کد خبر: ۲۰۸۶۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
معاون سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به اینکه رویکرد دشمنی آمریکا با ملت ایران عوض نشده و مسئله هسته ای و حقوق بشر یک بهانه است گفت: در ابتدای سال آینده کلنگ فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر را بر زمین می زنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، علی اصغر زارعان پیش از ظهر امروز، در نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال پیام های زیادی را برای حوزه های داخلی و بین المللی به همراه داشت و به ویژه به دشمنان انقلاب نشان داد که ملت ایران تا آخرین قطره خون خود پایبند نظام هستند.
 
وی افزود: مسئولان کشور باید قدردان این نعمت باشند که خدمتگزاری چنین ملتی را بر عهده دارند و در این راه باید تمام توان خود را گذاشته و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
 
زارعان ادامه داد: آمریکا و غربی ها از همان ابتدا با اساس و بنیان جمهوری اسلامی ایران موافق نبوده و با آن به خصومت برخاستند و همواره اندیشه خام براندازی نظام را در فکر خود می پروراندند.
 
معاون سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه مسئله هسته ای و پشتیبانی از حزب الله تنها یک بهانه از سوی غربی هاست، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی و با درایت همه را از این موضوع آگاه کرده اند که دشمن چه نقشه ای در سر دارد و چه افقی را برای خود در نظر گرفته است.
 
زارعان افزود: تیم مذاکره کننده نیز با آگاهی از این موضوع و با بصیرتی که نسبت به این مسئله دارد بر سر میز مذاکرات نشسته و منافع به حق ملت ایران را مد نظر خود قرار خواهد داد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروگاه بوشهر باعث شده که ما بالغ بر 6 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت داشته باشیم از کلنگ زنی فاز دوم این نیروگاه در سال 93 خبر داد و گفت: در حوزه سلامت نیز با استفاده از ماشین سانتریفیوژ اقدام به جدا سازی واکسن خواهیم کرد که در زمینه تحقیق و مطالعه و پیشگیری از بیماری سرطان بسیار موثر خواهد بود.
 
زارعان تصریح کرد: ما جوانانی داریم که با وجود سن وسال کم اقدام به فعالیت هایی می کنند که در دنیا بی نظیر است و امروز به کوری چشم دشمنان حوزه صنعت ما با تمام نیرو و قوا در حال فعالیت است.
 
معاونت انرژی اتمی کشور همچنین با بیان اینکه از سال 89 به بعد رویکرد دشمنان در خصوص مبارزه با کشور ما تغییر کرده اما اهداف آنها تغییر نکرده است، گفت: آمریکایی ها مدام کشور ما را تهدید می کنند اما این تهدید آنها هیچ پشتوانه ای ندارد بلکه تنها نتیجه یک تشنج روحی است.
 
زارعان خاطر نشان کرد: به لطف خداوند و تلاش تمامی مردم و مسئولین تحریم ها، تنها باعث افزایش خود باوری و استقلال در کشور شد به گونه ای که الان شاهد این موضوع هستیم که دانش فنی در صنعت هسته ای کشور کاملا بومی شده است.
 
وی افزود: غربی ها با پیش قراولی آمریکا تفرقه بین مردم ایران را هدف خود قرار داده اند و می خواهند با استفاده این حربه، به اهداف خود دست یابند اما ملت ایران بارها به آنها نشان داده اند که هیچ مانعی بر سر راه وحدت میان آنها وجود ندارد.
 
زارعان در پایان یادآور شد: با تمامی تلاش هایی که دشمنان انقلاب برای تضعف ملت ما در همه عرصه ها انجام داده اند، اما ما در همه عرصه ها و به ویژه انرژی هسته ای توفیقات و پیشرفت های فراوانی را به دست آورده ایم و با همدلی مردم و مسئولین این پیشرفت ها همچنان ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها