کد خبر: ۲۰۶۶۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
برنامه ورزش از نگاه دو با محوريت خصوصي‌سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس روي آنتن رفت.
برنامه ورزش از نگاه دو که پنجشنبه شب پيرامون محوريت خصوصي‌سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس پخش شده بود شب گذشته نيز با دعوت از علي فتح‌الله‌زاده و اکبر غمخوار مديرعامل سابق پرسپوليس پيرامون اين موضوع مباحثش را ادامه داد.

در ابتداي اين برنامه فتح‌الله‌زاده درباره شکست استقلال مقابل ملوان گفت: ما چند سال بود عدد 4 را به دوستانمان نشان مي‌داديم و البته دلمان خيلي براي آنها مي‌سوخت حالا 4 گل خورديم که به نوعي با آنها هم‌دردي کرده باشيم.

اين مديرعامل باشگاه استقلال در ادامه گفت: يک روز رئيس سازمان خصوصي‌سازي در تلويزيون صحبت‌هايي را کرد که فرداي آن روز به دفتر ايشان زنگ زدم و به منشي او گفتم چه کسي اطلاعات غلط به شما داده که در مورد خصوصي‌سازي اينگونه صحبت مي‌کنيد. ما دو سال است که مباحث مالي‌مان را به شرکت حسابرسي مرتبط با وزارت ورزش داده‌ايم و تمام اسناد آن را هم در اختيار داريم. حتي زماني که هاشمي‌تبار و سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني بودند من اين کار را انجام مي‌دادم. ما تنها يک تخلف داريم که آن هم با ديوان محاسبات کشور است. آنها مي‌گويند پول بايد به خزانه برود و از آنجا برداشت شود ولي ما نمي‌توانيم اين کار را انجام دهيم چون بودجه نداريم و به ما بودجه خاصي تعلق نمي‌گيرد.

وي همچنين در خصوص بدهي‌هاي باشگاه استقلال گفت: اگر بخواهم هم کلي بگويم باشگاه استقلال چيزي نزديک به 28 ميليارد تومان بدهي دارد. دغدغه من در حال حاضر درآمد نيست چون مي‌توانم سالي 60 ميليارد تومان از اين باشگاه درآمد داشته باشم ولي متاسفانه عده‌اي مي‌گويند ما از پول بيت‌المال مصرف مي‌کنيم درحالي که اين گفته اشتباه است. کجا دولت به ما کمک مي‌کند. مگر پول سپاهان، تراکتورسازي و ذوب‌آهن را دولت نمي‌دهد ما هم مي‌گوييم همين کار را با ما انجام دهند.

مديرعامل استقلال تاکيد کرد: متاسفانه در همين ابتداي بحث خصوصي‌سازي تلويزيون پول حق پخش ما را نمي‌دهد. در حالي که همين حق پخش بيش از 60 درصد هزينه‌هاي ما را مي‌دهد. آقاي نماينده مجلس شما نماينده من هم هستيد چرا حق من را نمي‌گيريد؟ من سردمدار خصوصي‌سازي در ايران هستم و از 15 سال پيش اين صحبت را مطرح کردم. من مي‌گويم با وجود اينکه اين وزير اصلا به من کمک نکرده و رابطه خوبي با او ندارم اما از او حمايت مي کنم چون حق نيست که در عرض چند ماه او را تحت فشار بگذارم و بگويند بايد اين دو تيم خصوصي‌ شود. من 40 بازيکن دارم که بايد پول آنها را بدهم، ماشينم را فروختم و ماشين قسطي خريدم و هرساله وقتي تيم جان مي‌گيرد و در آستانه قهرماني است مي‌گويند مي‌خواهيم تيم را خصوصي کنيم. من امسال تا آخر فصل ايستاده‌ام ولي مي‌روم و تا 20 سال ديگر به فوتبال برنمي‌گردم. همه ساله آخر فصل که مي‌شود تن ما را مي‌لرزاند و جالب است آقايان در مجلس گفته‌اند چون پرسپوليس و استقلال مي‌خواهند خصوصي شود به آنها پول ندهيم. من مي‌گويم بياييد در مزايده سه سال اين دو باشگاه را به اهل فنش بدهيد و البته برايش شرايط هم بگذاريد.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: وقتي به صف نانوايي مي‌روم به شاطر مي‌گويم اين چه ناني است که به مردم مي‌دهيد او جواب مي‌دهد شما ديگر چرا؟ شما که پول مفت مي‌خورديد هم بايد به نان اعتراض کنيد. متاسفانه آنقدر اطلاعات غلط به مردم داده‌اند که همه درباره فوتبال حرف مي‌زنند. بنده مي‌گويم 5 سال اين تيم را به من بدهيد بعد از 5 سال به جاي آنکه يک ريال دريافتي داشته باشم يک استاديوم 35 هزار نفري هم مي‌سازم و تحويل مي‌دهم.

در ادامه اين برنامه اکبر غمخوار گفت: من هم نظر فتح‌الله‌زاده را دارم و مي‌گويم دولت اين دو باشگاه را واگذار نمي کند. روزي که من مديرعامل پرسپوليس بودم رئيس جمهور قبل شهردار بود. او به من گفت مي‌شود اين دو باشگاه را به شهرداري بدهند و ما هم به همراه آقاي غريب نزد مهرعليزاده رفتيم و گفتيم اين دو باشگاه را به شهرداري بدهيد و حتي آنها حاضرند دو استاديوم هم به ما بدهند. آقاي مهرعليزاده گفت آن شهردار سوداي رئيس جمهور شدن دارد که اين حرف را مي‌زند. بعدها متوجه شديم خود مهرعليزاده هم سوداي رياست جمهوري داشت.

وي افزود: متاسفانه الان سياست دولت واگذاري اين دو باشگاه نيست کدام دولت در دنيا تيم فوتبال دارد. تمامي تيم‌هاي ليگ برتر و دسته اول ما به اندازه دو بازيکن در بارسا و رئال هزينه نمي‌کنند. مسي و رونالدو روي هم سالانه 280 ميليارد تومان پول مي‌گيرند.

غمخوار تاکيد کرد: وقتي فوتباليست و مربي به يک بيمار سرطاني سر مي‌زند آيا اين سرمايه‌گذاري فرهنگي نيست. اگر دولت اين دو تيم را مي‌خواهد از ابتدا تا انتها بايد هزينه‌هايش را بدهد. من ديدم آقايان مدام مي‌گويند رويانيان بدهکار است مگر اين باشگاه رئيس مجمع نداشته و گزارش مالي را بررسي نکرده است. سالها است پرسپوليس به دليل برگشت خوردن چک‌هايش حساب جاري ندارد آنوقت چگونه مي‌خواهند باشگاه‌داري کنند؟ راه دوم هم اين است که مثل شيوه‌هاي مدرن دنيا باشگاه‌داري کنيم. وقتي رئيس سازمان تربيت بدني عشقش اين است که با يک بازيکن عکس يادگاري بگيرد چگونه مي‌تواند مديريت کند. مدير باشگاه نه عقبه فوتباليست بودن مي خواهد و نه پيشکسوت بودن بلکه بايد مدير باشد که هم قدرت چانه‌زني داشته باشد و هم در شرايط بحراني تيمش را هدايت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها