کد خبر: ۲۰۵۱۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
راه‌بندان‌های شنبه شب خیابان های شهر اصفهان، بازگشت آلودگی هوا به این کلانشهر را به همراه داشته است.
به گزارش 598 به نقل از مهر، از بعدازظهر روز گذشته و به دنبال تجمع و راهبندان بختياريهاي مقيم اصفهان كه در اعتراض به سريال سرزمين كهن انجام شد، خيابان‌هاي شهر اصفهان با ترافيك سنگيني روبرو شد كه تا اواخر شب گذشته ادامه داشت و سيستم حمل و نقل شهري در اين كلانشهر قفل شد، متعاقب آن با وجود وزش نسيم ملايم، لحظه به لحظه بر غلظت آلودگي اين شهر صنعتي افزوده شد.

در حال حاضر در شهر اصفهان مهی از آلودگي تشكيل شده و ميانگين آلودگي كه طي روزهاي گذشته در وضع ناسالم بود از شب گذشته تا صبح امروز از اين وضع هم عبور كرده و وارد وضعيت بسيار ناسالم شده است. در برخي مناطق شهر مانند بزرگراه خرازي، اين ميانگين از عدد ۲۰۰ هم فراتر رفته و وارد وضعيت خطرناك شده است.

تا ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه ميانگين ۱۲ ساعته شاخص آلودگي شهر اصفهان نزديك به ۱۸۰ است كه از هشدار نيز عبور كرده است، با اين وجود تا اين لحظه نه جلسه اي تشكيل شده و نه هشداري به مردم داده شده است.

اگرچه عدم توجه مسوولان كشوري طي سالهاي اخير سبب آلودگي شديد هواي اصفهان شده و اين وضع طي روزهاي گذشته نيز تداوم داشته اما ترافيك شديد روز و شب گذشته اين وضع را تشديد كرد.

با اين وجود يك پژوهشگر هواشناسي از كاهش آلودگي شهر اصفهان و ديگر كلانشهرها طي ساعتهاي آينده خبر داد.

احسان مرادي در گفتگو با مهر گفت: با ورود سامانه جديد ناپايدار از شب گذشته بارش باران و برف از سمت غرب كشور شروع شده كه از امشب به بعد مناطق گسترده تري از كشور را فرا مي گيرد.

وي درباره فعاليت اين سامانه گفت: از بعدازظهر امروز بارشها در نيمه غربي، مناطقي از جنوب غرب و حاشيه زاگرس شدت مي گيرد و از امشب تا اواخر دوشنبه بتدريج در بيشتر مناطق كشور بارشهايي رخ خواهد داد كه بيشتر اين بارشها به شكل بارشهاي رگباري، يا مخلوطي از باران و برف خواهد بود.

مرادي در اين باره افزود: البته اين بار تنها در مناطق سردسيري برف بر زمين مي نشيند و در بيشتر مناطق بارش باران را شاهديم، يا اگر برفي هم ببارد چندان بر زمين نخواهد نشست زيرا اين بار جريانهاي مرطوب و نسبتا گرم غالب مي باشد.

اين پژوهشگر درباره تغييرات دمايي نيز گفت: البته با توجه به معتدل و بهاري شدن اين روزها، بارشهاي پيش رو سبب كاهش دما، بخصوص در دماي بيشينه مي شود و در مناطق سردسيري كاهش محسوس دما را انتظار داريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها