کد خبر: ۲۰۷۱۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
نشانه‌هايي از پايان پروژه ژنرال در استقلال وجود دارد تا این سرمربی موافق این بار با پدیده، پدیده لیگ را بسازد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از گل ، مي‌گويند تاريخ تكرار مي‌شود؛ بار اول تراژدي است و دفعه دوم كمدي... حالا داستان تغيير سرمربي در استقلال چنين حكايتي پيدا كرده و ناهار مشترك قلعه‌نويي با آقاي مديرعامل در زمان پرويز مظلومي، در حال تكرار شدن است! اتفاقي كه چند فصل پيش سر و صداي زيادي به راه انداخت.

 

خبرهاي دريافتي از اردوگاه آبي‌ها، حكايت از آن دارد كه اين دور تسلسل همچنان ادامه دارد. پس از مشكلات مالي زيادي كه اخيرا به شدت گريبان تيم آبي‌پوش پايتخت را گرفته است، خبر رسيده كه امير قلعه‌نويي قصد دارد فصل آينده را خارج از استقلال و در يك تيم متمول ليگ برتري سپري كند تا به قول اطرافيانش ديگر مجبور نباشد پول هتل را تسويه كند يا براي پرداخت فاكتور رستوران دست به جيب شود.

 

خبري كه با واكنش سريع علي فتح الله زاده مواجه شده و مديرعامل استقلال با بيان اين‌كه «مهريه قلعه‌نويي پيش خودمان است و اجازه نمي‌دهيم كه برود»، خبر جدايي ژنرال را تكذيب كرد.

 

اما خبرهاي متراكم و زمزمه‌هايي كه هميشه به واقعيت بدل شده مي‌گويد كه هم امير و هم حاجي، از همين حالا مذاكراتي را با تيم‌ها و سرمربيان جايگزين انجام مي‌دهند تا آخر فصل دست‌شان در پوست گردو نماند.

 

* ناهار و شام؛ سوژه هميشگي اردوگاه آبي

درست چند روز پس از جدايي پرويز مظلومي از مس بود كه وي در دفتر فتح الله زاده آفتابي شد! از همان زمان زمزمه حضور وي روي نيمكت استقلال براي فصل آينده شنيده شد اما مصاحبه‌هاي قوي و محكم مديرعامل باشگاه مبني بر حفظ قلعه‌نويي براي فصل آينده، باعث شد تا اين شايعه در نطفه خفه شود و بازتاب چنداني پيدا نكند.

 

مدتي پس از آن جريان، خبر ملاقات به اصطلاح دوستانه و غيركاري پرويز سوبله‌چوبله با مديرعامل استقلال كه به صرف ناهار هم انجاميده منتشر شد، ملاقاتي كه مي‌گويند محور اصلي صحبت‌هاي طرفين در آن، نه طلب مظلومي بابت فصل‌هاي قبلي كه پيرامون مسايل تيم آبي در فصل آينده بوده است.

 

ظاهرا در اين نشست حاجي (چه از سرتعارف و چه جدي) براي همكاري دوباره با پرويزخان ابراز تمايل كرده است كه با توجه به برخي اختلاف سليقه‌هاي پنهاني اين مدير با ژنرال در چند وقت اخير، چندان دور از ذهن هم به نظر نمي‌رسد.

 

اگر چه مديرعامل استقلال و سرمربي آن در اين برهه حساس با تكذيب اختلافات‌شان و سرپوش گذاشتن روي آنها مانع از وارد شدن ضربه به بدنه تيم شده‌اند اما شواهد و قرائن مي‌گويد دو طرف نسبت به هم دلخوري دارند.

 

* ارسال پالس منفي با گله از ليدر نزديك به باشگاه

حاجي و ژنرال ديگر مثل گذشته براي هم نمي‌ميرند و تنش ميان آنها كم نبوده است. چندی پیش امير قلعه‌نويي با گلايه از رسانه ها مدعی شد كه يك ليدر اخبار را درز می دهد. ليدري كه از سوي اطرافيان امير به حضور در باند حاجي متهم است و اينكه با فشار مديرعامل همچنان كنار تيم مانده و به‌زعم آنها خواسته‌هاي حاجي را پيش مي‌برد(!)

 

اين ياركشي‌ها در بدنه باشگاه هم وجود دارد. چند نفري از مديران، منتسب به امير هستند و از جمع رفقايش انتخاب شدند و بخشي ديگر وابسته به فتح الله زاده كه البته دستورات امير را بدون هماهنگي با حاجي تمكين نمي‌كنند.

 

در بعضي موارد هم اين جنگ پنهان به حذف و اضافه شدن آدم‌ها انجاميده است. مدير رسانه‌اي نزديك به باشگاه از تيم دور شد اما توسط فتح الله زاده پست ديگري گرفت تا جاي او را يك رسانه‌اي نزديك به امير و امين او پر كند. هر كدام از دو جناح با توجه به ارتباطات و قدرت خود سعي مي‌كنند عرصه را به ديگري واگذار نكنند.

 

با توجه به اين مسايل، به‌نظر مي‌رسد كه اين آتش زير خاكستر روزي شعله‌ور خواهد شد و قلعه‌نويي و فتح الله زاده براي همكاري مجدد با يكديگر به پايان خط خواهند رسيد.

 

هر چند عدم دستيابي به اهدافي چون قهرماني آسيا و دور شدن از قهرماني ليگ در كنار از دست دادن جام‌حذفي در اين فاصله گرفتن، بي‌تاثير نبوده است.

 

* كدهای قلعه نویی برای جدایی از استقلال

جدا از تمامي اين قضايا، خبر بازگشت مظلومي به استقلال وقتي به مرز واقعيت نزديك مي‌شود كه صحبت قلعه‌نويي در يك جمع خصوصي و پيرامون حضورش در يك تيم متمول و البته در آستانه ليگ برتري شدن لو مي‌رود و رسانه‌اي مي‌شود.

 

مثل اينكه سرمربي استقلال در اين جمع، احتمال جدايي‌اش از اين تيم را عنوان كرده و چنين گفته است: «دوست دارم براي فصل آينده اگر شرايط اينجا مهيا نباشد حضور در يك تيم جديد و تازه‌وارد را تجربه و آن را شگفتي‌ساز ليگ كنم. از طرفي شايد با قبول هدايت آن، دينم را به امام رضا (ع) ادا كنم.»

 

اين تيمي كه امير به وضوح كدهاي آن را داده است، تيمي جز پديده نيست. مديران اين باشگاه مدتي مي‌شود كه پروسه مذاكره با قلعه‌نويي را به جريان انداخته‌اند و منتظر يك چراغ سبز از سوي مربي سرشناس تهراني بودند تا مذاكرات‌شان را وارد فاز جديدي كنند كه امير هم توسط اطرافيانش به آنها چراغ سبز نشان داده است.

 

نقل قول غيررسمي فوق به احتمال فراوان از سوي امير تاييد نخواهد شد اما زمان مشخص خواهد كرد كه باز هم حق با زمزمه‌ها و شنيده‌ها خواهد بود يا شواليه، براي ادامه كار با ژنرال متقاعد مي‌شود.

 

* عادت امير به نيمه‌كاره‌ رها كردن پروژه سه ساله

امير قلعه‌نويي دو فصل با سپاهان قهرمان شد و فاصله‌اي با قهرماني آسيا نداشت اما به ناگاه اصفهان را ترك كرد. ژنرال در تبريز هم به سال دوم نرسيد و باوجود آسيايي كردن تيم، تاب اختلافات با مديرعامل را نداشت و تراكتور را رها كرد تا به استقلال برگردد. حالا سال سوم پروژه سه ساله با آبي‌ها نيز چندان باب ميل امير نيست به خصوص وقتي قرار نيست پول به رگ‌هاي استقلال برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها