کد خبر: ۲۰۵۴۲
زمان انتشار: ۱۶:۴۷     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه قیمت خرید و فروش مسکن در تهران افزایش پیدا نکرده است، گفت: اجاره بها با آغاز مهرماه و اتمام فصل نقل و انقالات و افتتاح مسکن مهر در شهرهای جدید استان تهران کاهش می یابد.
 
به گزارش 598 به نقل از مهر، علی نیکزاد امروز در مراسم بهره برداری از 20 دستگاه لوکوموتیو و 22 دستگاه واگن مسافری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره افزایش قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره بها، گفت: آمار و ارقام و وضعیت بازار چنین خبری را تایید نمی کند زیرا با در نظر گرفتن نرخ تورم می بینید که قیمت مسکن پایین تر از نرخ تورم است و قیمت ساخت مسکن مهر هم قبل و پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تغییری نداشته است.
 
وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تنها مقداری اجاره بها درتهران با افزایش روبرو شده است، بیان کرد: با افتتاح مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس، هشتگرد و پرند میزان اجاره بها با کاهش روبرو می شود و همچنین طرحی که از سوی بنگاه های املاک و سازمان تعزیرات به اجرا رسیده است در کاهش اجاره بها تاثیر زیادی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه فصل نقل و انتقالات به زودی به پایان می رسد، اظهار داشت: تا پایان شهریور و با آغاز فصل مدارس، نقل و انتقالات به پایان می رسد و مشکلی در بازار اجاره بها نخواهیم داشت.
 
نیکزاد با بیان اینکه دولت از بودجه عمرانی وزارت راه  و شهرسازی و توان و امکانات بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل استفاده می کند، بیان کرد: 1 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در پایان سال 90 در کل کشور به بهره برداری می رسد که از این تعداد 400 هزار واحد مسکونی به روستاها اختصاص دارد.
 
وی به اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه های راه و مسکن اشاره کرد و گفت: 450 میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی دولت، 1500 میلیارد تومان از محل فاینانس و تملک و دارایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد همچنین اعتبار قابل توجهی هم دولت به مسکن مهر اختصاص داده است.
 
نیکزاد تصریح کرد: مجوز واگذاری اموال منقول و غیرمنقول، کارکرد پیمانکار و واگذاری سهام دولتی، استفاده از صندوق  توسعه ملی، استفاده از فاینانس کشورهای مختلف هم از دیگر منابع درآمدی وزارت راه و شهرسازی است.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمادگی داریم که از بخش خصوصی برای پروژه های توسعه ای استفاده کنیم، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را با مجوز بانک مرکزی بزودی منتشر می کند.
 
وی افزود: 30 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه ناوگان هوایی، توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای، توسعه بندر و مسکن مهر تخصیص می یابد.
 
نیکزاد با اشاره به برقی شدن قطار سریع السیر مشهد اصفهان، اظهار داشت: این مسیر با کمک بخش خصوصی ساخته شده و از سوی این بخش مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که به زودی توافق با پیمانکار به نتیجه نهایی می رسد.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت راه آهن با یکی از شرکت های بزرگ قصد دارد بصورت BOT  راه آهن تهران مشهد را برقی کند تا سرعت این مسیر افزایش پیدا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها