به گزارش پایگاه 598، مهدی صرامی در گفتگو با باشگاه
خبرنگاران، درباره اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه "میتواند از
فیسبوک برای انتقال افکارش به دیگر نقاط دنیا استفاده کند" گفت: در این
خصوص میتوانیم بگوییم که اگر افکارشان متضمن تبلیغ برای کمپانیهای خارجی و
نادیده گرفتن رسانهها و شبکههای اجتماعی داخلی و توان متخصصین و
هنرمندان کشورمان باشد و اهتمام به حل مشکلات کمپانیهای خارجی و تبلیغ
رسانه های متعلق به لابی تحریمکنندگان ملت ایران دستور کار ایشان باشد،
کاملا درست گفتهاند.
وی افزود: وگرنه تجربه مسدود کردن
هزاران صفحه مربوط به جنبش ۹۹ درصدی در اروپا و آمریکا و نیز بستن صفحات
منسوب به مخالفان اسراییل و حتی بستن صفحه رسانههای مستقل همچون پرس تی وی
توسط فیسبوک به خاطر صرفا پخش تصاویر سید حسن نصرالله و سایر چهرههای
موثر مردمی، علاوه بر آنکه ژست آزادی بیان غرب را به یک کاریکاتور تبدیل
کرده، نشان میدهد یک سایت صهیونیستی همچون فیسبوک به هیچ وجه ظرفیت انتقال
پیام همسو با افکار بلند انقلاب اسلامی را ندارد و برای انتشار افکار
مستقل به شدت ظرفی محدود است لذا مدیریت فیسبوک درخصوص پیام مغایر با منافع
صاحبانش کاملا بسته عمل میکند.
این کارشناس فضای مجازی با اشاره به
اقرار سایت اسراییلی "اورشلیم پست" مبنی بر موثرتر بودن رییس فیسبوک نسبت
به نتانیاهو در میان لیست یهودیان جهان بعنوان یکی از صدها سند دشمنی موثر
فیسبوک با ملت ایران خاطرنشان کرد: مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب
اسلامی(فرا) حاضر است ضمن برگزاری دوره کوتاهمدت آموزشی ویژه برخی مسئولان
که آشنایی کافی با ابعاد فضای مجازی ندارند، اسناد بیشتری از مسایل
فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ورود عجولانه به فضای مجازی را به آنها نشان
دهد.
وی ابراز امیدواری کرد با افزایش آگاهی
برای برخی مسئولان حاضر در شبکههای خارجی همچون فیسبوک بتوان بطور موثرتری
از میزان خسارت زدن ناشی از بیتدبیری برخی مسئولان به فعالان داخلی فضای
مجازی پیشگیری کرد.
مدیر عامل مجمع فرا تاکید کرد: در صورتی
که وزیر ارشاد واقعا صحبتهای تبلیغاتی همسو با ترویج کمپانی صهیونیستی
فیسبوک را زده باشد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه میکنیم به مسایل
فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشد و نهایتا بین مسئولیت خطیر وزارت در
جمهوری اسلامی و کسب نمایندگی فعال حافظ منافع یک سایت صهیونیستی متعلق به
جبهه جنگ نرم دشمنان ملت ایران یکی را انتخاب کند.
وی افزود: زیرا سمت وزارت فرهنگ و ارشاد
اسلامی باید در جهت تبلیغ فرهنگ اسلامی و تقویت هنرمندان و فعالان محتوای
بومی باشد و نباید از جایگاه دولتی برای تبلیغ و بازارگرمی به سود یک سایت
صهیونیستی سوءاستفاده کرد و ترجیح دادن مشتریسازی برای شبکههای خارجی به
رغم وجود شبکههای اجتماعی داخلی و با وجود توان بالای فعالان فضای مجازی
کشور، جزو وظایف یک مسوول کشور نیست و در نتیجه نبایستی ظرفیتهای داخل
کشور قربانی افراط برخی مسئولان در حمایت از کمپانیهای آمریکایی شود.