کد خبر: ۲۰۶۳۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، مدیرمسئول روزنامه «آسمان» در پی اتفاقی که برای این روزنامه پیش آمده، در تاریخ پنج‌شنبه (اول اسفندماه) از طرف رئیس دادسرای رسانه احضار شد.

عباس بزرگمهر - مدیرمسئول روزنامه «آسمان» - در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اعلام این خبر درباره موضوعی که برای روزنامه «آسمان» حادث شده است، توضیح داد: روز سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه در روزنامه آسمان مطلبی منتشر شد که در آن استادان و دانشجویان دهه 60 یادی از همان ایام کرده بودند و خاطرات خود را درباره دهه 60 گفته بودند. در همین میان دکتر هرمیداس باوند درباره بیانیه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای گفته بود. عنوان این بیانیه، قصاص «غیرانسانی» بود که همین پسوند غیرانسانی مسئله‌ساز شد.

او ادامه داد: من در نسخه‌ای که برای چاپخانه قرار بود فرستاده شود، این پسوند را حذف کردم اما متأسفانه بخش فنی روزنامه سهوا نسخه اصلاح‌نشده را برای چاپخانه فرستاده بود. با توجه به اینکه روزنامه ما شماره‌های ابتدایی خود را منتشر می‌کند و امکانات فنی کمی داریم، چنین اشتباهی ممکن است که اتفاق بیافتد.

همچنین محمد قوچانی سردبیر روزنامه آسمان ضمن تایید خبر توقیف این روزنامه در توضیحی درباره درج مطلبی توهین‌آمیز در خصوص حکم قصاص گفت: ما برای اینگونه احکام فقهی و نیز ارزش‌های دینی احترام قائل هستیم و این عبارت «حکم غیرانسانی قصاص» هم قرار نبود چاپ شود، اما متاسفانه در لحظات آخر دقت لازم صورت نگرفت و این اشتباه رخ داد.

سردبیر روزنامه آسمان با عذرخواهی از خوانندگان این روزنامه بر مقید بودن دست اندرکاران این جریده به ارزش‌های دینی و اسلامی تاکید کرد و گفت: آقای بزرگمهر (مدیرمسئول روزنامه آسمان) صبح امروز به دادگاه فرهنگ، هنر و رسانه احضار شد و ظاهرا همانجا حکم توقیف روزنامه به او ابلاغ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها