کد خبر: ۲۰۷۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۴     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
آیت‌الله مصباح‌ در دیدار با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: انتظار خطا و لغزش از برخی افراد در فتنه 88 وجود نداشت ولی از برخی افراد که سوابق خطا و لغزش فراوان دارند از اشتباهات آنها تعجب نمی‌کنیم./ کسانی ‌که به جنون ثروت‌اندوزی مبتلا می‌شوند جایی برای دین نمی‌گذارند و همه مقام‌ها را می‌خواهند ببلعند و در جامعه نیز افرادی که گرفتار این امر شوند انتظاری برای سلامت آنها نیست.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری ها، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور مصباح‌یزدی عنوان داشت: تحولاتی در دهه اخیر در کشور به ویژه در فتنه 88 اتفاق افتاد و در این جریانات کسانی‌ که انتظار نداشتیم اشتباهاتی مرتکب شده‌اند و برخی افراد که سوابق خطا و لغزش فراوان دارند از اشتباهات آنها تعجب نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که غیر از معصومان برای فردی عصمت قائل نیستیم و ثانیا کسانی‌که تجربه و تخصص آنها در بعد خاصی است نمی‌توان توقع داشت در ابعاد دیگر نیز امتیاز بالا کسب کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: دانشجویی که در رشته فنی و مهندسی درس خوانده نمی‌توان توقع داشت مانند رهبری که را از ابتدای کودکی خود را در محیط دینی و سرپرستی علمای برجسته و مورد توجه بزرگترین علمای کشور مانند امام خمینی(ره) فکر کند و مسائل سیاسی را مانند ایشان تحلیل کند.

وی تصریح کرد: این انتظار وجود دارد کسانی در کشور وجود داشته باشند که مانند مقام معظم رهبری، اسلام را در عمق و گستره خود بشناسند و این فرد را باید در مراجع جست‌وجو کرد ولی هر مرجعی را شامل نمی‌شود و همه مراجع نمی‌توانند اسلام را مانند امام خمینی(ره) بشناسند.

مصباح‌یزدی بیان کرد: لازم است محور رفتار، فکر، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را در یک مکان جست‌وجو کرده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سطح جامعه سعی کنیم بصیرت را گسترش دهیم از ساده‌انگاری و سطحی‌نگری بپرهیزیم و سعی کنیم با بررسی مسائل به صورت عمیق‌تر دیگران را نجات دهیم.

وی عنوان داشت: عوامل روانی در افراد مانند رقابت‌ها و حسادت‌ها و دلبستگی‌های مادی به پول و مقام وجود دارد که مانع پیشرفت می‌شود و لازم است غفلت نکرده و مواظب باشیم مبتلا نشویم و بدانیم کسانی‌که دارای این شاخصه هستند در یک مکانی ضربه خود را می‌زنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر به گله‌ای بی‌چوپان دو گرگ گرسنه حمله کند چیزی بر جای نمی‌گذارد و ضرر این گرگ‌ها برای این گله بیش از ضرر محبت مال و مقام در دین مسلمان نیست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی ‌که به جنون ثروت‌اندوزی مبتلا می‌شوند جایی برای دین نمی‌گذارند و همه مقام‌ها را می‌خواهند ببلعند و در جامعه نیز افرادی که گرفتار این امر شوند انتظاری برای سلامت آنها نیست.

مصباح‌یزدی عنوان داشت: باید اشخاص را بشناسیم و میزان دلسوزی آنها برای دین سنجیده شود و این نکته بیان نشود که ما علم غیب نداریم.

وی افزود: کسی وجود ندارد که زندگی امام خمینی(ره) و امثال ایشان مانند مقام معظم رهبری را مشاهده کند و نفهمد که اهل دنیا، پول و مقام نیستند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به فرزندانش بیان داشت: نخستین توصیه مقام معظم رهبری به فرزندانش این است که اجازه نمی‌دهند فرزندانشان در مسائل اقتصادی وارد ‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرد ناشناخته‌ای نیست و نمی‌توان با فردی مقایسه شود که به انواع و اقسام به متملکاتش افزوده می‌شود.

مصباح‌یزدی با خطاب قرار دادن اعضای با اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اقشار مختلف مردم از نظر سطح فهم متفاوت هستند و دانشجویی در مسیری قرار دارد که می‌تواند بهترین خدمات در زمینه اختراع و اکتشاف را بدهد و در صورت رهبری صحیح در نیت خالص باشد می‌توانید موقعیت بزرگترین شخصیت‌های عالم را کسب کنید البته سختی‌هایی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها