کد خبر: ۲۰۷۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
منابع آمریکایی فاش کردند که رژیم صهیونیستی درباره ظهور ائتلاف اعراب با ترکیه بشدت به واشنگتن هشدار داده‌ است و آمریکا در خصوص سوریه نیز به این رژیم اطمینان خاطر داده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، رژیم صهیونیستی متحد خود آمریکا را بشدت از ظهور ائتلافی متشکل از اعراب و ترکیه که مخالف منافع این رژیم باشد هشدار داد.

منابع آمریکایی به روزنامه الخلیج امارات عربی متحده اعلام کردند که هشدار اسرائیل شامل تحلیل مواضع درونی کشورهای عربی بزرگ یا همان «کشورهای کلیدی» و در رأس آن مصر است.

در این هشدار به افکار عمومی خصمانه علیه سارایئل و آمریکا نیز اشاره و به وجود آن تصریح و اذعان شده است.

این منابع آمریکایی اعلام کردند که اسرائیلی‌ها تصریح کرده‌اند که واکنش‌های رسمی و مردمی به سخنان رجب طیب اردوغان در سفر اخیر وی به مصر و چند کشور دیگر حالتی روشن و خطرناک است که موضع اعراب را در آستانه جنگ سال 1973 به خاطر می‌آورد.

از طرف دیگر روزنامه الخلیج اعلام کرد که آمریکا به اسرائیلی‌ها اطمینان خاطر داده است که هر نظام جدیدی در سوریه با اسرائیل صلح خواهد کرد.

سوریه از ماه مارس گذشته با ظهور گروهک‌های مسلحی روبه‌روست که تلاش می‌کنند با ناامن کردن شهرهای مرزی سوریه، کنترل این مناطق را به دست بگیرند و آن را از محدوده کنترل دولت مرکزی خارج کنند.

رادیو اوستن که از نروژ برنامه‌های خود را پخش می‌کند تاکنون چندین بار به نقل از منابع اروپایی وآمریکایی اعلام کرده است که این گروهک‌های از طرف آمریکا و عربستان حمایت می‌شوند و در اسرائیل آموزش دیده‌اند و ترکیه و قطر نیز به این طرح علیه سوریه کمک می‌کنند اما دولت سوریه به دلیل وفاداری ارتش خود تاکنون این فعالیت‌های تروریستی را مهار کرده است.

گفته می‌شود تا کنون به دلیل فعالیت گروهک‌های مسلح، بیش از 500 نیروی نظامی امنیتی و صدها شهروند سوری کشته شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها