کد خبر: ۲۰۴۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: خطرناک‌ترین نوع فتنه، فتنه اعتقادی بوده و جایگزین کردن فرهنگ ایرانی به جای فرهنگ اسلامی ‌نمونه‌ای از تلاش‌های جریان انحرافی و فتنه است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار یعقوبعلی نظری شنبه‌شب در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف سپاه پاسداران در شرایط کنونی بصیرت‌افزایی، ارتقای مبانی فرهنگی و مبارزه با تهدیدات نرم دشمن به وسیله تکیه بر تفکر بسیجی است، اظهار داشت: تقویت مبانی اعتقادی، بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی در راستای تزکیه و تعلیم تربیت اسلامی ‌و انسان‌سازی است.

وی ادامه داد: خطرناک‌ترین نوع فتنه، فتنه اعتقادی بوده و جایگزین کردن فرهنگ ایرانی به جای فرهنگ اسلامی ‌نمونه‌ای از تلاش‌های جریان انحرافی و فتنه است که باید به این نکته مهم توجه ویژه داشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی مردم ایران را مردمی‌ عاشق ولایت و دوستدار اهل بیت برشمرد و گفت: جریان فتنه سعی دارد تا بر موج احساسات پاک و مقدس مردم نسبت به اهل بیت به ویژه امام زمان (عج) سوار شود و با مدیریت امام زمانی و مطرح کردن شبهات و یا تولید محصولات بی‌ارزش و ضد فرهنگی مردم را نسبت به ظهور امام عصر(عج) ناامید کند.
نظری ارتباط دفاع مقدس با نظام اسلامی را ارتباط بین حادثه کربلا با مکتب اسلام دانست و افزود: اگر رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگان اسلام نمی‌بود اکنون انقلاب اسلامی نبود.

وی حضور مردمی را در هشت سال دفاع مقدس بسیار اثرگذار دانست و گفت: حضور مردم در تمام صحنه‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده و باید این حضور همیشه در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی جریان داشته باشد.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمن در هشت سال دفاع مقدس نه تنها به اهداف خود نرسید بلکه ایران اسلامی با مقاومت و رشادت‌های رزمندگان پله‌های ترقی را روز به روز پیمود و پیشرفت‌های زیادی در تمام زمینه‌ها کرد.

نظری با اشاره به اینکه در جامعه امروزی جنگ نرم را باید جدی گرفت، گفت: جنگ نرم امروزه در عرصه‌های گوناگون از جمله عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سازندگی آمده است و باید همه این عرصه‌ها را از وجود جنگ نرم پاک کرد.

وی ادامه داد: اسلام با نگاه عمیق و ژرف خود به جنبه‌های مختلف زندگی به کلیه نیازهای بشر توجه داشته و با زیباترین وجه ممکن مفاهیم والای الهی را برای بشریت تبیین کرده است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اجتناب از طاغوت جز با توحید امکان‌پذیر نیست، افزود: نخستین گام در صراط توحید دشمن‌شناسی و آشنایی با ترفندها و توطئه‌های شیطانی است.
نظری تکبر، بخل و حسد را از آفت‌های ایمان برشمرد و گفت: رسیدن به مقام معرفت و استقامت در برابر هواهای نفسانی گام‌های بعدی در رسیدن به توحید است.
وی لازمه رسیدن به توسعه و امنیت پایدار در جامعه را نهادینه شدن معنویت و ارتقای باورهای دینی دانست و تصریح کرد: انجام تمامی امور مادی باید مطابق با احکام و شریعت نبوی باشد که باید به این نکته مهم توجه داشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تنها راه مقابله با دشمن در عرصه‌های مختلف را بصیرت و همکاری دانست و گفت: رسالت مهم سپاه فراهم آوردن بسترهای لازم در عرصه‌های فرهنگی، عقیدتی، علمی و تربیتی برای حضور و مشارکت حداکثری مردم است.
نظری تشکل‌پذیری و برنامه‌ریزی مبتکرانه را از ویژگی‌های بارز بسیجیان برشمرد و افزود: رویکرد جدید سپاه استان نهادینه کردن نظام تربیتی مؤثر و فعال در قالب طرح صالحین است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها