کد خبر: ۲۰۵۴۸
زمان انتشار: ۱۶:۵۹     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
 بر اساس اعلام قبلی هیئت رئیسه مجلس قرار بود طرح نظارت بر نمایندگان با اولویت در صحن امروز مجلس بررسی شود، اما این امر بازهم محقق نشد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، صبح امروز (یکشنبه) تعطیلات دوهفته‌ای تابستانی بهارستان‌نشینان پایان یافت و بر اساس اعلام قبلی قرار بود جلسه علنی مجلس برگزار شود.
 
این جلسه به بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه اصلاح قانون معادن، گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه جز یک بند (ب) تبصره 2 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی اصلاحی مصوب 1379 و طرح سؤال الیاس نادران نماینده تهران از کامران داشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت.

همچنین طبق اعلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس، بهارستان نشینان می‌بایست گزارش شور دوم کمیسیون مشترک در خصوص "طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان" را که در راستای اجرای ماده 102 آیین‌نامه داخلی با الویت در دستور کار جلسات علنی این هفته خانه ملتی‌ها قرار گرفته بود، به عنوان دومین دستور کار امروز خود بررسی می‌کردند.

پیش از پایان تعطیلات تابستانی نمایندگان نیز دهقانی یکی دیگر از اعضای هیئت رئیسه مجلس از نامه 55 نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه برای بررسی خارج از نوبت این طرح و ارجاع این نامه از سوی علی لاریجانی به اداره قوانین برای بررسی خارج از نوبت طرح نظارت خبر داده بود.

و از آنجا که ‌طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان، اگر نمایندگان با امضای نامه‌ای که تعداد امضا کنندگان بیش از 50 نفر باشد، تقاضای رسیدگی به طرح یا لایحه‌ای را داشته باشند، آن طرح یا لایحه خارج از نوبت بررسی می‌شود، قرار بود بررسی طرح نظارت هفته اول بازگشایی مجلس پس از پایان تعطیلات 2 هفته‌ای در صحن مجلس آغاز ‌‌شود.

و امروز، روز اول بازگشایی مجلس بعد از تعطیلات دوهفته‌ای نمایندگان بود، اما انتظار 15‌ماهه برای بررسی و تصویب این طرح طولانی‌تر شد و الویت‌دار شدن این طرح نتوانست کمکی برای تصویب نظارت نمایندگان بر امور وکلای ملت باشد.
 
صبح امروز مجلسی‌ها در جلسه‌ای غیر علنی میزبان حسینی وزیر اقتصاد، بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و جهرمی مدیرعامل بانک صادرات برای ادای توضیحاتی در خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومان از بانک صادرات بودند و به دلیل طولانی شدن این جلسه، نمایندگان فقط 45 دقیقه در صحن علنی پارلمان حضور داشتند.

بنابراین باز هم بررسی گزارش شور دوم کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح نظارت بر امور نمایندگان به روز دیگری موکول شد.‌
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
چیز عجیبی نیست. هیچ وقت اینها حاضر نخواهند شد که حتی خودشون بر خودشون نظارت داشته باشند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها