کد خبر: ۲۰۹۱۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
کارشناس فوتبال ايران گفت: اي کاش به جواناني که امروز مقابل کويت به ميدان رفتند دو سال زودتر فرصت بازي مي‌دادند.

اميرحسين پيرواني در مورد پيروزي 3 بر 2 تيم ملي فوتبال ايران مقابل کويت در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا، اظهار داشت: بازي خيلي خوبي را مشاهده کرديم با توجه به اينکه نتيجه اين مسابقه در روند کاري تيم ملي تأثير نداشت، کادر فني تيم ملي از نفراتي استفاده کرد که کمتر فرصت حضور در ميدان را پيدا کرده‌اند.

به گزارش فارس، وي افزود:‌ بختيار رحماني، مهرداد جماعتي، پيام صادقيان، رضا نوروزي و ... با حضور در اين مسابقه توانستند اعتماد به نفس بيشتري پيدا کنند. اي کاش اين اتفاق دو سال قبل مي‌افتاد تا تيم ملي با پتانسيل بيشتري راهي جام جهاني مي‌شد البته در بازي امروز ناهماهنگي‌هايي بين بازيکنان ديده مي‌شد که دليل آن کمبود تمرين بين نفرات حاضر در ميدان بود. به لحاظ استفاده بهينه از تيم دوم اين بازي بسيار مؤثر بود البته بازي مهم‌تر و مشکل‌تر تيم ملي دو روز آينده مقابل گينه برگزار مي‌شود. اين جوان‌ها مي‌توانند حرف زيادي در فوتبال ما بزنند و با توجه به اينکه برخي از نفرات فعلي تيم ملي نمي‌توانند در سال‌هاي آينده بازي کنند اگر از اين نفرات زودتر استفاده مي‌شد خيلي بازدهي بهتري داشت.

پيرواني در ادامه خاطرنشان کرد: اگر براي آماده‌سازي تيم ملي در سال 98 بازيکنان به اردوهاي بلندمدت رفتند و ايويچ تمرينات بدنسازي انجام داد ميانگين نه چندان بالاي تيم به نظر بنده به عنوان يک مربي نمي‌تواند براي تيم ملي فعلي نتيجه بدهد. شما مي‌بينيد کمي ليگ فشرده شده و هاشم‌بيک‌زاده و خسرو حيدري بارها مصدوم شدند. بازيکنان در اين شرايط سني تحمل فشار را ندارند. ليگ ما بازيکنان جوان و شايسته‌اي مثل محسن مسلمان و همين نفراتي که در بازي با کويت به کار گرفته شدند، دارد. قطعاً اگر تلفيقي از اين جوانان و تيم با تجربه خودمان به جام جهاني بروند مي‌توانند نتايج مثبت زيادي داشته باشند. ابتدا اينکه بسياري از بازيکنان جوان فعلي مي‌توانند با حضور در جام جهاني ترانسفر شوند. امروز ديديم انگيزه زياد بازيکنان چقدر از لحاظ فني روي کيفيت کار تأثير گذاشت.

پيرواني در پاسخ به اين سؤال که فکر مي‌کنم چند نفر از بازيکنان حاضر در مقابل کويت در جام جهاني به ميدان مي‌روند،خاطرنشان کرد:‌ اگر فقط نگاه ما به جام جهاني باشد و بخواهيم با اضافه شدن بازيکنان لژيونر و نفرات با تجربه تيم ملي را به برزيل بفرستيم، مطمئناً نبايد براي بازيکنان فعلي شانس قائل باشيم اما اگر بخواهيم استفاده بهينه کنيم بايد کم‌ کم به اين جوان‌ها فرصت داد تا پخته شوند. ميانگين سني تيم فعلي بالا است و نمي‌توانيم کمکي به آينده فوتبال کنيم. اگر جواناني مثل کريم انصاري‌فر و ... که در مرز 25 سالگي هستند در جام جهاني استفاده شوند آنها با ترانسفر شدن به آينده فوتبال کمک خواهند کرد. البته اين امر مستلزم آن است که در فرصت باقيمانده تا جام جهاني به اين بازيکنان فرصت داده شود تا به پختگي کامل برسند.

پيرواني در پايان در مورد ديدار دوستانه مقابل گينه اظهار داشت:‌ ديدار مقابل گينه يک بازي تدارکاتي خوب است پس از مسابقه مقابل کره جنوبي که صعود ايران به جام جهاني قطعي شد بازي دوستانه‌اي خاصي را از تيم ملي مشاهده نکرديم و پس از مدت‌ها مي‌توانيم تيم ملي را بار ديگر ببينيم. با توجه به ليگ فرسايشي صرف نظر از نتيجه بازي مقابل گينه مي‌توانيم با ترکيب تيم ملي و ديدگاه کي‌روش براي جام جهاني آشنا شويم. اميدوارم در کنار آن ترکيب ثابت از بازيکنان جوان استفاده شود تا آنها آمادگي بيشتري پيدا کنند. اين بازي مي‌تواند به شناخت کي‌روش از تيم ملي کمک کند. با توجه به اينکه گينه يک تيم آفريقايي است شباهت سبک بازي اين تيم با نيجريه مي‌تواند تيم ملي را براي جام جهاني آماده کند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها