کد خبر: ۲۰۵۹۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت نمایندگان به دنبال تنش با دولت نیستند و سؤالات و تذکرات با هدف رفع نواقص مطرح می‌شود.
فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی، هر یک از قوا دارای وظایف‌، اختیارات و مسئولیت‌هایی هستند که زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با نظارت معظم‌له باید آنها را انجام دهند.

وی تصریح کرد: قوه مقننه وظیفه تدوین و تصویب قوانین را بر عهده داشته و قانون در کنار این وظیفه، به نمایندگان مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قانون و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را نیز داده است.

این نماینده مجلس افزود: نمایندگان برای انجام وظایف خود به ویژه در حوزه‌های نظارتی، ابزارهایی مانند ارائه تذکر، طرح سئوال، استیضاح از اعضای کابینه و تحقیق و تفحص درباره عملکرد دستگاه‌های مختلف را در اختیار دارند.

آلیا خاطرنشان کرد: مردم نیز در زمان برگزاری انتخابات مجلس بر اساس این مسئولیت‌ها، نمایندگان را انتخاب کرده و از آنها انتظار دارند که تمام تلاش خود را در طول دوران تصدی مسئولیت، به کار بندند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه چرا برخی‌ها به ویژه حامیان و اطرافیان دولت نسبت به حجم بالای سئوالات و تذکرات نمایندگان نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و وزرا انتقاد دارند، گفت: در مرحله اول باید تاکید کنم که اکثریت مطلق نمایندگان مجلس به دنبال تنش با دولت نیستند و این سئوالات و تذکرات را با هدف رفع نواقص و کمبودهای موجود مطرح می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه نمایندگان برای انجام وظائف و مسئولیتی که بر عهده دارند باید از ابزار نظارتی استفاده کنند، یک امر قانونی و مرسوم است.

آلیا افزود: بنابراین نباید استفاده از ابزار نظارتی توسط نمایندگان اینگونه در جامعه تعبیر شود که مجلس به دنبال تنش و تضاد با دولت است.

وی در پایان تاکید کرد: هدف اکثریت مطلق مجلسیان، خدمت به مردم و اجرای صحیح قانون در کشور است و دولت‌مردان باید از این رویکرد مثبت نمایندگان مردم در قوه مقننه استقبال کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها