کد خبر: ۲۰۷۲۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۰۵ اسفند ۱۳۹۲

رییس فدراسیون تکواندو به انتقادات وارده در برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در تهران پاسخ داد وگفت: از برگزاری جام باشگاه‌های آسیا سود هم کرده ایم.

سید محمد پولادگر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پاسخ به این سوال که علی رغم این همه مشکل مالی که فدراسیون تکواندو دارد آیا لازم بود مسابقات باشگاه‌های آسیا با این تعداد تیم و با این هزینه های بالا در ایران برگزار شود؟ اظهار کرد:ما برای حضور این تیم ها در ایران هیچ پولی نداده ایم و حتی از آنها ورودیه هم گرفته ایم. ایران به فاصله چند روز میزبان دو رویداد بین المللی مانند جام باشگاه‌های آسیا و جام فجر است که متصل بودن این دو رقابت به هم و برگزاری آنها در سالن زیر نظر فدراسیون باعث شده تا ما برای برگزاری این مسابقات هزینه ویژه ای نکنیم.

وی افزود: فلسفه برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا این بود که برای تکواندوی ایران به عنوان تنها کشوری که مسابقات لیگ را در کشورش برگزار می کند افق جدیدی ترسیم شود که این افق فراتر از آسیا بود.به همین منظور برگزاری جام باشگاههای آسیا را پیشنهاد دادیم تا باشگاه‌های ما تجربه ای فراتر از مسابقات داخلی را ببینند. خوشبختانه این رقابتها در تقویم فدراسیون جهانی و آسیایی گنجانده شده است.بهره ای که تکواندوی ایران از این رقابتهای باشگاهی می برد بیشتر از هر چیز یا هر تیم دیگری است و این مساله در آینده به تکواندوی ایران خیلی کمک خواهد کرد.

رییس فدراسیون تکواندوگفت: تا قبل از برگزاری این رقابتها تیم های ما تنها میادین داخلی را می دیدند اما برگزاری این رقابت‌ها باعث شد آنها در این عرصه هم تلاش کنند و وقتی که خودمان پیشنهاد کرده ایم و خودمان هم بیشترین بهره را می بریم طبیعی است که خارجی ها حضور کمرنگ تری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد تیم ها در این رقابتها کم بود ادامه داد: مسابقات باشگاهی در آسیا در رشته های گوناگون هنوز آنطور که باید رشد نکرده و شناخته شده نیست.این مساله حتی در فوتبال هم مشاهده می شود که تعداد تیم های مطرح آسیا با اروپا قابل قیاس نیست. اروپایی ها در این زمینه خیلی پیشرفته تر هستند و رشد این بخش در آسیا به زمان بیشتری نیاز دارد.

پولادگر گفت: لیگ ایران از برگزاری جام باشگاه‌های آسیا بهره کافی را برده و بخشی از همین رشد در این سال‌ها ثمره حضور در چنین رقابت‌هایی است. وقتی تکواندوکارانی از ارمنستان و آذربایجان به لیگ ایران می آیند و این همه در تکواندوی جهان رشد می کنند نشان می دهد که لیگ ایران چه توانمندی دارد. مطمئن باشید در سالهای آینده این رقابتها با تعداد تیم‌های بیشتری برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: البته نباید فراموش کرد که کشورهای عربی به خاطر برخی مسائل در مسابقات ما شرکت نمی کنند در صورتی که در سال‌های قبل در این مسابقات شرکت می کردند و خیلی هم سود می بردند. همسایگان ما از حضور در کنار ایران بهره زیادی می برند و با حضور در رقابت‌های ما بهترین استفاده را می برند.

پولادگر در مورد سطح مسابقات جام باشگاه‌های آسیا گفت:سطح این رقابتها به نسبت تیم هایی که حضور داشتند خوب بود.

* چرا کره نیامد؟

رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که چرا هیچ تیمی از کره جنوبی در این رقابت‌ها شرکت نکرد گفت: فشردگی تقویم مسابقات فدراسیون جهانی و آسیایی و فاصله زیاد کشورها در آسیا شاید دو دلیل اصلی در این مورد باشد.

* کادر مدیریتی فدراسیون این هفته معرفی می شود

وی در پاسخ به این سوال که دبیر،نایب رییس و کارشناس خبره فدراسیون تکواندو چه زمانی معرفی خواهند شد؟ گفت: این افراد مشخص هستند ولی ان شاءالله تا پایان هفته جاری معرفی خواهند شد. البته بحث حقوق پرداختی از سوی وزارت ورزش و جوانان هم یکی از مسائل مهم بود که باعث شده بود در این زمینه تاخیری ایجاد شود. یکی، دو نفر را برای پست دبیری که مهمترین پست در این بخش است مد نظر داشتیم که به خاطر همین بحث حقوق کارها کمی کند پیش رفت و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

* صحبت‌هایم در مورد هادی ساعی همان حرف‌های قبلی است

پولادگر در مورد استفاده از هادی ساعی علی رغم این که ساعی گفته تمایلی برای همکاری با فدراسیون تکواندو ندارد گفت:صحبت‌هایم در مورد هادی ساعی همان حرف‌های قبلی است و فدراسیون خانه هادی ساعی است. اگر صد بار هم او این حرف‌ها را بزند باز هم از او دعوت می کنیم که در کنار ما و تکواندو باشد.امیدوارم این حرف‌ها هرچه زودتر تمام شود.حرف‌هایی که بیشتر ناشی از دوران انتخابات است. دوران انتخابات اصلا دوران خوبی نیست چرا که ممکن است آدمها حرفهایی را در این زمان بزنند که در شرایط عادی آنها را به زبان نمی آورند. ما این گونه حرف‌ها و رفع این گونه مسائل را به گذر زمان می سپاریم.

وی در پاسخ به این سوال که هادی ساعی گفته به هیچ عنوان با فدراسیون کار نمی کند و آیا باز هم فدراسیون اصرار دارد با او همکاری کند پس جای خالی در دو پست مهم مدیر فنی تیم های ملی و کارشناس خبره فدراسیون تکواندو چه خواهد شد؟ گفت: اگر دیدیم این طور می شود و وقتی کسی خودش نمی خواهد کار کند نمی شود او را مجبور کرد. البته بازهم می گویم افراد ممکن است در شرایط خاص حرفهایی را بزنند اما بنده مصاحبه افراد را مبنای تصمیم گیری هایم قرار نمی دهم.

* ذوالقدر رییس سازمان تیم های ملی شد

رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا بازهم از حسن ذوالقدری در فدراسیون استفاده خواهد کرد؟ گفت: او یکی از سرمایه های تکواندوی ایران است. وی غیر از آن بحث بازنشستگی و مشکل قانونی که برای فعالیت در پست دبیری داشت خسته شده بود و ان شاء الله در جایگاه فنی مناسب از وجودش استفاده خواهیم کرد. ذوالقدر از این پس به عنوان رییس سازمان تیم های ملی تکواندو فعالیت خواهد کرد. تشکیل این سازمان سال گذشته در هیات رییسه فدراسیون تصویب شده بود و در این مدت آیین نامه ها و شرح وظایف آن تدوین شده و در حال بازبینی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها