کد خبر: ۲۰۹۰۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
کارشناس فوتبال ايران گفت: فکر نمي‌کنم بيشتر از 2- 3 بازيکني که در ديدار مقابل کويت در ميدان حاضر شدند در کاروان اعزامي تيم ملي به جام جهاني برزيل حضور داشته باشند.

بيژن ذوالفقارنسب در مورد پيروزي 3 بر 2 تيم ملي فوتبال ايران مقابل کويت گفت: ديروز بازيکنان جديدي از سوي کادر فني آزمايش شدند. بازيکنان خوب ليگ از سوي کادر فني انتخاب شده و روز گذشته به ميدان رفتند. با توجه به فرصت کمي که براي هماهنگي اين بازيکنان وجود داشت نفرات را به خصوص در خط دفاع پراشتباه ديديم. در کل بازي جالب و خوبي را از تيم ملي مشاهده نکرديم.

به گزارش فارس، وي در پاسخ به اين سؤال که فکر مي‌کند چند تن از اين بازيکنان به کاروان اصلي تيم ملي براي سفر به برزيل دعوت مي‌شوند، خاطر نشان کرد: فکر نمي‌کنم در صورت رخ ندادن اتفاق خاصي هيچ يک از اين بازيکنان در ترکيب ثابت تيم ملي قرار بگيرند اما شايد 2- 3 بازيکن از اين تيم جزو کاروان اصلي اعزامي به برزيل باشند.

کارشناس فوتبال ايران در مورد اينکه آيا بهتر نبود به اين بازيکنان زودتر از اينها فرصت حضور در ميدان داده شود، اظهار داشت: در زمان‌هايي به اين بازيکنان شانس بازي داده شده اما تاکنون به اين شکل که 80 درصد تيم تغيير کند، تيم ملي را نديده بوديم. فرصت کمي تا شروع مسابقات جام جهاني باقي مانده و بايد بازي‌هاي بهتر و اردوهاي تدارکاتي مناسب‌تري را برگزار کنيم تا بازيکنان تيم ملي به خوبي محک بخورند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به اين سؤال که خيلي‌ها اعتقاد دارند تيمي که مقابل کويت به ميدان رفت آينده فوتبال ايران را رقم مي‌زند و آنها در جام ملت‌هاي 2015 استراليا به ميدان مي‌روند و آيا مي‌توان به اين تيم اميد داشت، خاطر نشان کرد: نفراتي که مقابل کويت به ميدان رفتند جز آن دسته از بازيکناني هستند که در 3ماه اخير ليگ عملکرد قابل قبولي داشتند. شايد سال آينده بازيکنان جوانتري در مسابقات ليگ برتر شکوفا شده و عملکرد بسيار خوبي ارائه دهند. براي پيش‌بيني قدرت تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا 2015 نبايد عجله کنيم و در حال حاضر براي اين کار خيلي زود است.

وي با اشاره به اينکه ديدار دوستانه مقابل گينه شبيه‌سازي بازي مقابل نيجريه در جام جهاني است، يادآور شد: فردا تيم اصلي ما مقابل گينه به ميدان مي‌رود. بايد مسابقه را ببينيم و سپس در مورد بازي قضاوت کنيم. گينه فوتبال باثبات و قدرتمندي را در سطح آفريقا نداشته و نمي‌توانيم در حال حاضر پيش‌بيني از اين مسئله داشته باشيم.

ذوالفقارنسب در پاسخ به اين سؤال که آيا اردوهاي بلندمدت را براي آماده‌سازي تيم ملي مفيد مي‌داند، خاطر نشان کرد: فرصت زيادي تا شروع جام جهاني باقي نمانده است. فکر نمي‌کنم تيم ملي بتواند بيشتر از چند اردو برگزار کند. برخي از نواقص مثل مشکلات بدني و فني بايد در اردوها برطرف شوند. ما با 3 تيم با 3 روش مختلف بازي داريم. وقت کافي براي آماده‌سازي نداريم و هر چه بازيکنان بيشتر کنار هم باشند از لحاظ فرهنگي و فوتبالي براي تيم ملي بهتر است. با برگزاري اردوهاي 10 روزه و يک هفته‌اي و انجام مسابقات تدارکاتي مناسب مي‌توان تيم ملي را به شرايط مناسبي رساند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها