در موضوعی مشابه، بدون هیچ شرحی به آن می پردازیم:

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى 1390/06/17:

اينكه ما بيائيم مسئله‌ى عقلانيت را مطرح كنيم و بگوئيم «بر سر عقل آمدن انقلاب»، اين ما را به نتيجه نميرساند. من يادم هست آن سالهاى اول انقلاب، از جمله‌ى حرفهائى كه زده ميشد، اين بود كه بايستى ما انقلاب را سر عقل بياوريم! يعنى عقلانيت را به عنوان يك وسيله، بهانه قرار بدهند و از اصول و مبانى و پايه‌هاى اصلى صرف نظر كنند؛ اين نبايد انجام بگيرد. «و ان تطع اكثر من فى الارض يضلّوك عن سبيل‌اللَّه ان يتّبعون الّا الظّنّ و ان هم الّا يخرصون».(6) نبايستى اصول را پامال كرد. البته اين كار مهمى است؛ پيچيدگى‌هائى دارد، سختى‌هائى دارد و گاهى در موارد گوناگون، براى نخبگان و زبدگان ترديدهائى پيش مى‌آيد. به عنوان يك اصل قطعىِ موضوعى، بايد اين را مسلّم گرفت كه پايبندى به اصول و حفظ خطوط اصلى نظام اسلامى، اصل است.

لینک مطلب: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17226


پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی شهریور 1390(باز نشر):

دیپلماسی عقلانیت می خواهد نه شعار / تاوان شعار پرهزینه را مردم می دهند

صحنه سیاست خارجی جای شعار دادن های پرهزینه برای مردم و کشور نیست جای حرفهای عجیب و غریب و بی ریشه نیست، دیپلماسی باید صحنه تامین منافع ملی کشور باشد

اینها در گفتار از همه جلوتر رفتند اما در عمل همان رفتار نسنجیده داخلی مانند امور اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی را در سیاست خارجی هم دارند

ما در گذشته مقاطع بسیار سختی را گذراندیم که مهمترین وسیله ما تدبیر و اتخاذ دیپلماسی فعال، درست و عاقلانه بود واقعاً در همه این مراحل هیچ وقت به غرب و به خصوص به آمریکا باج ندادیم

همین الان هم اگر اراده‌ای برای انجام یک دیپلماسی عاقلانه و غیراحساسی باشد، می‌توان روابط خوبی با کشورهای دنیا و در جهت منافع ملی داشت

از نظرمن رویه فعلی سیاست خارجی دولت مطلوب نیست بالاخره بی‌جهت نیست که روابط ما با کشورهای همسایه در این مقطع این‌گونه تیره شده است



لینک مطلب: http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic〈=1&id=4878

لینک مذکور حذف گردیده و در لینک جدید تغییراتی در مطلب مذکور به وجود آمده است:

لینک مطلب جدید: http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic〈=1&id=4914



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۱۲
۷۶
آیت اله هاشمی رفسنجانی فقط حقیقت را مطرح کردند .فراموش نکنیم که خداوند متعال به حضرت موس می فرماید : اذهب الی فرعون و قولوا لهو قولا لینا . امید است که پند گیریم و بصیرت راستین یابیم نه جناحی و ... ؟
پاسخ
باران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۲۴
۴
رهبری هم گفتند که با آقای هاشمی اختلاف نظر دارم. این کاملا مشهود است.
پاسخ
اصل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۳۷
۱۰
هاشمی مبدع جریان انحرافی و کسی که این جریان را هدایت می کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۹
۶۷
درود بر هاشمی مرگ بر 598
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۹
۷۵
598 جان این ره که تو میروی به ترکستان است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۶۵
۴
خدا انقلاب اسلامی ایران را از شر ... حفظ کند. آمین ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
ای 598 هر چی این بزدلان فحشت دهند کمت است. تو نوشته بحق من را برای حفظ آبروی این ... سانسور کن و ....نقطه چین بذار ولی ببین این بیحیاها را چی بهت نسبت میدهند و همه را بی کم و کاست مینویسی.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۶
۵۶
رو رو برم توروخدا، يكي به من بگه مشايي چيكارس؟ مگه همين آقا اصول گكراي حامي دو آتيشه در جبه شما نبود؟ پس گندي كه بالا آورديد رو به ديگران نسبت نديد. مشايي دست پرورده اصول گرايانه. ..
پاسخ
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۱
مهدي خان لطفا به سوابق كاري اقاي مشايي در دولت اصلاحات نظري بنداز بد نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۶
۶۶
598نمادیک گاوزخمیست که دوباره میخواهدباشانسش به آقای هاشمی حمله کند.
البته هیچ شانسی هم نداره598.
598=گــــــــــــــــــــــــــــاو!!
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
مردم از خنده ! اینقدر کم آوردید که به یه سایت درجه 2 فحش می دید ! سیاست و کیاست و زرنگی و نبوغ هاشمی که اینقدر ازش دم می زنید همینقدره که حالا باید با فحاشی ازش دفاع بشه ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۳۷
۴
از هاشمی بدون شرح 3 تا این شماره 4 در هر شماره بعد از تغییرات بسیار در آخر لینک مطلب مورد اشاره 598 حذف می گردد و این مسئله نشانگر قلقلک دادن 598 به آقای هاشمی است و انگشت در لانه زنبور کردن است.
598 مواظب باش و از سرنوشت طبرزدی ها درس بگیر
بازی با دم شیر جگر شیر می خواهد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۱۴
۹
هاشمی+خاتمی+مشایی= حلقه ی انحرافی
پاسخ
حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۵
۹
رهبري در رابطه عقلانيت انقلاب صحبت كردند آقاي هاشمي براي عقلاني نمودن ديپلماسي كه به حق درست گفته اند. 598 از دايره انصاف بيرون شدي .
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۸
۸
598=جهل+حماقت+تفرقه
پاسخ
رزمنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۱۰
۰
این زاویه سخن ناشی از تفکرات افراد می باشد. کسی که ادعای تمدن سازی غربی را دارد تفکراتش همین گونه می شود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
و همچنین طرز زندگی خودش و فرزندانش.....
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۶
۳
حضرت امام (قدس سره):
«...احتمال قوى مى‏دهم كه پس از من براى انتقامجويى از من به بعض نزديكان و دوستانم تهمتها كه من آنها را ناروا مى‏دانم بزنند و به آتشى كه بايد مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احياناً به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگيرند. و اكنون در حيات من گفتگوها و زمزمه‏هايى به گوش مى‏خورد كه احتمال فوق را قوى‏تر مى‏كند. لهذا من احساس وظيفه شرعيه نمودم براى رفع ظلم و تهمت، نظر خود را نزد ملت عزيز اظهار كنم كه از قِبَل من در اين خصوص تقصيرى نباشد...» (صحيفه امام، ج‏17، ص: 91)
ملاحظه: کساني که از وضع آن روزها آگاهي دارند، مي فهمند که اشاره حضرت امام به جريان آقاي مصباح است.
پاسخ
نیما ونکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۷
۰
خدا را شکر که اینگونه نظرات تخریبی بعضی از جاهلان در انگیزه انتشار "هاشمی بدون شرح" در گردانندگان سایت598 خللی وارد نکرده و تا کنون این سریال پر بازدید و تاثیرگذار ادامه داشته است.
دوست دارم این سریال را تا قسمت صدم ببینم.

آرزوی موفقیت و کامیابی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۱۷
۰
598، از این پیام هایی که توهین آمیز علیه شما نوشته اند، یاد توهین های احمد توکلی و دیگر به اصطاح اصول گرایان و هاشمی و فتنه گران افتادم. کسانی که از هاشمی حمایت می کنند، خوب معلومه چه کسانی هستند و شما باید به خودتون باید بدونید که حالا که دشمنانتون از دست شما ناراحت شده اند، پس شما راه خودتون را درست رفته اید.
دیگه ماها که فتنه گریهای هاشمی را فراموش نکردیم. فراموش نکردیم که در نماز جمعه چه کار کرد. فراموش نکردیم که از کدوم فتنه گران حمایت می کرد. فراموش نکردیم که نامه بدون سلام به امام خامنه ای نوشت. فراموش نکردیم که اشرافی گری را پایه گذاشت. فراموش نکردیم که بر خلاف نظر امام خامنه ای در مورد سوریه، از اغتشاشات سوریه حمایت کرد، فراموش نکردیم که پسرانش الان برای فرار از محاکمه در لندن به سر می برند. فراموش نکردیم که همسر هاشمی از مردم تقاضای شورش و اغتشاش کرد. فراموش نکردیم که فائزه در اغتشاشات روز عاشورا شرکت کرد. فراموش نکردیم که فائزه چه توهین هایی به امام خامنه ای کرد. فراموش نکردیم که فائزه گفت که پدرم باعث رهبر شدن امام خامنه ای شد...

ما اینها را فراموش نخواهیم کرد. وقتی که این هجمه رسانه ای علیه احمدی نژاد به راه افتاده، خوب معلومه که هاشمی هم باید از این فرصت سواستفاده بکنه و شروع به تطهیر خودش بکنه.
اما ما تا ابد پای امام خامنه ای و احمدی نژاد ایستاده ایم
درود بر امام خامنه ای
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۷
اعلام نظر هر شخصیتی کاملاً منطقی و نیکو است اما آنچه بد است جدل در اجرا و مناقشات سیاسی است که خوشبختانه تاکنون این دو بزرگوار و یادگاران امام راحا (ره) رعایت کردهاند . متوجه باید بود که خیلی از نظران جناب آقای هاشمی نیز راهگشا و صحت . ولی انچه به نظر حقی میرسد آن است که جریان و یا گروهک هایی بعد از رحلت حضرت امام بدنبال ایجاد خصومت بین این دو بزرگوار میباشند . برای انحراف و انهدام دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی مخالفان و دشمنان امام و دوستان و جاسوسان امریکا و متحجرین نفهم در یک صف واحد با اعلام شعار های مردم پسند و حمایت دروغین از رهبری و مبارزه با امریکا راهبرد تفرقه بیانداز و حکومت کن و دفاع بد از رهبری و ارزشهای انقلابی هدف غایی انهدام انقلاب اسلامی را پیگیری مینمایند . دستاوردهای بزرگ این معاندین و گرگان در لباس شیر انشقاق مردم و مسئولین و یاران امام در وحله اول و در مراحال بعدی ایجاد بستر رابطه با امریکا و نابود ی اقتصاد کشور ،افزایش تورم و نرخ بیکاری ،بدبینی مردم و خصوصا جوانان به ارزشهای انقلابی و ایجاد بستر اختلاس های بزرگ بئده است . در خط مقدم این معاندین میتوان به گرداندگان سایت های مشابه شما و روزنامه های مشابه کیهان اشاره نمود .
پاسخ
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰
۱۰
۲
هاشمي + خاتمي + مشايي + موسوي= عوامل تاخيري امر ظهور ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۰
+ احمدی نژاد تابع مشایی + بقایی + سی دی کذایی ظهور + یاسر و محسن هاشمی + خاوری + امیر خسرو آریا + کروبی و + . . .
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۰
جناب ناشناس؛ کنار هم قرار دادن احمدی نژاد با خاندان هاشمی حاصل فقر شدید اطلاعات است و این عامل سبب می شود تا چنین تحلیل سطحی و بی اساسی انجام گیرد.
با توجه به شناخت حقیر نسبت به این سایت، یقیناً این دسته نظرات با تفکر انقلابی سایت وزین 598 منافات دارد. خواهش دارم نسبت به تائیید نظرات دقت بیشتری گردد.
خوشگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۵
۱
حالم از هر چی پسته است بهم میخورد. عقم میگیرد حتی اسمش برام حالت تهوع ایجاد میکند....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها