کد خبر: ۲۰۴۲۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
دولت ترکیه برای همکاری اطلاعاتی با تونس درباره جنگجویان تونسی در سوریه ابراز آمادگی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه آمادگی کشورش را برای همکاری اطلاعاتی با تونس درباره پرونده جنگجویان تونسی در سوریه که از راه ترکیه وارد سوریه می شوند، ابراز داشت.

اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با منجی الحامدی همتای تونسی خود گفت: من این موضوع را با الحامدی بررسی کردم و ما آماده کمک نه فقط به دولت تونس بلکه همه دولت ها در کشورهای دیگری هستیم که شهروندان آنها در سوریه می جنگند.

لطفی بن جدو وزیر کشور تونس ماه گذشته اعلام کرد که دستگاههای امنیتی کشورش جنگجویان تونسی بازگشته از تونس را تحت مراقبت قرار خواهند داد و هدف از این کار پیشگیری از اقدامات ترویستی از سوی آنها در تونس است.

بن جدو در چهارم فوریه سال 2014 میلادی اعلام کرد که دستگاههای امنیتی تونس از ماه مارس سال 2013 تا ماه جاری میلادی 293 نفر را بازداشت کردند که در شبکه های اعزام تونسی ها به سوریه دست داشتند.

وی افزود: جلوی هشت هزار دختر و پسر جوان برای عزیمت به سوریه تحت عنوان جهاد گرفته شد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: اگر دولت تونس خروج جنگجویان تونسی از این کشور را با مانع روبرو کند، شرایط بهتر خواهد شد.

وی افزود: اما در صورت خروج آنها از تونس و عزیمت به ترکیه و در صورت وجود اطلاعات لازم در این زمینه، ما آماده کمک هستیم.

اوغلو در عین حال درخصوص ماهیت این کمک توضیحی نداد.

کشور آمریکا به همراه برخی از کشورهای عربی و غربی از افراد مسلح در سوریه حمایت مالی وتسلیحاتی و لجستیکی می کنند.

دراین میان عربستان و قطر با همکاری ترکیه بیشترین سهم را دارند به گونه ای که سلاح های ارسال شده برای افراد مسلح از مرزهای سوریه از جمله مرز ترکیه وارد خاک سوریه می شود.

ترکیه مرزهای خود را نیز به سوی افراد مسلح بازگذاشته است به گونه ای که آنها به عنوان مسافر وارد فرودگاههای این کشور شده و از آنجا از طریق مرز برای جنگیدن با نظام سوریه وارد این کشور می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها