کد خبر: ۲۰۹۸۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
اردکانی معتقد است: تا عرصه فرهنگی کشورمان آسیب شناسی دقیق و بدون تعارف نشود و ساختارهای فرهنگی اصلاح نشوند، نمی‌توان انتظار حل مشکلات فرهنگی را داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، اردکانی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار کیهان درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی پیرامون مشکلات فرهنگی کشور گفت: نگرانی برای مشکلات فرهنگی، نگرانی تازه‌ای نیست و حضرت آقا بار‌ها نسبت به شرایط فرهنگی ابراز نگرانی کرده بودند. وی در پاسخ به این پرسش که ابراز نگرانی رهبر انقلاب نسبت به وضعیت فرهنگی کشور چه مسئولیتی را پیش روی مدیران و اهالی فرهنگ نهاده اظهار داشت: به نظر من باید از برخوردهای معمول در این عرصه اجتناب کنیم. وقت آن رسیده که به یک راه حل موثر و کارگشا در حوزه فرهنگ برسیم.

کارگردان سریال «نوشدارو» افزود: فرهنگ کشور ما نیازمند یک آسیب شناسی دقیق و بدون تعارف است. گمان می‌کنم که مشکلات فرهنگی کشور، سطحی و روبنایی نیست بلکه مشکلاتی جدی و ساختاری هستند و تا شناسایی درستی از این مشکلات به عمل نیاید فکر نمی‌کنم که اتفاق تازه‌ای در این عرصه رخ دهد. همچنان که این گونه نبوده که مدیران فرهنگی که طی سال‌های اخیر روی کار آمده و رفته اند، تصمیمی برای تغییر در شرایط فرهنگی را نداشته‌اند و این خودش سوال مهمی است که چرا مدیران فرهنگی نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

اردکانی درباره اولویت‌های اصلاح فرهنگی تصریح کرد: به نظرم تا ساختارها را تغییر ندهیم، سایر مشکلات نیز حل نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها