کد خبر: ۲۰۴۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
احمدي‌نژاد با استقبال از سفر رهبران مذهبي آمريكايي به تهران پيشنهاد داد اين همكاري‌ها سازماندهي شده و كميته مشتركي متشكل از "رهبران" و "علماي مذهبي" ايران و آمريكا تشكيل شود و همه ساله نشست‌هاي منظم و مشتركي در تهران و واشنگتن برگزار كنند.

به گزارش 598 به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه «صلح و امنيت پايدار زماني حاصل مي‌شود كه فضاي جنگ و درگيري در جهان به فضاي گفت‌وگو، صلح و دوستي تبديل شود» گفت: رهبران مذهبي بايد پرچمداران چرخش جهان از شرايط جنگ به صلح باشند.
محمود احمدي‌نژاد عصر شنبه در ديدار چهار تن از رهبران مذهبي مسيحي و مسلمان آمريكا با بيان اين‌كه «بهترين سياستمداران كساني هستند كه حقيقتاً انسان‌هايي مذهبي باشند» گفت: حقيقت دين يكي است و همه پيامبران براي ابلاغ آموزه‌هاي يك دين واحد مبعوث شده‌اند و خداوند دين را براي صلح، دوستي و زندگي سعادتمند به انسان‌ها هديه داده است.
رئيس‌جمهور با بيان اين‌که «مشكل امروز جامعه بشري اين است كه حقيقت دين آن طور كه بايد به بشر معرفي نشده است و هيچ كس بهتر از رهبران مذهبي توانايي انجام اين مأموريت مهم را ندارند» گفت: حقيقت دين تا به امروز فرصت اداره جهان را نيافته و رهبران مذاهب همه كشورها بايد با كمك و همفكري يكديگر اين فرصت را براي آموزه‌هاي ديني فراهم كنند.
احمدي‌نژاد با استقبال از سفر رهبران مذهبي آمريكايي به تهران پيشنهاد داد اين همكاري‌ها سازماندهي شده و كميته مشتركي متشكل از رهبران و علماي مذهبي ايران و آمريكا تشكيل شود و همه ساله نشست‌هاي منظم و مشتركي در تهران و واشنگتن برگزار كنند.
رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه «سياستمداران عمدتاً به دنبال منافع خود و احزاب متبوعشان هستند» اظهار كرد:‌ پيامبران اختلاف يا جنگي با يكديگر نداشتند و اختلافات و درگيري‌ها تنها مربوط به طرفداران مذاهب است و اين در حالي است که اگر همه پيروان مذاهب در خط پيامبران حركت كنند مشكلات و ريشه‌هاي درگيري‌ها برطرف شده و جنگ از عرصه گيتي برچيده خواهد شد.
احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه «همه پيامبران منادي صلح، عدالت و برادري بودند» تصريح كرد: پيروان مذاهب مختلف نبايد درباره گذشته‌ها با يكديگر به بحث بنشينند بلكه بايد به آينده نگاه كرد و به فكر آن بود كه چگونه مي‌شود آينده‌اي فارغ از جنگ و درگيري ساخت.
رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: ما همه پيامبران الهي را قبول داريم و به همه آن‌ها احترام مي‌گذاريم و اگر هر يك از آن‌ها امروز در اينجا حاضر شوند از ايشان تبعيت مي‌كنيم، چراكه معتقديم همه پيامبران الهي يك هدف واحد را دنبال مي‌كردند و ما هم مي‌توانيم و بايد از اختلافات پرهيز كرده و مسير پيامبران را دنبال كنيم.
احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه «همه جنگ‌ها و اختلافات موجود در عرصه بين‌المللي قابل برچيده شدن است» گفت: راه برچيدن جنگ و نزاع از جهان بازگشت به حقيقت راه پيامبران خداست و راه ديگري وجود ندارد؛‌ همه كساني كه غير از اين راه ديگري را انتخاب كردند، شكست خوردند و شاهد آن بوديم كه ماركسيست‌ها به تاريخ پيوسته و مي‌بينيم كه مكتب مقابل ماركسيسم هم بلايي بدتر از آنچه ماركسيست‌ها با بشر كردند بر سر آن آوردند.
رهبران مذهبي آمريكايي نيز در اين ديدار با استقبال از پيشنهاد رئيس‌جمهور كشورمان براي تشكيل كميته مشترك رهبران مذهبي دو كشور اظهار كردند: اين پيشنهاد به طور غيرقابل باوري مي‌تواند مشوق ما براي تداوم تلاش براي نزديكي مذاهب مختلف و دو ملت ايران و آمريكا به يكديگر باشد.
آن‌ها همچنين با تأكيد بر اين‌كه «ديپلماسي مذهبي مي‌تواند فراتر از موانع تعاملات و روابط سياسي به نزديكي کشورها و ملت‌ها به يكديگر كمك كند» تصريح كردند: گفت‌وگوي دائمي بين رهبران مذهبي تأثير زيادي در ارتقاي دوستي‌ها و استقرار صلح و عدالت در جهان دارد.
چهار رهبر مذهبي آمريكايي اظهار اميدواري کردند روند تحولات به گونه‌اي به پيش برود که آنها بتوانند در بازگشت به آمريکا براي آزادي ايرانيان دربند در اين کشور تلاش موثري صورت دهند.
اين عده با اشاره به بازديد خود از شهرهاي تهران و قم و گفت‌وگو با علماي مذهبي در قم خاطرنشان كردند: پيشرفت‌هاي ايران و سطح بالاي علمي مراكز دانشگاهي و ديني ايران بسيار ما را تحت تأثير قرار داد و مشتاق آن هستيم تا خانواده و هموطنان خود را براي ديدار از ايران ترغيب كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها