کد خبر: ۲۰۷۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از تابناک محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هفته گذشته با خبر ارایه طرح تشکیل دولت مستقل فلسطینی در آینده به سازمان ملل متحد خبرساز شد؛ طرحی که با مخالفت آمریکا روبه‌رو خواهد شد و محمود عباس هم گفته با احتمال وتوی آمریکا، باز هم این طرح را در شوراي امنیت سازمان ملل متحد ارايه خواهد کرد.

ابومازن نیز می‌خواهد بسان ابو عمار در سال 1974 با شاخه زیتون و با پیام صلح و دوستی به سازمان ملل برود و مقدمات تشکیل دولت مستقل فلسطینی را فراهم آورد.

اینک و در بهار عربی کشورهای منطقه، فرصتی پدید آمده تا فلسطینی‌ها هم امکان تشکیل دولت مستقل را بیابند؛ هرچند آمریکا از مخالفان طرح است و البته از محمود عباس محافظه‌کار و عافیت طلب هم نمی‌توان انتظار زیادی داشت!

گزارش تصویری زیر به بررسی این روزهای فلسطینی‌ها در زندگی روزمره‌شان در سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد:



محمد مردی 38 ساله از «الفخرت» در حال سلاخی یک بز در کنار فرزندش؛ محمد از نبود کمک‌های دولتی برای بهبود وضع کشاورزی در فلسطین می‌نالد.



«حاجه» زن چوپان فلسطینی در حال چراندن گوسفندان خود؛ زندگی پانزده خانواده در روستای وی، به پرورش این گوسفندان بستگی دارد.




کلاس درسی در شرق بیت المقدس ؛ کمبود امکانات آموزشی در فلسطین، سختی‌های فراوانی را برای دانش‌آموزان فلسطینی ایجاد کرده است.




«باسم» هجده ساله در یک خیاطی کار می‌کند. سال گذشته خانه او تخریب شد و او تلاش می‌کند تا سرپناهی امن برای خود فراهم آورد.




شادی کودکان در «هبرون»؛ آیا روزی می‌آید که آزادی مانند نوشته روی دیوار، به زندگی آنها روی کند؟




«حمدی دویک»، نانوای شهر هبرون که به شهری متروکه تبدیل شده، چرا که به دلیل وجود پست‌های بازرسی بسیار میان هبرون و بیت المقدس رفت و آمد برای مردم سخت شده است.




«نورالاغرا» زن 25 ساله اهل نابلس در ایستگاه چک پاسپورت. نور و همسر و دو فرزندش در عمان زندگی می‌کنند و برای دیدن خانواده به فلسطین آمده‌اند. او از سختی سفر به فلسطین می‌گوید و اینکه این کار باعث شده آنها هر چند سال یک بار، موفق به دیدن خانواده خود در فلسطین شوند.




ساخت دیوار حایل امنیتی پیرامون شهر «الولجا»





مازن 51 ساله در شهر «بیر زیت» صاحب کافه‌ای است؛ او شاعر و رمان‌نویس است و با زندگی در شهرهای گوناگون جهان، فلسطین را برای زندگی برگزیده و می‌گوید: زندگی در فلسطین محصور در دیوارها را به زندگی در هر جای دیگر دنیا ترجیح می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها