رييس انجمن چهره پردازان در بيان معضلات اين صنف گفت: وضعيت امنيت شغلي شاغلان اين حرفه بسيار نگران كننده است و همچنين وضعيت گريم در سينماي ما غير از تعداد اندكي فيلم بقيه جنبه آرايشي پيدا كرده است.
به گزارش 598 مهين نويدي در يادداشتي كه در اختيار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ،درباره معضلات اعضاي انجمن چهرهپردازان ايران نوشته، آورده است: متاسفانه افراد در هر زمينه هنر، امنيت شغلي ندارند بخصوص صنف گريم، صنف چهره پردازان حدود 330 عضو دارد كه تنها تعداد انگشت شماري تمام طي يكسال مشغول كار هستند و بقيه اعضا در سال يك يا دو فيلم مشغولند و گاها گريمورها و طراحهاي خوبي كه توانمندند ولي به دليل ارتباط نداشتن با عوامل سينما طي سال 7 يا 8 ماهي بيكار هستند و يا سالي يك كار انجام ميدهند و همين مسئله ارتباط باعث شده كه افرادي در سال 10 يا 12 فيلم در دستشان باشد كه ما امسال در داوري پانزدهم در خانه سينما شاهد آن بوديم و قصه تلخ تر اينكه در داوري امسال شاهد بوديم كه فيلمها به ندرت شخصيت پردازي شدند و بيشتر جنبه آرايشي آنهم آرايشي كه هيچ ربطي به شخصيت بازيگر در فيلم نامه ندارد و فقط رنگ ميشي و رنگ.
من در داوري جشن چهارم خانه سينما داور بودم درست 11 سال پيش آنقدر تعدد گريم در فيلمها زياد بود آنقدر هنر گريم چشم گير بود كه به سختي ميتوانستيم از انبوه گريمهاي خوبي كه وجود داشت پنج فيلم انتخاب كنيم. قضاوت بين انتخاب فيلمها در مورد گريم خيلي حساس و موشكافانه بود در صورتي كه بعد از 11 سال به سختي توانستيم پنج فيلم انتخاب كنيم كه شخصيت پردازي و گريم بر اساس فيلم نامه داشته باشد چون متاسفانه اكثر فيلمها بجاي شخصيت پردازي بازيگر آرايشي بود آنهم آرايشي كه با شخصيت آن بازيگر در فيلم نامه جور نبود.
ما افراد انجمن چهره پردازان متاسفيم كه روزگاري افتخار چهره پردازان عزيز شخصيت پردازي درست و تيپ سازي بجا در يك فيلم نامه بود و در حال حاضر افتخار بعضي از چهره پردازان به تعداد فيلمهايي است كه طي يكسال انجام ميدهند يعني تجارت جاي هنر را در بعضي افراد گرفته ...
من بعنوان مسئول انجمن چهره پردازان محترم از اين وضع ناخواسته كه پيش آمده متاسفم كه در سال بعضي از افراد در هنرهاي مختلف بيكار هستند و بعضيها مشغول چندين كار در تمام صنوف
مسئول اين امنيت شغلي در هنر كيست؟
مسئول اين آشفته بازار در هنر چه كساني هستند؟
چه كسي مسئول بيكاري عدهاي زياد از هنرمندان ما در تمام صنوف ميباشد كه حتي براي گذر زندگيشان كاري در دست ندارند چه شد كه هنر به اين بازار آشفته تجارت براي بعضيها در آمد.
من از وزارت ارشاد معاونت سينماي خانه سيينما و مدير عامل سيمالي جمهوري اسلامي ايران و از تمام مديران و مسئولان دلسوز كه به نوعي به هنر گريم در سيما و سينماي ايران علاقمندند و به هنر در سينما معتقدند ميخواهم قانوني براي اين معضل بيكاري بگذارند كه اعضاي خارج از صنف نتوانند كار كند چون اعضاي خارج از صنف بيشتر مشغول كارند تا اعضاي صنفها من از مديران مسئول تقاضا ميكنم بودجهاي بگذارند و كتابي چاپ كنند و افراد پيوسته و وابسته و موقت را با عكس و شرح كارشان در اختيار تهيه كنندگان و كارگردانان و مديران توليد و حتي برنامه ريزان و دستياران كارگردان كه معرف افراد به كارگردانان محترم هستند قرار دهند تا راحت تر افراد انتخاب شوند و بر طبق فيلم نامه افراد را انتخاب كنند تا سينماي پويا با افرادي با فكر راحت و امنيت شغلي داشته باشيم كه شاهد هنرمندان عزيزي كه تمام فكرشان معاش زندگيشان شد، با فراق بال به هنرشان ادامه دهند و به دنبال تحقيق و بروز شدن باشند.
بعنوان يك مسئول از دستيار و برنامه ريزان محترم انتظار داريم در موقع معرفي هر فردي از هنرمندان به كارگردانان محترم دوستي را در نظر نگيرند كار افراد را تحقيق كنند وم توجه داشته باشند كه اين فرد در هر زمينه هنري مشغول چند كار ميباشد چون اگر اين روش در سينماي ما ادامه پيدا كند جز ركود و يك نواختي كار در صنوف ديگر و در گريم جز كم رنگ شدن شخصيت پردازي چيز ديگري عايدمان نميشود و در آيندهاي نه چندان دور ساير آرايشهاي بيجا و دور از فيلم نامه بر گريم اين هنر والا نمايانتر شد.
هنرمند عزيز هنرمند يعني روح والا، ايثار، گذشت و فكر همنوع و هم مسلك نه تجارت هنرمند كسي است كه به راحتي هنرمند و انسان ديگر هم فكركند و فقط به فكر خود و تجارت كردن نباشد. والسلام
در فيلم بماني - باغهاي كندلوس، مهماني مامان كانديد جشنواره فجر بودم.
در فيلم صدسال به اين سالها و دعوت كانديد خانه سينما و در سيزدهمين جشن خانه سينما براي فيلم دعوت جايزه تنديس خانه سينما را گرفتم.