کد خبر: ۲۰۸۹۹۳
زمان انتشار: ۰۰:۲۸     ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری 181 مجرم به اتهام سرقت، اراذل و اوباش و تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ سیدحسین سیدحقیقی فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: به دنبال دریافت گزارش های مردمی و تجزیه و تحلیل اخبار و رخداد ها ی روزانه مناطقی که آلوده به موضوعات سرقت، شرارت و تهیه و توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی و سایر موضوعات مجرمانه بودند شناسایی و پاکسازی آنها با هدف جلب رضایت شهروندان و دستگیری متهمان و مجرمان در راستای طرح های منسجم پاکسازی در اولویت کاری پلیس کرج قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام برنامه‌ریزی‌های معین 6 نقطه هدف مشخص و با انجام هماهنگی‌های قضایی، احکام لازم جهت دستگیری متهمان و بازرسی مخفیگاه های آنان اخذ و فرآیند چند مرحله‌ای عملیات پاکسازی از اول اسفند ماه آغاز گردید که در طی اجرای این طرح تعداد 181 نفر متهم در خصوص اعتیاد، سرقت، شرارت، تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی، اخاذ تحت عنوان مامور و زورگیر ... دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در اجرای این طرح ها 84 کیلو و 490 گرم انواع مواد مخدر که بیشترین آن شامل تریاک و حشیش بود کشف و همچنین مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی و یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط گردید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بازرسی از مخفیگاه های متهمان 3 دستگاه خودروی مسروقه، 195 دستگاه گوشی و لوازم آن، چک پول‌های جعلی و تعداد قابل توجهی انواع لوازم مسروقه خودرو و منزل کشف گردید.

سید حقیقی به چند نمونه از پرونده های مهم کشف شده در جریان طرح های پاکسازی اشاره کرد و گفت: دو باند خطرناک تهیه و توزیع گسترده مواد مخدر از نوع حشیش که اقدام به انتقال مواد از استان های جنوبی برای توزیع به شهرستان کرج مبادرت می‌کردند متلاشی و با دستگیری 4 نفر عضو این باندها در مجموع بیش از 30 کیلو گرم حشیش کشف گردید.

وی همچنین به دستگیری اعضای باند بزرگ سرقت لوازم خودروها و کیف قاپی اشاره کرد و گفت: این باند 4 نفره که همگی دارای سوابق متعدد هستند اقدام به سرقت‌های گسترده و فروش اموال مسروقه در نقاط مختلف کرج می نمودند قبل از اجرای طرح شناسایی و همزمان با طرح در مخفیگاه خود که باغی در محدوده مشکین دشت بود دستگیر که از مخفیگاه آنان تعداد 47 دستگاه ضبط و پخش و لوازم جانبی کشف شد و به دهها فقره سرقت اعتراف و تاکنون 81 نفر از مالباختگان و شکات این پرونده شناسایی شده است.

رئیس پلیس کرج با اعلام دستگیری سارق سابقه‌دار منازل در جریان این طرح که در آخرین مورد ورود به عنف به یک منزل داشته است از کشف 20 فقره سرقت منازل از وی خبر داد و گفت: وی با کمین کرده در جلوی آپارتمان ها، از سهل انگاری ساکنین سو استفاده کرده و باورود به آپارتمان‌ها، سرقت‌های خود را انجم می‌داد که پرونده وی نیز به همراه مالباختگان شناسایی و به مراجع قضایی تحویل شد.

سید حقیقی گفت: در میان اراذل و اوباش دستگیر شده یکی از آنان به هویت « الف-ب» معروف به «سیاه» با چندین فقره پرونده و حکم قضایی در ارتباط با شرارت، درگیری، قدرت نمایی، آدم ربایی بوده که با توجه به ترس شکات از ارائه شکایت علیه وی تاکنون 7 نفر شاکی به پلیس مراجعه داشته اند که از شهروندان منطقه کیانهمر کرج درخواست می‌گردد چنانچه در خصوص وی شکایتی دارند به مراکز انتظامی کرج مراجعه کنند.

وی افزود: در اجرای طرح در منطقه محمد شهر یک کف زن حرفه‌ای که در بانک‌ها و مراکز خرید تحت عنوان توریست اقدام به کف‌زنی از شهروندان می‌نمود با مقادیر قابل توجهی پول‌های خارجی مربوط به کشورهای مختلف شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی ها اعترفا کرد که با حضور در بانک‌ها و مراکز خرید در حالیکه پول های کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی را به همراه داشته، سوژه های خود را شناسایی و درخواست تعویض پول‌های شای با چک پول خود را می‌نموده و در این حین اقدام به کف‌زنی و سرقت می کردکه تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری است، البته با توجه به اینکه متهم یک فقره سابقه خروج غیرقانونی از کشور نیز داشته است احتمال انجام جرائم مشابه در کشور های دیگر نیز متصور است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در خصوص صحت عمل و رد رشوه ماموران وظیفه شناس دخیل در طرح پاکسازی اظهار داشت: در یکی از عملیات ها که منجر به دستگیری باند 3 نفره تهیه و توزیع مواد مخدر شد، متهمان که به منظور رهایی از چنگال عدالت قصد پرداخت رشوه به مبلغ 10 میلیون و 300 هزار ریال را داشتند که با عزت نفس ماموران روبرو و ناکام ماندند، همچنین در موردی دیگر ماموران در جریان طرح یک فقره چک 130 میلیون ریالی را کشف و بلافاصله به صاحب آن بازگرداندند.

سیدحقیقی تصریح کرد: با توجه به روز های پایانی سال به منظور افزایش ضریب ایمنی مراحل جدید عملیات‌های پاکسازی به زودی اجرا خواهد شد و از مدتی پیش نقاط هدف و افراد بزه کار شناسایی شده اند که در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

وی گفت: با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال ماموران انتظامی کرج در جریان اجرای طرح ها موفق به کشف 3 کیلو و 32 گرم مواد محترقه خطرناک و 73578 عدد انواع مواد محترقه شد و در این رابطه 30 نفر متهم دستگیر شده‌اند.

حقیقی اظهار داشت: خط قرمز پلیس برای چهارشنبه آخر سال مزاحمت برای شهروندان و ایجاد راه بندان بوده و در صورتی که افرادی اقدام به ایجاد اخلال و مزاحمت نمایند دستگیر و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت پلیس خواهند بود و خودروی آنها نیز توقیف خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: برنامه‌ها و تدابیر ویژه‌ای برای تامین امنیت ایام نوروز در نظر گرفته شده و گشت های خودرویی، موتوری و پیاده به صورت محسوس و نامحسوس امنیت محلات را برای پیشگیری از وقوع سرقت های منزل، مغازه و اماکن و خودرو تامین خواهند کرد، همچنین 45 ایستگاه پلیس در نقاط مختلف شهر آماده پاسخگویی به مطالبات مسافران خواهند بود.

وی به تشریح عملکرد یازده ماهه پلیس کرج پرداخت و گفت: در طول این مدت 18 هزار و 125 فقره کشف وجود داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 5 درصدی روبرو است، همچنین مقدار 1 تن و 118 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف که با افزایش 149 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: وقوع سرقت‌ها با مهار بوده در بسیاری از مولفه‌ها کاهش وقوع سرقت وجود داشته است به طوری که 86 درصد از انواع سرقت‌ها کشف شده است به عنوان نمونه 93 درصد از سرقت های خودرو منجر به کشف شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها