کد خبر: ۲۰۷۱۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
خواننده محبوب آذري زبان گفت: «وقتی مهدوي‌کيا در برنامه زنده تلويزيوني اشک ريخت از ته قلبم ناراحت شدم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه نود، رحيم شهرياري ترانه‌هايش حس خاصي دارد. آن طور که خودش مي‌گويد در کنسرت‌هايش هم هميشه جو بسيار خوبي حاکم است. اين خواننده تبريزي به شدت از تراکتورسازي طرفداري مي‌کند. خلاصه اينکه يک تراکتور و يک رحيم شهرياري. قهرماني تراکتور در جام‌حذفي بهانه‌اي شد براي صحبت با او که ماحصل آن را مي‌خوانيد:

 

* قهرماني تراکتور را تبريک مي‌گويم، چه حسي داشتيد وقتي تيم‌تان قهرمان شد؟

- اول از همه جا دارد که به همه آذري‌ها و طرفداران تراکتور تبريک بگويم. طبيعتا خيلي خوشحال شدم و از قبل مي‌دانستم که اين اتفاق مي‌افتد.

 

* از کجا مطمئن بوديد؟

- نسبت به تراکتورسازي حس خوبي داشتم و قبل از اينکه بدانم اين تيم قهرمان مي‌شود پيشاپيش در نمايشگاه بين‌المللي جشن گرفتم و وقتي در کنسرتم روي استيج بودم پرچم تراکتور را آوردم و به همه نشان دادم و آهنگ شادي نيز به هواداران تقديم کردم و آن جا همه براي موفقيت اين تيم تبريزي دعا کرديم البته جشن اصلي قرار است در خود تبريز برگزار شود.

 

* اين جشن کي برگزار مي‌شود؟

- تا آن جايي که من مي‌دانم قرار بود 29 بهمن برگزار شود که نشد. در همه جشن‌هاي تراکتور حضور دارم. من کاري با بقيه ندارم. خودم براي هواداران جشن مي‌گيرم آن هم 15 اسفند در کنسرتم. قرار است از تراکتور تقديم کنيم.

 

* پس کلا اهل جشن گرفتن هستيد؟

- (مي‌خندد) بله مخصوصا الان که داريم به بهار نزديک مي‌شويم و حال و هواي بهاري داريم. تقريبا در همه کنسرت‌هايم جشن مي‌گيرم. همان طور که خوانندگان آبي و قرمز هواي هوادارانشان را دارند من هم به عنوان يک تبريزي از تيم شهر خودم دفاع مي‌کنم. هميشه وقتي يک تيم شهرستاني قهرمان مي‌شود خوشحال مي‌شوم.

 

* کلا به سرخابي‌ها اعتقاد نداريد؟

- نه چون آنها با تعصب بازي نمي‌کنند! من خودم يک زماني پرسپوليسي بودم ولي بعد حس کردم دارند تيم را خراب مي‌کنند به خصوص موقعي که کريم باقري از اين تيم آمد بيرون. البته همزمان با پرسپوليس، تراکتور را هم دوست داشتم.

 

* يعني فقط به خاطر باقري پرسپوليسي بوديد‍؟

- نه ولي مي‌گويم که همه‌چيز ناگهان عوض شد. من با کريم دوست هستم و مواقعي که بازي نمي‌کرد زنگ مي‌زدم و با عصبانيت علت نيمکت‌نشيني‌اش را مي‌پرسيدم اما او سکوت مي‌کرد و با آرامش مي‌گفت درست مي‌شود در حالي که همان زمان باقري از خيلي‌ها آماده‌تر بود.

 

* ظاهرا بزرگان پرسپوليس با دايي در يک راه نيستند...

- من هم سر اين قضيه از دايي دلخور هستم. نمي‌دانم اين مسائل حاشيه‌اي که بعضي مواقع براي تيمش پيش مي‌آيد به خاطر تجربه کمش است يا از بيرون به او فشار مي‌آورند. براي مثال علي کريمي هم با او به مشکل برخورد.

 

* دعواي رويانيان و کريمي که سر دراز دارد...

- به نظرم ريش سفيدان پرسپوليس بايد پا پيش مي‌گذاشتند و اين دو نفر را با هم آشتي مي‌دادند. اينکه مي‌گويند کريمي جادوگر است واقعا هم همين طور است تازگي‌ها هم مصاحبه‌اي از کريمي خواندم که گفته بود دوست دارد به پرسپوليس برگردد.

 

* به نظرتان چرا با اسطوره‌هاي يک باشگاه اين طوري رفتار مي‌شود؟

- دليلش را نمي‌دانم فقط اين را مي‌دانم که بايد بيشتر فرهنگ‌سازي شود، قلب آدم به درد مي‌آيد وقتي اسطوره‌هايش را ناراحت مي بيند. وقتي مهدوي‌کيا در برنامه زنده تلويزيوني اشک ريخت از ته قلبم ناراحت شدم.

 

* چطور بايد فرهنگسازي کرد؟

- شايد اگر الان من اين حرف‌ها را به عنوان يک موزيسين بزنم بعضي‌ها بگويند به تو ربطي ندارد! ولي من با توجه به اطلاعاتي که راجع به اين موضوع دارم و کشورهاي خارجي که رفتم مي‌گويم آن جا اصلا مثل اين جا نيست و يک بچه چهارساله هنرمند کشورش را مي‌شناسد اما اين جا نه.

 

* فضا کاملا پرسپوليسي شد. دوباره برويم سر اصل قضيه يعني تراکتور، شما هم مثل اکثر تبريزي‌ها توني را دوست داريد؟

- بله من خيلي دوستش دارم. او يک جنتلمن است. اوليويرا هم باسواد است هم با شخصيت و همچنين متواضع. البته من براي جلالي هم احترام زيادي قائل هستم. او تيم خوبي درست کرده اما بعضي چيزها عوض شد و تيم به هم ريخت.

 

* تا حالا براي تماشاي بازي تراکتور به ورزشگاه رفتيد؟

- نه تا حالا قسمت نشده که بروم اما در اردوي آبي و قرمزها حضور داشتم. آن هم به طور اتفاقي. مثلا من در کييش کنسرت داشتم و استقلال و پرسپوليس هم آنجا حضور داشتند به همين خاطر سر تمرين رفتم.

 

* عکس‌العمل سرخابي‌ها چه بود؟

- عکس‌العمل خاصي نشان ندادند چون من رفتم يک گوشه نشستم و مثل اين هواداران دو آتشه نرفتم به آنها بچسبم! جالب‌ترين چيزي که در تمرين پرسپوليس ديدم هم همان سرحال بودن باقري بود که به آن اشاره کردم. او با 32 سال سن از خيلي‌ها بهتر بود و هنوز هم مي‌گويم که حيف شد.

 

* راستي خاطره خاصي از کنسرت‌هايتان داريد؟

- بله آن موقع که قلعه‌نویي سرمربي تراکتور بود با دستيارانش و دو بازيکن تراکتور به کنسرت من آمده بودند از آنها دعوت کردم که روي استيج بيايند و بعد گفتم مي‌خواهم به خاطر قلعه‌نویي فارسي حرف بزنم، قلعه‌نویي هم گفت منم مي‌خواهم به خاطر تو ترکي حرف بزنم و بعد همه زدند زير خنده و اميرخان هم چند جمله‌اي ترکي حرف زد. بعد هم من آهنگ بي‌وفا را اجرا و تقديم قلعه‌نویي کردم.

 

* حالا چرا بي‌وفا؟

- به او گفتم اگر سال بعد تيم را بگذاري بروي بدان که بي‌وفايي کردي، يک جورايي من جلوجلو رفتنش را پيش‌بيني کردم و حس کردم که مي‌خواهد برود. اتفاقا بعضي از روزنامه‌ها نوشته بودند که من رفتن او را پيش‌بيني کرده بودم!

 

* با خواننده‌هاي ديگر هم در ارتباط هستيد‍؟

- در حد سلام عليک ولي همه خواننده‌ها را دوست دارم از جمله يگانه، جهانبخش و فلاحي ولي بيشتر از همه اينها خواجه اميري و سالار عقيلي را دوست دارم. در آمريکا که بوديم عقيلي هم کنسرت داشت و خيلي هم استقبال شده بود و سر همين مسئله خيلي خوشحال شدم البته متأسفانه خودم نتوانستم در کنسرت حضور داشته باشم.

 

* آلبوم بعدي‌تان چه زماني به بازار مي‌آيد؟

- همين سه ماه پيش بود که آلبوم دادم بيرون و فعلا درگير کنسرت‌ها هستم و بعد از اتمام آنها دوباره مي‌روم سراغ کارهاي آلبوم جديدم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها