کد خبر: ۲۰۸۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
برخلاف فرمان صریح رهبر انقلاب، برنامه پارک ملت توصیه هایی مادی گرایانه درباره جمعیت کشور مطرح کرد.

به گزارش 598 به نقل از قاصد، مهمان برنامه سه شنبه شب پارک ملت در بخشی از سخنان خود به درخواست شهیدی فر مجری این برنامه، نظریات و توصیه هایی درباره جمعیت ایران مطرح کرد که با فرمان صریح رهبرانقلاب در این زمینه در تعارض کامل قرار دارد.
 
مهمان برنامه پارک ملت با مطرح کردن معیارهایی در زمینه توسعه پایدار، گفت که کارشناسان معتقدند جمعیت مطلوب برای ایران 22 میلیون نفر است.
 
وی که به همراه مجری این برنامه میکوشید وجهه بی طرفانه ای از خود نشان دهد، گفت که با جمعیت 150 میلیونی سطح رفاه مردم کاهش خواهد یافت.
 
کارشناس برنامه پارک ملت همچنین مدعی شد که با جمعیت 150 میلیونی باید با طبیعت خداحافظی کرد!
 
شهیدی فر مجری این برنامه نیز خطاب به مسئولان کشور تاکید کرد که نباید تصور کنند که مردم الزاما سیاست های آنان درباره جمعیت را اجرا خواهند کرد!
 
این در حالی است که رهبرمعظم انقلاب اواسط مرداد ماه در دیدار ماه رمضانی با با رؤساي قواي مجريه، مقننه و قضاييه، رئيس مجلس خبرگان‌، اعضاي هيأت وزيران، نمايندگان مجلس، مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف، ائمه جمعه و نمايندگان ولي فقيه در استان‌ها و فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح در بخشی از سخنانشان به صراحت فرمودند:
 
" من معتقدم كه كشور ما با امكاناتى كه داريم، ميتواند صد و پنجاه ميليون نفر جمعيت داشته باشد. من معتقد به كثرت جمعيتم. هر اقدام و تدبيرى كه ميخواهد براى متوقف كردن رشد جمعيت انجام بگيرد، بعد از صد و پنجاه ميليون انجام بگيرد".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۳
۲
اظهارات این مجری کاملا غیر کارشناسانه هست و نظریات شخصی خودش را گفته که اگه با یک اقتصاددان صحبت بکنید، نیروی انسانی(جمعیت) را یکی از ارکان مهم توسعه پایدار می دونن. برای نمونه براتون چند تا کشور را مثال می زنم. این را هم بگم که هیچ کشوری در دنیا با جمعیت کم، نمی تواند حرفی برای گفتن، نه تنها در مسائل اقتصادی، بلکه در مسائل مدیریتی داشته باشد.
کشور ژاپن به اندازه استان خراسان است با چمعیت صد و سی میلیون نفر
چین با جمعیت بالای یک میلیارد
آمریکا با جمعیت سیصد و پانزده میلیون نفر
آلمان با جمعیت بالای هشتاد میلیون نفر
فرانسه با جمعین نزدیک به صد میلیون نفر
هند با جمعیت بالای یک میلیارد نفر
برزیل با جمعیت بالای صد و پنجاه میلیون نفر

مشاهد می کنید که اکثر کشورهای توسعه یافته و کشورهای نو ظهور اقتصادی نظیر چین و هند و برزیل، با پشتوانه سرمایه انسانی و جمعیت خودشون هست که توانسته اند راه توسعه را در پیش بگیرند.
مخصوصا در کشور پهناور ایران، افزایش جمعیت هیچ آسیبی به محیط زیست نخواهد زد. کافی است که نگاهی به کشورهای کم جمعیت دنیا بیندازید و ببینید که چه جایگاهی در عرصه بین الملل دارند
پاسخ
براتلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
۳
۱
بسیم الله الرحمن الرحیم
من خودم دانشجوی اقتصاد هستم و توسعه پایدار مبحث درسی این رشته است وباید بگویم که دراین الگوی توسعه که صحیح ترین الگوی موجود است برخلاف اشتباه اکثر افرادی که دروس اقتصادی را نخوانده اند، و عبارت پایدار را دلیلی بر پایداری و دست نخوردن منابع خصوصا منابع طبیعی تفسیر می کنند مفهوم پایداری به این شکل است که انسان منابع مصرفی خود را طوری مدیریت کند تا به همان شکلی که خود مصرف می کند نسل آینده هم به همین شکل مصرف نماید واز آن بی بهره نباشدواین مفهوم اصلی توسعه پایدار است ودر این زمینه باید بگویم اگر قرار است جمیعت ایران 150 میلیون نفر باشد همین منابع موجود هم نیاز آن جمعیت را بر طرف می کند وشاید توسعه اندکی از نظر کمی برای منابعی مثل طبیعت احتیاج باشد.مشکل اصلی ما مدیریت منابع خصوصا مدیرت منابع طبیعی است که هر ایرانی مصرفی 5 وگاهی اوقات تا 10 برابر مصرف طبیعی یک انسان دارد که ریشه در فرهنگ غلط ما دارد که با توجه به تدین اکثر ایرانیان به دین مبین اسلام و تاکیدات مکرر اسلام مبنی بر صرفه جویی وعدم اسراف ما با این مشکل دست به گریبانیم ومتاسفانه تا کنون برنامه عملیاتی خاصی برای مدیریت منابع تهیه نشده است من بااحترام به مجری برنامه پارک ملت اعلام میکنم که افزایش جمیعیت ایران از نظر راهبردی ضرورت دارد وهیچ مشکلی برای منابع موجود ایجاد نمی کند.در ضمن این بزگوار در گفته های خود طبیعت را مثال زده است که باید بگویم که طبیعت از نظر اقتصادی وهمان توسعه پایداری که خودتان فرمودید یک نهاده جاری است یعنی باید از آن به هر شکلی ودر هرزمان که می توان استفاده نمود وگرنه مواهب آن هدر می رود همینطور جز منابع تجدید پذیر قرار دارد یعنی ما هم از مواهب آن استفاده می کنیم وهم با مدیرت صحیح آن را احیا می نماییم. من در آخر فقط خدارا هزاران مرتبه شاکرم که ما را از نعمت ولی فقیهی چون حضرت امام خامنه ای (حفظه الله )بهره مندنموده است که آنقدر ریز به علوم مختلف تسلط کامل دارند وهر گز جز به حکمت حرفی نمی فرمایند.
خواهش می کنم عرض بنده را حتما در قسمت نظرات نمایش دهید.
پاسخ
صالحه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
وقتی جمعیت ایران مثل بعضی کشورها پیر شد و مجبور شدیم نیروی کار رو وارد کنیم (احتمالا از چین!!!) اونوقت آقایون خاهوند فهمید چه گافی دادن
خدا اون روز رو نیاره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰
۲
۰
تو اداره كشور 70 ميليوني مونديم اگه بشه 150 كه قاتحه!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
مالازم نیست وقتی ناتوانیم حرفی بزنیم دبگر چه رسد پا درکفش رهبر انقلاب !!!! بعضی ها ازچی میسوزن که تخم مخالفت را در دل می پرورانندمن تاحالا فکر میکردم جایگاه 500 میلیون نفری درایران وجود دارد بالاخره زبان برای خودش میچرخد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها