کد خبر: ۲۰۵۲۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۲۷ بهمن ۱۳۹۲

معاون ارتباطات باشگاه استقلال در مصاحبه با ایسنا مطالب منتشر شده در خصوص مذاکره امیر قلعه نویی و پدیده شاندیز را کذب خواند  و گفت:«متاسفانه در سال‌های اخیر وقتی به روزهای پایان لیگ برتر نزدیک می‌شویم و تیم امیر قلعه‌نویی در شرایط قهرمانی حضور دارد، یک سری سناریوهای تکراری از سوی برخی از افراد منتشر می‌شود. که یکی از آنها حضور قلعه‌نویی در یکی از تیم‌ها برای فصل بعد است. متاسفانه یک موج مصاحبه هم راه می‌اندازند و با مطرح کردن شایعاتی قدیمی سعی در تخریب دارند. آقای قلعه‌نویی با هیچ تیمی تا کنون مذاکره‌ای نداشته و اخباری که در کیش مبنی بر توافق ایشان با یک تیم دیگرمطرح شده بود، صحت ندارد. البته این مسئله امکان دارد که یک باشگاه خواهان آقای قلعه‌نویی باشد اما ایشان با کسی وارد مذاکره نشده و اولویت اول و همیشگی قلعه‌نویی استقلال است. از سویی دیگر مسلما مربی حرفه‌ای مثل قلعه‌نویی بنا به اخلاق حرفه‌ای هیچگاه تا زمانی که با یک تیم قرارداد دارد، با تیمی دیگر وارد مذاکره نمی‌شود.»

با توجه به اینکه اصل مطلب برای اولین بار در بانک ورزش منتشر شده و برخی نزدیکان تیم مشهدی نیز این ادعا را تایید کردند، توضیح چند نکته به محمد نوری فر، معاون ارتباطات باشگاه استقلال ضروری است.

اول اینکه امیر قلعه نویی طی سال های اخیر در تیم هایی چون مس، سپاهان و تراکتور مربیگری کرده و این خود نشان می دهد استقلال لااقل گزینه «همیشگی» قلعه نویی نبوده و نخواهد بود. هر مربی حق دارد باب مذاکره با تیم های دیگر را باز کند و اتفاقا آنچه این میان زشت است، نه مذاکره قلعه نویی، بلکه تکذیب این خبر از سوی اطرافیان ایشان است. هرچند متاسفانه باید بپذیریم که تکذیب خبر، حواشی، درگیری و ... اینروزها به وظایف اصلی مدیران و اعضای روابط عمومی باشگاه ها بدل شده است.

صحبت دیگری که شنیدن آن دست کم از زبان نوری فر که خود از اهالی رسانه است عجیب می نماید، به حرفه ای گری امیر و عدم مذاکره با تیم های دیگر تا پایان قراردادش برمی گردد. حتی هواداران نه چندان حرفه ای فوتبال هم می دانند که چنین برخوردی که نوری فر ادعا می کند در هیچ کجای دنیا امری حرفه ای تلقی نمی شود و تا دلتان بخواهد در اینباره مثال نقض وجود دارد. برای نمونه می توان به مربیان مطرح بارسا و رئال اشاره کرد که در هنگام مربیگری خود در این تیم ها باب مذاکره با بایرن و چلسی را باز کردند و تنها عقد قرارداد موکول شد به زمان پایان قراردادشان با تیم های سابق. با این حساب عدم مذاکره با تیم فصل آینده حرفه ای گری محسوب نمی شود، مگر اینکه نوری فر، گواردیولا و مورینیو را چندان حرفه ای نشمارد و بخواهد به واسطه قلعه نویی، به آنها درس حرفه ای گری بدهد. با این تفاسیر چنین مذاکره ای نه غیرحرفه ای محسوب می شود و نه در بانک ورزش تقبیح شده است. حال اینکه قلعه نویی با پدیده یا هر تیم دیگری به توافق برسد یا نرسد، خود بحث دیگری را می طلبد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها